Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vývojář o síťové hře v Tomb Raider: Její smysl jsem také nechápal

  11:57aktualizováno  11:57
Oznámení síťové hry pro nový Tomb Raider řadu hráčů překvapilo. Dobrodružství archeoložky Lary Croft totiž tradičně sázela na příběhovou kampaň, a síťová hra tak může působit jako vynucený dodatek. A přesně tak to vnímal i jeden z jeho vývojářů.

Letošní Tomb Raider má hru modernizovat a s tím se pojí i zahrnutí síťové hry.

"Víte co? Reagoval jsem stejně: proč pro Tomb Raider vyvíjet síťovou hru?" řekl Daniel Bisson ze společnosti Eidos Montreal. Bisson souhlasí, že síťová komponenta není podmínkou pro úspěšnou hru jednoho hráče.

Vývojář tak vysvětluje, proč letošní Tomb Raider síťovou hru zahrnuje. "Jsou pro to dva důvody. První je můj vlastní sobecký důvod. Sólo hra má začátek i konec, ale máte hry s tak propracovaným světem, že tam chcete navždy zůstat. A ono to najednou skončí," tvrdí Bisson.

Eidos Montreal si prý v souvislosti s tím kladl otázku, jak vytvořit stálý svět. "Chtěli jsme to tak, a prozkoumali jsme proto nové mapy a nové herní módy. Pro mě to bylo velmi hodnotné - vzít to prostředí a proměnit ho na stálý svět," říká Bisson.

Vývojáři rovněž odmítají představu, že by síťová hra měla parazitovat na kvalitě kampaně. Obě části titulu totiž vytvářejí odlišná studia. Na sólo hře pracuje studio Crystal Dynamics a síťovou část vytváří Eidos Montreal.

Sami vývojáři síťové hry však říkají, že nejde o nic převratného. "Je to první krok. Pokud to bude povedené a bude to dobře fungovat, budeme v tom pokračovat a stavět na tom," vysvětluje Bisson.

"Není to přelomové, ale je to zábavné a je to Tomb Raider," dodává. A vývojáři již v současné době plánují síťovou hru rozšiřovat prostřednictvím stahovatelného obsahu.

Letošní Tomb Raider je restartem série, který ignoruje události předchozích dílů. Hlavní hrdinku Laru Croft tak vývojáři formují zcela podle obrazu svého (čtěte více). Titul vyjde 5. března 2013 pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Marvel’s Guardians of the Galaxy - The Telltale Series
RECENZE: Adaptace Strážců Galaxie je až příliš velkou sázkou na jistotu

První epizoda nového interaktivního seriálu od Telltale je za námi a naše dojmy jsou rozpačité. Byť je obsah bezesporu kvalitní, už se pomalu začíná zajídat.  celý článek

Blackwood Crossing
RECENZE: Blackwood Crossing vypadá jako špičkový animák od Pixaru

Dětství sourozenců Finna a Scarlett bylo poznamenané tak dramatickými událostmi, že navždy změnily chod jejich životů. Celý Blackwood Crossing je jejich...  celý článek

Diablo 2 pacifist
Hráč dokončil Diablo 2 za 8 hodin, aniž by na někoho zaútočil

Bez toho, aby na někoho zaútočil, dokončil hráč legendární Diablo 2, a to ještě navíc v rekordním čase.  celý článek

Call of Duty: WW2
Je to oficiální. Letošní Call of Duty se vrátí do 2. světové války

Předchozí úniky informací se potvrdily. Válečná střelnice Call of Duty se s letošním dílem vrátí ke kořenům, tedy do období druhé světové války.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.