Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Gladiators of Rome - aréna čeká!

  12:00aktualizováno  1. srpna 6:25
Novinka z římského prostředí dovoluje hráčům ovládat skupinu ozbrojených gladiátorů před nadšenými fanoušky bojového sportu. Dejte jim hru, o chléb se postará císař a v případě dobrého sehrání duelu od něj dostanete virtuální svobodu. Hříčka vypadá dostatečně nekomplikovaně, aby nás zabavila v prodlužujících se nocích.

Gladiators of Rome Římská doba se vrací v titulové tsunami, ale nikdo si zatím nedovolil vyjet s pouhým nápadem arény a soubojů gladiátorů. Nikdo. Gladiators of Rome studia Cat Daddy Games nacházejí v jednoduchosti ozvěnu budoucího úspěchu - vzpomeňme si na nakažlivou střílečku Zax: Alien Hunter, která s minimem invence dokázala vyvolat maximální herní trans. Formou připomíná GoR staré dobré Mortal Kombat, ovšem ve skutečnosti je každý aktivní gladiátor osobností s několika atributy a možností výzbroje, takže se k akci přidává nezanedbatelný prvek dobrodružnosti a osobního vývoje. V kostce popsáno, hráč coby majitel školy pro gladiátory dostane několik nýmandů a skrz turnajový systém je vypiplává pro zápas v císařských amfiteátrech, kde samotný caesar může chrabrému bojovníkovi udělit svobodu. Ne každému se to podaří, gladiátoři byli vždy spotřebním zbožím a cesta ke svobodě jednoho je lemována rozsekanými mrtvolami těch méně úspěšných. Během výcviku musí manažer zařizovat čerstvé otroky, zbraně, brnění a pořádný výcvik. "Nápad vznikl tak, jak vzniká spousta skvělých nápadů. Někdo přišel a řekl: 'Hele, myslím, že udělat to takhle by bylo fajn...' a bylo to," vypráví o první buňce herního organismu producent Chris Owen z partnerské firmy Activision Value. AV má na starosti právě nízkorozpočtové hry a dává tak šanci malým vývojářům - ve skutečnosti však číhá na malé ryby, co mohou vyrůst do žraloků.

Gladiators of Rome V návrhářském týmu se pohybují jedinci gznalí římské historie, samotní designéři samozřejmě studují italské reálie, aby co nejvěrněji vystihli tehdejší život - pravda, jen život v aréně, přesto staví před grafiky obtížný úkol při vykreslování dobových zbraní a zbroje. "Každá zbraň ovlivňuje styl boje a rychlost úderů společně s únavou bojovníka," říká Owen. Nebude chybět ani gladius anebo oblíbený Poseidonův trojzubec, se standardními palicemi, sekerami, šavlemi, kladivy, řetězy a sítěmi samozřejmě můžeme počítat. Stejně jako jsou v týmu znalci římského života a latiny, jsou všichni návrháři proškoleni holyywoodskými filmy z římského prostředí od Ben Hura po Gladiátora, aby věděli, co hře nesmí chybět. Vedle samotných gladiátorů a jejich vybavení mají premiérovat zabíjecí udělátka jako různé bojové vozíky tažené koňmi, pasti, umělé překážky nebo čistě neutrální lvi - padni komu padni, lvovi je to jedno. Mluvíme-li o nepřátelích, musí se zvýraznit unikátnost každého lidského oponenta, jejichž schopnosti plynule stoupají, až se objeví finální boss - ano, přesně jako v akční hře. A to není vše, díky možnosti ovládat několik gladiátorů najednou se Chris Owen domnívá, že by se dalo o hře mluvit jako o akčně-rpg-sportovním simulátoru. Ale fuj!

Gladiators of Rome Vyhraný souboj neznamená konstantní odměnu ve formě trénovacích bodů - jejich počet určí samotné publiku podle spokojenosti s borcovým výkonem. Úspěch u diváků se propočítává na základě zasazených úderů a přijatých ran, počtu zabitých protivníků a dalších faktorů, jako je například odsekávaní nepřátelských končetin pomocí speciálních seků. Při extra-efektním kombu dav začne šílet a body vesele naskakují. Jednotlivé vlastnosti kromě obvyklé síly, vytrvalosti a rychlosti obsahují specializaci na určitý typ zbraně, po několika kolech se tedy z gladiátorů dá vycvičit pestrá úderná jednotka a nezbude než se smířit se starým nápisem vytesaným do bran amfiteátrů: Ave Caesar morituri te salutant! My jdoucí na smrt zdravíme císaře! Vzhledem k propracovanosti hry pro jednoho hráče a očividným výhodám případného multiplayeru zaskočí všechny hráče jeho plánované vynechání. Snad někdo krátkozrakým programátorům sejme šátek z očí, zvlášť, když rutiny pro síťové rozhraní naleznou na každém open-source serveru. Gladiators of Rome můžeme očekávat na začátku listopadu.

Autor:




Nejčtenější

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Sudden Strike 4
Zase pořádná strategie z druhé světové? Recenze Sudden Strike 4

Sudden Strike se po dlouhé odmlce znovu vrací na monitory. Jde stále o krvelačnou strategii z druhé světové války, nebo o slabý odvar? Autoři moc...  celý článek

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Další z rubriky

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.