Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Harry Potter II - vypiplaný návod #1

  12:00aktualizováno  4. ledna 2003 11:32
Harry Potter - o rok starší, o rok zkušenější - se se všemi svými přáteli vrací zpět do kouzelnické školy čar a kouzel v Bradavicích. To ovšem neznamená, že nepřátelé polevují ve svém úsilí mladého kouzelníka zabít... V úspěšném dokončení vám jistě pomůže i náš návod, který pro vás Iva pečlivě připravila - a to včetně příběhových komentářů.

Úvod
Hra je volným pokračováním první části Harry Potter and The Philosopher´s Stone, kterou mnozí z vás už určitě znají. Ocitnete se opět na Kouzelnické akademii v Bradavicích, tentokráte se však budete potýkat s novými nepřáteli, naučíte se nová kouzla a potkáte se znovu se starými přáteli, spoléhat se budete nejen na jejich rady, ale i na jejich pomoc. Nebudu zde rozebírat podrobnosti a detaily týkající se popisu této vynikající hry, neboť s těmito fakty se můžete seznámit v hezké recenzi mého kolegy Ondry Zacha, kterou najdete zde.

Harry Potter - linky

- Recenze hry Harry Potter & The Philosopher's Stone pro PC
- Recenze hry Harry Potter & The Philosopher's Stone pro PSX
- Recenze hry Harry Potter & The Philosopher's Stone pro GBC a GBA
- PC návod #1 - Harry Potter & The Philosopher's Stone
- PC návod #2 - Harry Potter & The Philosopher's
- Harry Potter a Kámen mudrců - recenze filmu

- Recenze hry Harry Potter & The Chamber of Secrets (PC)
- Galerie obrázků s popisky k Harry Potter and The Chamber of Secrets (PC)
- Recenze hry Harry Potter & The Chamber of Secrets (PS2 & Game Cube)
- Harry Potter a Tajemná komnata - recenze filmu
- Stránky nakladatelství Albatros, které v ČR vydává knižně vše, co se týká Harryho Pottera

- Koupit počítačovou hru Harry Potter & Tajemná komnata na GameStore.cz
- Koupit počítačovou hru Harry Potter and The Philosopher's Stone na GameStore.cz

Kapitola I - Úvod do příběhu

V této začáteční ukázce se dozvíte, že Harry je už dlouho vězněn v domě svého strýce a nesmí sám vycházet ven. Protože mimo Bradavice nesmí používat svá kouzla, nemůže sám z domu utéci. Jednoho dne se však objeví domácí skřítek Dobby a sdělí Harrymu, že se nemá do Bradavic vracet, protože tam na něj čeká smrtelné nebezpečí. Jakmile skřítek zmizí, objeví se známý Harryho přítel Ron se svými kamarády Fredem a Georgem v létajícím Fordu Anglia, naloží ho do auta a odvezou ho k sobě na venkov, kde všichni prožijí spokojeně zbytek prázdnin. Potom odjedou do města, kde se Harry setká se sestrou Ronyho Ginou, jdou všichni společně do knihovny, kde profesor Zlatohlav Lockhart podepisuje zájemcům svoji nově vydanou knihu. Zároveň všem oznámí, že přijal místo profesora pro výuku kouzel na Akademii v Bradavicích. Po odchodu z knihovny se dovíte, že vám před chvílí ujel vlak do Bradavic. Váš kamarád Ron si však vypůjčí zaparkované létající auto svého otce, stařičkého Ford Anglia a v něm se vydáte společně s Ronem do Bradavic. Let to bude přenáramný, málem se srazíte s letadlem, dosluhující auto bude mít poruchu, takže nechtěné přistání bude velice tvrdé. Vy, jako Harry, dopadnete vcelku dobře, ale Rona uvězní vrba mlátička. Musíte ho tedy osvobodit. To je tedy začátek příběhu a nyní už začněte doopravdy hrát.

