Civilization bývá považována hardcore i okrajovými hráči počítačových her když ne rovnou za nejlepší hru všech dob, pak za nejlepší tahovou strategii rozhodně. Šlo o titul originální, perfektně vyvážený, geniálně nadesignovaný a dlouhodobě perfektně hratelný. Jediné, v čem zklamalo druhé i třetí pokračování, byla přílišná podobnost s prvním dílem, jinak se jednalo o neméně vynikající a mnohem lépe technicky zvládnuté tituly. Hodnocení 94%, razítko BW Hit a 1. místo ve vyhlašování nejlepších strategií roku 2001 pro Civilization 3 hovoří za vše, není tedy divu, že se v Infogrames rozhodli z úspěšného námětu těžit pomocí datadisku Play the World, o kterém se nám podařilo získat množství zajímavých informací, které svědčí o tom, že se máme na co těšit.
Rozhodně největší změnou a lákadlem, na které se chytí největší množství kupujících, je rozsáhlá podpora multiplayeru. Nejedná se o tak okrajovou záležitost, jako tomu v tahových strategiích bývá - PTW nabízí hru po síti nebo na jednom počítači v módu Hot Seat, který známe například z Heroes of Might & Magic. Aby se hraní nezvrhlo v šílený několikadenní maratón, nabízí Sid Meier možnost ulehčení volbou simultánního tahového módu (oba hráči hrají současně), nebo dokonce zcela beztahový mód pro krátké hry. Bez tahů bude možné si zahrát krátké bitvy ve stylu akčních her, čemuž odpovídají i názvy módů – Regicide, Elimination nebo Capture the Flag. Jak to bude fungovat – hra bude velice blízko RTS, protože jednotlivé tahy se budou dynamicky generovat (tj. po určité době se vám samo odťukne tlačítko end turn) v krátkých časových intervalech, což ve výsledku bude téměř stejné jako hraní v reálném čase.
Co se hry pro jednoho hráče týče, výčet novinek můžeme začít u nových civilizací, za které budeme moci hrát. Na E3 byly blíže představeny dvě – Mongolové, které nepovede nikdo jiný než Čingischán. Jejich speciální jednotkou bude rychlý a silný jezdec Keshik, kterého můžete vidět na jednom z okolních artworků. Dále byla poodhalena rouška národa španělského, v jehož čele bude stát královna Isabela. Taktéž jejich speciální jednotka je jezdecká – conquistador, silně obrněný, s kopím v jedné ruce a štítem ve druhé, který je navíc doprovázen věrným psem "bojového" plemene. Co se dalších národů týče, měli by se objevit Vikingové (speciální jednotka Berserk), Korejci – ach, ta komerce – (speciální jednotka Hwacha), Keltové (speciální jednotka král Brennus), Kartaginci a s největší pravděpodobností ještě Turci a Mayové či Inkové.
Změn se dočká i herní systém. Jednou z nejvýraznějších je nová budova Outpost, což je cosi jako předsunutá pevnost, výspa vaší civilizace. Můžete (lépe řečeno – měli byste) ji postavit mimo město, čímž se v dané oblasti odkryje fog of war. Zajímavými vylepšeními budou i letiště nebo radary, jejichž funkce je poměrně nasnadě. Chytrým vylepšením v ovládacím interface bude možnost posílat celé balíky jednotek pospolu, čímž se eliminují problémy rozdílu rychlostí a všechny jednotky dorazí na míso určení ve stejný čas. Objeví se i možnost cyklů, například můžete zadat bombardérům, aby stále znovu útočili na jedno město, dokud nepadne.
Poslední změny se týkají herního editoru. Krom změn v editoru map, kde se dočkáme nových grafických a funkčních sad, by měla Civilizace 3: Play the World obsahovat i zbrusu nový modifikation manager, který usnadní tvorbu modů civ-fanatikům. Jako poslední informaci vám ještě dlužíme datum vydání. Někoho potěší, někoho zklame, ale na faktu, že se Play the World dočkáme až ve čtvrtém kvartálu letošního roku, tedy s největší pravděpodobností až na Vánoce, nic nezměníme ani my, ani vy. Nezbývá, než se těšit.