Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DIRT Showdown je motoristický wrestling

  10:00aktualizováno  10:00
Tohle nejsou normální závody. Sice v nich pořád jde o to být první v cíli, ale přinejmenším stejně důležitá je i destrukce soupeřů.
80

DiRT Showdown

Platforma: PC
Výrobce: Codemasters

  • mnoho druhů závodů
  • povedené zpracování
  • příliš jednoduchý jízdní model

DIRT Showdown je povedená závodní arkáda s důrazem na destrukci soupeřů. Není to nic světoborného, ale na odpovídající dobu pobaví.

Herní karta

Při hraní DIRT Showdown se jen těžko věří tomu, že tato série kdysi vznikla ze simulátoru rallye Colin McRae. Ano, také jsou tu auta. A také jezdí v terénu. Ale jinak je to úplně jiný zážitek. DIRT Showdown je arkáda jako řemen. To neznamená, že je špatná, ale hned zkraje je třeba si vyjasnit pozice.

První dojem z DIRT Showdown je trochu zvláštní. Přeci jen, v našich končinách nemají nejrůznější "demoliční závody" tak velkou (respektive žádnou) tradici jako ve Spojených státech amerických, kde jde doslova o rodinnou zábavu, tak trochu ve stylu wrestlingu. Akorát s auty.

DIRT Showdown

Proto je třeba opustit veškerá očekávání autentičnosti a vzít zavděk tím, co tato hra nabízí: prostou zábavou. A světe div se, po několika odjetých závodech vás to pravděpodobně začne bavit. Vzhledem k tomu, že DIRT Showdown nabízí spoustu různých typů závodů, je dost možné, že vás to bude bavit docela dlouho.

Tvůrci z firmy Codemasters se dosud ve svých hrách vždy pokoušeli co možná nejvěrněji vykreslit kariéru závodníka od nejnižších závodních tříd po ty nejvyšší a návdavkem ještě různé podepisování smluv, jednání se sponzory apod. DIRT Showdown má ale jen polovinu z toho.

To, čemu by se ve hře dalo říkat kariéra, sestává ze čtyř šampionátů, z nichž každý se otevře poté, co dokončíte závěrečný závod toho předešlého. Stoupáte tedy stále výš, vyděláváte peníze a ty následně investujete do vylepšování vozů v jedné ze tří základních kategorií. Nebo rovnou do nákupu nových aut. Vlastní jezdec ale v kariéře nehraje žádnou roli. Jde se postaru od závodu k závodu.

DIRT Showdown

Tato, v dnešní době relativně prostá, motivace ale funguje. Auta nejde nijak odlaďovat, a tak požadavky na lepší výkon, chování v zatáčkách a sílu uspokojí teprve vylepšení nebo přechod na novou káru. Těch je velké množství pro každý druh závodu.

Závody se totiž mezi sebou liší a některým soutěžím ani závody říkat nelze. Na mysli máme demoliční derby, kdy se se svou řachotinou ocitnete v relativně malé aréně a vaším úkolem je co možná nejvíc bourat do protivníků, případně je shazovat z plošiny.

Je to primitivní. Ale je to také zábavné. Snadno si užijete spektakulárních bouraček, za které jste bodově odměňováni. Zadostiučinění, přicházející ve chvíli, kdy se vám jedno z konkurenčních aut podaří doslova zrušit, je opravdu veliké. Navíc se v průběhu derby stupňuje napětí, když posledních několik desítek vteřin je možné za všelijaké bouračky získat dvojnásobné body.

DIRT Showdown

Dalším závodním režimem jsou triky na speciálně k tomu připravených tratích. Tyto soutěže můžete znát pod názvem "Gymkhana". Jde o to předvést co možná nejvíc triků jako jsou drifty, srážení předmětů a především pak obtáčení auta kolem sloupů. Tento typ závodů vyžaduje z celé hry pravděpodobně největší cvik.

