Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Od drsných stříleček ke hrám pro občasné hráče. Epic s Fortnite mění žánr

aktualizováno 
Akce Fortnite znamená odklon od tradičních sérií i mechanik, tedy alespoň pro společnost Epic Games. Její vývojáři titul označují za kooperativní hru na přežití s otevřeným světem. Hra navíc bude využívat Unreal Engine 4.

Nová značka společnosti Epic Games je pro její vývojáře žánrovým i grafickým odklonem od titulů, na kterých pracovali poslední dekádu.

Očekávat tak lze svěží titul s dlouhou životností. Hráče navíc světem Fortnite nebudou vodit předem naprogramované scénáře, které by vývojáři do detailů plánovali. Titul pochopitelně neznamená konec ostatních sérií společnosti Epic Games. Je pouze žánrovou odobočkou.

Hra spíše než skriptované sekvence nabídne balíček herních mechanik a konkrétní postup titulem již bude na hráčích. Podobně jako v zombie modifikaci DayZ, kterou hraje přes milion hráčů (více o modifikaci).

Nové informace o hře vývojáři odhalili na letošním ročníku veletrhu Penny Arcade Expo ve Washingtonu. Ve hře se střídá den i noc a prostředí bude do jisté míry náhodně generované.

Fortnite

Kooperace bude v titulu Fornite zásadním prvkem.

Hra slibuje pestrost i dlouhou životnost

Fortnite prý po celou dobu vývoje vzniká jako kooperativní hra. Cílem je shromažďování zásob a budování obrany proti nemrtvým. Hra začíná útokem na strom, po kterém zbudou těžitelné zdroje. Shánění surovin je totiž pro titul zásadní.

Fotogalerie

Stavby samotné lze přizpůsobovat hernímu stylu. Nejprve je však třeba řadu stavebních plánů odemknout hraním. Později je díky tomu možné zvyšovat například výdrž opevnění či přidávat okna a dveře.

Podoba staveb bude čistě na hráčích. Pokud někomu vyhovuje malá kompaktní pevnost, může si ji vybudovat. Stejnou volnost však budou mít i hráči se slabostí pro mrakodrapy a rozlehlé stavby.

Autoři ostatně nepopírají, že je budovatelská část hry inspirovaná titulem Minecraft, který se stal nezávislou senzací (více o hře).

Fornite kombinuje budování i boj

Titul má dvě herní fáze. V jedné etapě hráči během dne prozkoumávají a staví pevnost, druhá pak probíhá v noci a hra se při ní mění na akci.

Fortnite

Hra kombinuje akci i budování.

Fortnite tak zahrnuje propracovaný bojový systém i vylepšování zbraní. Boj zblízka například probíhá z pohledu první osoby. Hráči přesto budou mít k dispozici i zbraně pro boj na dálku.

Pokud například zvolíte kuši, můžete zprvu střílet pouze jednotlivé šipky. Vylepšená verze již umožní střelbu šipek hořících, elektrických či několika projektilů zároveň.

S jiným vylepšením pro změnu půjde vystřelovat přitahovací lano. Hráč se tak vyhne třeba blížící se mase nemrtvých.

Fortnite

Herní prostředí má být do jisté míry generované náhodně.

Pestrý má být též seznam protivníků. Život hráčů zkomplikují například trollové, kteří mohou podkopat či přelézt hradby a otevřít dveře pro jejich spojence. Trollové potrápí také kradením již vytěžených surovin.

Drsná grafika by prý unavovala

Současná verze hry využívá komiksovou grafiku a pestrou paletu barev. Stylizace staršího prototypu však vypadala drsně a temně. Vývojáři však dospěli k závěru, že by taková grafika byla časem unavující.

"Doufáme, že lidé ve světě Fortnite stráví desítky nebo dokonce stovky hodin. A chceme, aby na ni vzpomínali v duchu: 'To bylo chytré, barevné a zábavné'," řekl hlavní návrhář Cliff Bleszinski na veletrhu Penny Arcade Expo.

Fortnite

Vizuální styl má být veselý a přívětivý.

Vývojáři též hráče ujišťují, že se nemusí obávat nároků na výkon počítače. Titul sice využívá Unreal Engine 4, detailnost grafiky i její nároky se však budou přizpůsobovat vašemu počítači. Hru tak půjde spustit i na současných počítačích.

Přesto Tim Sweeney, který je zakladatelem Epic Games, tvrdí: "I když to není tak zjevné jako u Gears of War 3, ta hra je technicky nabušená."

Datum vydání vývojáři zatím neoznámili. Ačkoliv Fortnite označují za titul pro občasné hráče, vyjde hra nejprve jen pro PC. Vývojáři však nevylučují ani budoucí verze pro další platformy.

Autor:


Témata: Mrakodrap


Nejčtenější

Fallout 4 (Xbox One)
Vyzkoušejte si o víkendu Fallout 4 zdarma

Během víkendu je Fallout 4 na Steamu a službě Xbox Live Gold k vyzkoušení zcela zdarma. Pokud jste ještě náhodou neměli tu čest, vřele doporučujeme.   celý článek

Batman
Zaklínač, Vetřelec, Indy. Nejlepší hry s licencemi známých značek

Hra se slavnou licencí často spoléhá na to, že díky slavnému jménu jí fanoušci odpustí chyby. Ale nebývá to pravidlem. V prvním ze dvou plánovaných článků...  celý článek

Logo Valve
Valve přetáhlo vývojáře Kerbal Space Programu

Další talentovaný tým skončil pod křídly giganta, který provozuje nejpopulárnější herní platformu Steam. Jaké plány s autory Kerbal Space Programu má, se neví,...  celý článek

Tom Holland
Film Uncharted zpracuje Nathanovo mládí, hlavní roli získal Tom Holland

Film Uncharted je v přípravné fázi už hodně dlouho a původně se předpokládalo, že se zaměří na dospělého Nathana Drakea. Jenže to už neplatí.  celý článek

Umělá inteligence se učí řídit díky GTA 5
Chytrá auta se učí řídit v Grand Theft Auto 5

Vědci, snažící se vyvinout inteligentní auta, která by se dopravou pohybovala samostatně, využívají pro „učení“ umělé inteligence počítačovou hru Grand Theft...  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Titanfall 2
Dojmy z Titanfallu 2: Krok k dokonalosti, nebo zbytečné pokračování?

První Titanfall měl jeden zásadní problém. V základu to byla revoluční akce s řadou skvělých nápadů a strhující hratelností, ale chyběla tomu jistá magická...  celý článek

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
Milovníci strategií se díky Dawn of War 3 mohou začít třást nedočkavostí

Dawn of War 3 působí jako strategie vystřižená ze zlaté éry žánru. Od bojů menších skupin se vrací k plnohodnotným střetům obřích armád. Nechybí budování...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.