Kapitola II - Cesta do Akademie

Level 1 - Vrba mlátička
Harry Potter & Chamber of Secrets Jděte dopředu a ve vhodnou chvíli opatrně podběhněte pod vrbou mlátičkou. Za ní vlevo je ve zdi vchod do chodby, vejděte do něj. Použijte kouzlo na truhličku a seberte první fazolky. Pokračujte doprava, vyskákejte po stupíncích k soše chrliče, na ni použijte kouzlo, vpravo se zviditelnil průchod stěnou. Projděte a zatočte doleva. Před vámi je kniha, ti z vás kteří již hráli předcházející díl Harryho Pottera již dobře vědí, že projití touto knihou znamená automatické uložení hry. Projděte přes ni a použijte kouzlo na další sochu, posbírejte fazolky a pokračujte doprava. Na konci chodby užijte kouzelnou hůlku na znak podivného kufru, ten se posune dopředu a vy si přes něj přeskákejte dopředu. Dostanete se znovu k vrbě mlátičce, opět ji podběhněte a vlevo u zdi otevřete truhlici (samozřejmě pomocí kouzla, dále už to nebudu zdůrazňovat) a chytněte mezerníkem čokoládovou žabičku, je to výborná pochoutka, ale i doplnění vaší energie. Hned vedle truhlice vpravo použijte kouzlo na trhlinu ve zdi, za ní je další truhlička s fazolkami. Podběhněte pod další vrbou mlátičkou a vpravo použijte hůlku na znak na stromě, osvobodíte tak Rona ze zajetí vrby, ale zároveň tak definitivně přijdete o vysloužilce Ford Anglia, který zmizí do nenávratna. Vstupte do vzniklého otvoru ve zdi, přistupte k soše a zakouzlete ji. Tak objevíte i to, co normálně nejde vidět, vlevo od sochy se objeví doposud neviditelný stupínek, přeskákejte si tedy pomocí něho dál k další knize a hru si tak uložte. Pak přeskákejte po všech římsách a posbírejte všechny fazolky, na poslední seberte čokoládovou žabku. Seskočte dolů a zezadu dotlačte hranol k Ronovi. Pak si po něm přeskákejte k němu nahoru. Následujte Rona do chodby, vlevo zakouzlete sochu a pokračujte dál. Kouzlem na znak ve zdi, vlevo od něj se vysunou schody. Po nich nahoru, vpravo na výklenek kouzlem, je tam truhlice. Pokračujte k sochám, před nimi naleznete svoji první kouzelnickou kartu. Dozvíte se, že těchto karet je po Bradavicích roztroušeno celkem 50, jsou bronzové, stříbrné a jedna dokonce zlatá. Vždy po získání 10 karet se vám zvýší o jeden stupeň obsah energie, což znamená, že vám vlevo na obrazovce přibude další znak. Pak použijte několikrát po sobě kouzlo na obě sochy a sesbírejte fazolky. Pokračujte dál a hra se sama uloží.

Level 2 - Pozemky
Následujte Rona, seskočte dolů k soše, zepředu na ni opakovaně použijte kouzlo a sebírejte fazolky, které z ní vypadnou. Vlevo od ní je truhlice plná fazolek. Pak se vraťte ke schodům, vpravo od nich je truhlice na soklu plná fazolek. Vraťte se zpět kolem schodů dopředu a před sebou použijte kouzlo na znak na zdi. Vstupte dovnitř a sebírejte všechny fazolky i ty z truhlice. Vraťte se zpět a sestupte po schodech vpravo dolů. Vpravo je další truhlice, od ní napravo zaměřte hůlku na trhlinu ve zdi. Otevře se zeď, ale vstoupit zatím nemůžete. Vraťte se tedy ke schodům, kde na vás čeká Ron a vstupte dovnitř do Akademie. Hra se opět sama uloží.

Kapitola III - Akademie

Level 1 - Velké schodiště
Vlevo od schodiště je truhlice s fazolkami, nahoře vedle schodů dvě sochy plné fazolek. Následujte Rona po točitých schodech nahoru k obrazu Baculaté dámy, dál do Nebelvírské ložnice však nemůžete, protože neznáte heslo. Pomůže vám Hermiona a tak se konečně můžete jít uložit ke spánku. Jakmile se ráno probudíte, setkáte se zase se svými přáteli a budete vyzváni, abyste je následovali do učebny do třetího poschodí, kde bude profesor vyučovat Obranu proti černé magii. Následujte tedy Hermionu a Rona, pak jděte po schodech nahoru a použijte kouzlo na sochu. Pod ní se otevře v podlaze stupínek, stoupněte si na něj a za sochou se otevře malá místnost. Uvnitř naleznete truhlici s kouzelnickou kartou. Vraťte se, jděte po schodech nahoru, následujte Ronyho, ale nejdříve sejděte po schodech dolů, tam si můžete, ovšem chcete-li, vyměnit vaše fazolky za sliz, v truhlici je také další karta. U knihy si můžete hru uložit. Pak se vydejte zpět nahoru po schodech doprava. Ty se s vámi přetočí a setkáte se s neviditelným Nickem. Dovede vás do místnosti vlevo a dozvíte se od něj něco o otevírání zámků u dveří před vámi. V nádobách po straně jsou fazolky, seberte je, vraťte se a pokračujte po schodech nahoru. Ty se s vámi opět otočí a jste v druhém patře. Jděte se podívat do chodby vlevo, najdete tam v truhličkách a nádobkách fazolky, ale dál se nedostanete. Vraťte se tedy zpět a při zpáteční cestě zakouzlete znak naproti vám na zdi. Vyberte vše v místnůstce a vraťte se zpět ke schodům a po jejich přetočení se sejdete opět s Ronem. Následujte ho, vaši spolužáci rozbijí vázu, ale od školníka to schytáte vy. U okna je váza s fazolkami, pak pokračujte za Ronem. Setkáte se i s kočkou paní Norisovou. Tak vás Ron dovede až do učebny profesora Lockharta, kde vás naučí nové obranné kouzlo.