Pokud by vám ale tento nebo nějaký další druh závodění neseděl, můžete se mu ve hře víceméně vyhýbat. V každém šampionátu je možné vynechat alespoň jeden závod a hra vás pustí dále, i když nezajedete kdovíjak dobře. Samozřejmě ale takto nemůžete vypustit větší množství závodů.

V nabídce je i víceméně klasické a velmi arkádové závodění na okruzích. Ty mohou být umístěné buď v přírodně nebo opět v arénách. Posledně jmenované jsou zajímavější, protože se trať na několika místech kříží, a jakmile se závodní pole trochu rozprostře, jsou právě tyto křižovatky svědky velkolepých bouraček v plné rychlosti.

DIRT Showdown

Ty mohou zkazit závod vám i protivníkům. Výsledkem je buď frustrace, nebo maximální radost, když takto někdo před poslední zatáčkou sejme soupeře, kterého se vám dosud nedařilo dohnat.

Chování aut je velmi přestřelené, ať už směrem k přetáčivosti či nedotáčivosti. Přesto si na něj lze po čase zvyknout a následně už působí přirozeně. Nedává však příliš velký prostor k vyniknutí jezdeckých schopností. Důležité je především naučit se zacházet s ruční brzdou a využívat omezené turbo na těch správných místech.

DIRT Showdown

Celkově lze říct, že DIRT Showdown má snahu závody maximálně dramatizovat a takřka nikdy vám nedovolí proti umělé inteligenci vyjet takový náskok, abyste i po případné bouračce zůstali neohroženi. Zároveň na vás ale soupeři "počkají", když se někde zaseknete a v zásadě byste už neměli mít šanci.

Fotogalerie

To není příliš fér a pro hráče, kteří hru ovládnou po všech stránkách, to už nebude žádná výzva. Pro ně je tu ale on-line hra. Do této hry pasuje opravdu skvěle. Dynamické závody a destrukční derby si užijete nejlépe s dalšími živými hráči a hra vám k tomu poskytne skvělou internetovou platformu Racenet.

DIRT Showdown vypadá velmi dobře, přestože právě tyto závody nedávají kdovíjaký prostor spektakulární grafice. Více vás kupředu bude pohánět bohatý a dobře zvolený soundtrack.

Tento titul tak zcela určitě není pro milovníky realistických závodů, dokonce ani těch, které se autenticky jen tváří. Je to spíše závodní a demoliční šílenost, která se ale povedla a především on-line si s ní užijete spoustu zábavy.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

61 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 205 čtenářů

Témata: simulátor


Nejčtenější

Gary Oldman ve Star Citizen
Nejsme ve finanční tísni, vyvrací autoři Star Citizen

Chris Roberts a jeho tým vyvracejí domněnky, že by hra, která vybrala od fanoušků přes tři miliardy korun, byla ve finančních potížích.  celý článek

Dishonored 2
Designér Prey, Dishonored či Arx Fatalis odchází z herního průmyslu

Raphael Colantonio z Arkane Studios se po vydání úspěšné hry Prey rozhodl stáhnout z herního průmyslu a věnovat se rodině. Za 17 let kariéry dokázal z malého...  celý článek

Vanille
10 nejotravnějších videoherních postav

Tvůrci se obvykle snaží o to, aby postavy ve videohrách byly zapamatovatelné. Některé díky tomu, že jsou velmi sympatické, jiné jsou skvostnými padouchy, ale...  celý článek

SNES Mini - evropská verze
Zpátky do devadesátek. V září vyjde retro konzole SNES Mini

Na úspěšnou retro konzoli NES Mini, kterou přestalo Nintendo i navzdory vysoké poptávce vyrábět, letos v září naváže SNES Mini. Vrátíme se tak do devadesátých...  celý článek

witcher film
Oddaní fanouškové shánějí prostředky na natočení filmu o Zaklínači

Amatérští filmaři z Polska vybírají prostředky na natočení krátkého filmu na motivy legendárního Zaklínače. S postupujícím časem to však vypadá, že se jim...  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.