Nebesa se totiž otevřela, a existuje tak spojení s dimenzí zvanou Fade, tedy sférou plnou magie a pekelníků. Jistě, démoni za normálních okolností do běžného světa putovat nemohou. Trhlina v nebesích však normální není.
Hra bude působit spíše jako otevřený svět, ale úplnou svobodu nenabídne. Přístupná by nicméně měla být značná část prostředí. A vývojáři z BioWare tvrdí, že každá oblast je větší než cokoliv, co vytvořili v minulosti. Pro rychlejší pohyb po herní ploše tak budou k dispozici různí tvorové, které půjde osedlat. A oproti druhému dílu ze hry zmizí opakující se úrovně.
Prozkoumávání tedy tentokrát bude významným prvkem hry. Takovým, který nabídne výjimečné zážitky. Na vlákna některých příběhů totiž narazí jen trpěliví dobrodruzi, a zkušenosti i výbava jednotlivých hráčů se tak budou lišit.
Hráč se tentokrát stane vůdcem inkvizice. Zůstává mu přesto svoboda ve výběru jména, pohlaví, rasy i povolání. A volba rasy v některých částech světa ovlivní děj.
"Dragon Age vždy bylo o těžkých rozhodnutích, u kterých neexistuje jednoznačně správná volba," tvrdí hlavní scénárista série David Gaider. To má ještě zkomplikovat fakt, že rozhodnutí budou ovlivňovat celý zbytek hry. Hráč tedy s následky svých voleb musí žít a proměňovat mohou například prostředí, či odemykat nový obsah.
Prostředí bude interaktivnější
Hra poběží na stejné technologii jako čtvrtý Battlefield, tedy enginu Frosbite 3. To však neznamená jen vizuální pokrok. V prostředí totiž budou i zničitelné prvky, či naopak půjde vytvářet nové.
Příkladem může být likvidace trámu, který podpírá plošinu plnou lučištníků. Pomocí magie naopak půjde opravit most, a zpřístupnit tak novou herní oblast. Vývojáři si od toho slibují větší míru interaktivity.
Bojový systém pak bude hledat vyvážený stav mezi pojetím prvního a druhého dílu. Strategie i taktika budou pro úspěšné vedení bitev významné.
A nepovinnou součástí hry bude i tradiční pozastavování akce, které slouží k udělování příkazů skupině. Hráči totiž mohou mezi jednotlivými postavami přepínat. Každému členovi družiny však půjde nastavit i určitý typ chování.
Do hry se také vrací stromy schopností stromy a možnost specializace. Schopnosti jednotlivých povolání je navíc možné kombinovat tak, aby se navzájem doplňovaly.
Rychlost soubojů i návrh nepřátel by však hráče měly motivovat spíše k taktičtější hře. Protivníci totiž budou mít specializované role a budou spolupracovat. V potaz budou brát umístění hráčových postav, vlastní zdraví i čas potřebný pro doplnění určité schopnosti.
Síla nepřátel se však úrovni hráčových postav vesměs nebude přizpůsobovat. Náhodná setkání s některými protivníky tak budou nebývale nebezpečná.
I trhan tu může být mocná postava
Vývojáři tentokrát kladou důraz i na vizuální pojetí postav. Každá bude mít svůj styl, a identický typ výbavy tak na odlišných hrdinech bude působit jinak. Vytvářet půjde i vlastní výbavu, či upravovat tu stávající.
Systém umožní vyvažovat mezi formou a obsahem. Využívané předměty tak mohou být užitečné i pohledné zároveň. A nebo naopak zcela obyčejné. Nejspíše totiž bude možné vytvořit i ultimátní výbavu, která na první pohled působí jako oblečení zcela základní.
Hra vyjde ve třetím čtvrtletí příštího roku pro PC, PlayStation 3, Xbox 360 i konzole příští generace.
Pětice slibů spojených s Dragon Age: InquisitionLoni v záři se na internetu objevil kompilát slibů spojených s novým Dragon Age. Zahrnoval například zmínku o síťové hře (podívejte se na seznam). |