Jednoho krásného slunného dne v EA hovoří vedoucí projektu GoldenEye: Rogue Agent: „Už to bude skoro 10 let co vyšlo GoldenEye pro N64 a nám se pořád nedaří vykročit z jeho stínu. Víte, chlapi, když jsem viděl, jak mají lidi Bonda rádi, řekl jsem si, že koupit licenci nebude na škodu. Jojo, Rare jsou šikovní, ale my jsme určitě lepší. A tak se stalo. Koupili jsme licenci, ale moc dobře jsem věděl, že nás bude herní veřejnost kritizovat za plagiátorství. Byl jsem nucen jednat, a tak jsme se rozhodli, že bude další Bond z pohledu třetí osoby. Vypadalo to opravdu slibně. Do noty nám hrál fakt, že se chystalo další filmové zpracování v podobě Zítřek nikdy neumírá. A Tomorrow Never Dies byl na světě. N64 je sice fajn, ale PlayStation se líp prodává, tak to hodíme na obojí! Dle mého názoru to byla slušná hra, ne?“ Zaměstnanci: „Jasně šéfe!“ Boss : Zklapněte! Byla to vynikající hra a dokonce se i slušně prodávala. Vyšla dokonce na PS1 v tý zlevněný edici, ééé Gold.“ Zaměstnanec: „Platinum!“ Boss: „Ticho! Jasně, že platinum! Ale ať se snažíte sebevíc, těm parchantům recenzentům se nikdy nezavděčíte. Prej je GoldenEye o hodně lepší a blablabla.. A tak jsem si řekl, že bude chyba v úhlu kamery. Většina lidí se nechce na Bonda koukat, ale chce být Bondem! Jeden svět nestačí byl zrovna na cestě, a tak bylo rozhodnuto. Uděláme doomovku á la GoldenEye a The World is Not Enough byl na světě. Jo to byla bomba!“ Zaměstnanec č.3: „Tu hru jsem miloval!“
Story mód sice není v GERA bůhvíjak dlouhý, ale naštěstí nabízí hra i virtuální mise.
Boss: „Ztichnout a sednout! Dostal jsem nápad, který změní naše životy! Uděláme gamesu s názvem GoldenEye! Licenci nedostaneme, a tak vytvoříme Bondovku bez Bonda! Budete hrát v roli odpadlíka z MI6 a nacpeme tam ty největší záporáky z filmové série. Můj božský mozek napadlo, že když hlavnímu antihrdinovi vystřelíme oko a obdaříme ho novými speciálními schopnostmi, obhájíme tak název GoldenEye! Celá místnost: „Bravo, skvělé, geniální...“ Boss: „Ticho a všichni do práce!“GoldenEye: Rogue Agent se stal naprostým propadákem a to i přesto, že jsme tuto hru ve své době značně přecenili. U hráčů naprosto pohořel a již po několika měsících se prodával za budgetovou cenu. Nepřátelé mizeli ještě než dopadli na zem (výjimka byla u Gamecube verze, kde při 60hz módu vydrželi na zemi alespoň několik vteřin), design byl na úrovni PS1 a hra obdržela hodnocení jako jednoznačně nejhorší Bondovka. Proto ve mě ohlášení verze pro NDS nevyvolalo nijak zvlášť velké nadšení. FPS sice na NDS žádné není a Metroid Prime: Hunters je ještě daleko, ale zrovna GoldenEye: Rogue Agent? To nemůže dopadnout dobře. Omyl, přátelé! GERA pro NDS je nejenom o mnoho lepší než „velké“ verze, ale je to výborná gameska a dost možná nejlepší FPS pro handheldy!
A teď hezky popořádku. Ano v GERA nehrajete za slavného agenta 007, ale opravdu za vztahovačného renegáta, který se přidal k zločinecké organizaci obávaného Goldfingera. V několika misích (částečně upravených z 128-bitových verzí) se podíváte do podzemních komplexů, přístavu i na základnu umístěnou ve vysokých horách. Design jednotlivých levelů odpovídá horním možnostem NDS a v zmiňované handheldové verzi mu opravdu nelze nic vytknout. Kromě známých záporných postav z bondovské série se utkáte se stovkami nepřátelských vojáků. Ti jsou od sebe sice k nerozeznání, ale jejich animace umírání vás vždy zahřeje u vašeho herního srdce. K tomu, abyste se náležitě vypořádali s haldou nepřátel, vám pomáhá excelentní ovládání, které je nejenom přesné a obejde se bez volby automatického zaměřování, ale nabízí i u konzolí (a u handheldů zvlášť) neuvěřitelný komfort. Na rozdíl od Coded Arms pro PSP se ovládání opravdu povedlo a sedne do ruky opravdu každému.
Na horní obrazovce vašeho NDS vidíte veškeré dění, přičemž na spodní ovládáte pomocí stylusu funkci rozhlížení. Chůze je přiřazena buďto akčním tlačítkům či digitálnímu kříži (záleží zda jste pravák či levák) a střelbu obstarávají postranní tlačítka L a R. K této ovládací metodě nemám nejmenší výtky. Na spodním displayi též vidíte stav vašeho zdraví, štítu a počtu nábojů.
Jak se ukázalo, není dobré odsoudit hry, které jste ještě nehráli.
Zbraní je v GERA požehnaně a dělí se na jednoruční a dvouruční. Protože jako správný odpadlý agent vlastníte ruce dvě, můžete jednotlivé jednoruční zbraně libovolně kombinovat. Záleží jen a jen na vás, zdá chcete pálit z levé, pravé či z obou zároveň. V GERA navíc nestačí obyčejně přejít přes zbraň padlého protivníka k sebrání nábojů. Musíte podobně jako v xboxovém Breakdownu zvednout požadovanou zbraň a teprve potom z ní sebrat tolik chtěnou munici. Tento prvek přináší do GERA dnes tolik chtěný realismus. Skvěle je vyřešeno i hackování. To je zpracováno v podobě zábavné minihry s barevnými kombinacemi tlačítek, přičemž skvěle využívá možnosti dotykového displaye.
|
NDS sice není výkonnostně stejná liga jako PSP, ale přesto vás nemůže grafická stránka GERA nezaujmout. V EA vymáčkli z nintenďáckého handheldu opravdu maximum, a dočkáme se tak vysoké viditelnosti i detailního prostředí. Až uvidíte několikametrovou sochu čínského draka, tak jistě pochopíte. Drobné technické chybky se nevyhnou i té sebelepší hře a ani GERA není výjimkou. Detekce kolizí ve hře občas přeci jenom zaskřípe a jednou se mi dokonce stalo, že vypadly textury podlahy a stěn. Naštěstí žádná z těchto chyb neovlivňuje hratelnost, která je na velmi vysoké úrovni.
|
GERA pro NDS mě opravdu překvapilo. Jak se ukázalo, není dobré odsoudit hry, které jste ještě nehráli. GERA opravdu má všechny předpoklady k tomu, aby se stala hitem. Překonává svůj „velký“ originál, a přináší tak vše, co jste od pořádného FPS pro handheld chtěli.
GoldenEye: Rogue Agent | ||||
| ||||
| ||||
| ||||
|