Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší zklamání herního svátku E3 2014

aktualizováno 
Vybíráme největší zklamání z herní akce E3 2014, která proběhla v červnu v Los Angeles.

Faith Connors - Mirror's Edge | foto: EA

V pondělí jsme se věnovali hrám, které nás na E3 nejvíce zaujaly. Dnes to vezmeme z opačného konce, opět prostřednictvím dvou pohledů. Andrej Brabec byl přímo na místě činu a vyzkoušel desítky her. Ondřej Zach sledoval dění z pohodlí domova prostřednictvím přenosů, trailerů a i uniklých videí.

1.místo

Málo nových značek (Ondřej Zach): Stalo se to, co mnozí očekávali. Po bombastickém loňském ročníku, kdy došlo k odhalení konzolí nových generací a her, následuje ročník slabší. Vývojáři z celého světa sice ukázali řadu nových her, ale prakticky všechno jsou to další díly, ať už známých, nebo dříve populárních značek. Více než kdy jindy mě letos zaujaly mnohé nezávislé hry. Ale výsledek? Letos nic, na co bych koukal s otevřenou pusou.

(Andrej Brabec): S tím nezbývá než souhlasit. Já naopak čekal, že dojde k oznámení řady velkolepých titulů. Nabídka předem známých her totiž na letošní E3 byla slabší a nová oznámení ji příliš nevylepšila. Jistě, pár zajímavých novinek by se našlo, ale celkově výhled na další roky působí jako období sucha. Snad to není symbolické pro nástup nové generace konzolí. Méně her s lepší grafikou a ještě menším množstvím inovací totiž působí děsivě.

2.místo

Faith

Faith

Mirror's Edge 2
(Ondřej Zach): Další útěk po střechách totalitního města patří k netrpělivě vyhlíženým hrám. Když vydavatel Electronic Arts lákal na svoji tiskovou konferenci na E3, použil právě motiv z Mirror's Edge 2. Jenže, pak došlo na lámání chleba a tvůrci vlastně neukázali vůbec nic. Víme, že hlavní hrdinkou bude opět dívka Faith a poběží v otevřenějším světě a s propracovanějším příběhem. Prezentace však naznačila, že hra je teprve v brzké fázi vývoje a vývojáři nebyli připraveni ukázat více.

(Andrej Brabec): Opět souhlas. Vypadá to, že Electronic Arts s novým šéfem procházejí seriózní restrukturalizací. Zástupci společnosti totiž hovořili spíše o vzdálené budoucnosti značek a ukazovali například ilustrační koncepty z připravovaných her. Působí to tedy jako berlička pro přemostění méně výrazného roku. A o to větší škoda je, že se právě Mirror’s Edge 2 nestalo tahákem konference. V sále přitom bylo cítit nadšení z upoutávkového videa.

3.místo

The Evil Within

The Evil Within

The Evil Within (Andrej Brabec): Nový horor od autora série Resident Evil ve mě vyvolal mnohá očekávání. První obrázky ze hry působily výtečně. Herní ukázka však nijak nezaujala. Grafické pojetí bylo podivné a děsivá atmosféra zcela chyběla. Místo strachu se dostavila iritace, zejména kvůli dokola se opakujícím hláškám, které skončí až po navštívení předem definovaného místa. Svůj podíl na tom měl i přihlouple působící společník (čtěte první dojmy).

Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division

Tom Clancy's The Division (Ondřej Zach): Jako fanda post-apokalyptických scénářů, které ukazují vznik nových společností na troskách starého světa, jsem se těšil na týmovou akci Tom Clancy's The Division. Ta ukáže kolaps Spojených států během pěti dnů.

Je možné, že jsem měl přehnaná očekávání, nebo za to může způsob prezentace, nicméně odhalená hratelná ukázka mě zklamala. Sledovat očividně nahranou situaci, která má působit bezprostředně, v níž nějaká bábovka mele nesmysly, do čehož podobně „autenticky“ pokřikují další dva chlápci, to mě nebaví. Nerozumějte mi ovšem špatně, na hru se pořád těším, jen mi toto divadýlko prostě nepasuje k apokalypse.

4.místo

Driveclub

Driveclub

Driveclub (Andrej Brabec): Ani Driveclub se nevyhnul syndromu nijakých her. Je to zcela standardní arkádový typ závodního titulu, o kterém se píše těžko. Ničím neurazí, ale zároveň ani nijak nenadchne. Jsou to zkrátka klasické závody na klasických tratích. Absolutně nic nového pod sluncem. Přesto však Driveclub provázejí řeči o inovativní náplni a ještě sociálnějších zážitcích.

Hitman: Sniper

Hitman: Sniper

Hitman: Sniper (Ondřej Zach): Nadšený jsem nebyl ani z mobilní hry Hitman: Sniper, byť zpracování působí zajímavě. Jako odstřelovač likvidujete různé objekty na mapě, například vyřazujete alarmy a podobně, než dojde k finální exekuci zvoleného cíle. Svoje úspěchy přitom porovnáváte s hráčem, jehož skóre je k vám na výsledném žebříčku nejblíže.

Možná to dopadne ještě dobře, nicméně zvolený obchodní free 2 play model a volba jména na mě spíš působí jako snaha o ždímačku peněz. S Hitmanem to mnoho společného zkrátka nemá. Uvidíme.

5.místo

The Order: 1886

The Order: 1886

The Order: 1886 (Ondřej Zach):  Když jsem viděl první videa z The Order: 1886, exkluzivity pro PlayStation 4, zamiloval jsem se do zpracování alternativního viktoriánského Londýna čtyřicet let po průmyslové revoluci. Vlastně do celé té myšlenky.

Nové ukázky však mé očekávání zchladily. Namísto nápadité hry vidím tunel, předem připravené události, neherní animaci a tzv. Quick Time Events (ve vybraných situacích musíte ve vhodný okamžik pohotově mačkat požadovaná tlačítka) – a tak pořád dokola.

(Andrej Brabec): I zde musím souhlasit. Výtečný alternativní svět nestačí. Hra The Order: 1886 zatím působí jako akce, jejímž největším lákadlem je působivá grafika. Ukázka na mě však působila dojmem nevýrazné kopie Gears of War. The Order ostatně trpí problémem mnoha moderních her. Vizuálně pěkné a vytvářené na efekt, jenže bez výraznějších inovativních prvků. Podobné střílečky mě již začínají k smrti nudit.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.