Level 2 - Výuka kouzla Ristusempra
Nyní se musíte naučit kouzlo používat a to v po sobě následujících třech kolech, ve kterých musíte bez chyby uspět. Postup pro získání tohoto kouzla je ten, že jakmile začne hůlka sama od sebe opisovat nakreslený obrazec, u každé šipky na tomto obrazci se nacházející, klikněte na své klávesnici na odpovídající kurzorovou klávesu. Pokud to dokážete ve všech třech kolech, získáte pro své družstvo 15 mimořádných bodů. Po skončení a zvládnutí této výuky přijde na řadu praktické cvičení.

Level 3 - Časově omezená zkouška umění užívání kouzla
Harry Potter & Chamber of Secrets Musíte získat velkou zlatou hvězdu v časově omezeném limitu, což nebude lehká záležitost. Ubíhání tohoto limitu můžete průběžně sledovat na vaší obrazovce. Nejdříve tedy musíte dostat velkého ohnivého kraba pomocí kouzla do místa se symbolem kraba. Ale pozor, krab po vás vyplivuje oheň. Nejdříve ho kouzlem obraťte na záda, nenechejte ho vzpamatovat, pak ho opakovaným používáním kouzla dostrkejte na vyznačené místo. Tak se vám otevře cesta dál. Seberte malou hvězdu, stoupněte si na vyznačené místo pro stání a s druhým krabem proveďte totéž. Plošina s vámi vyjede nahoru, v truhlici vpravo najdete fazolky a kartu, posilněte se žabkou a pokračujte vpřed do místnosti se slimáky. Nesmíte se jich ale dotýkat, oni i jejich stopa jsou plni žíravé kyseliny. Takže slimáka nejdříve kouzlem znehybněte, tím se ztratí i jeho stopa a pak ho opět pomocí kouzla (zase ho nesmíte nechat vzpamatovat) dostrkejte na označené místo s jeho symbolem. Nejdříve ale zneškodněte známým způsobem ohnivé kraby za čtyřmi mřížemi tak, aby před nimi spadla bariéra. Až se zbavíte i slimáků, sjedou od stropu na plošinách dvě malé hvězdy a truhlice. Pomocí přesunutí dvou malých a jednoho velkého kvádru seberte obě hvězdy a otevřete truhlici, pak pokračujte dál. Narazíte na malého trpaslíka, který z vás bude chtít dostat fazolky, neboť mu velmi chutnají, také jiné dobroty, které máte u sebe. Použijte na něj kouzlo, tím ho zmrazíte a vše co má u sebe vám vrátí, pak k němu přistupte, tím ho uchopíte do ruky a odneste ho k díře pod schody, kam ho použitím mezerníku vhoďte a máte od něj definitivně pokoj. Pak se vraťte a použijte kouzlo na svůj vlastní portrét, stěna se otevře, uvnitř je truhlice. Vraťte se a jděte po schodech nahoru. Nad schody vpravo je truhlice, vlevo žabka. Pokračujte dopředu, seberte fazolky, podlaha před vámi se propadne. Po obou stranách se otevřou mříže a za nimi jsou ohniví krabi. Střídavě na ně, aby na vás nemohli útočit, používejte kouzlo a musíte je posunout až na konec k jejich symbolům, tím se podlaha vrátí do původního stavu.

Pokračujte dál, seberte malou hvězdu. Od stropu spadnou dolů dva slimáci, oba musíte zahnat do otvorů s jejich symboly. Posbírejte fazolky, které z nich vypadly a jděte dál do chodby. Narazíte na další dva kraby. Opět je střídavě zažeňte do otvorů s jejich symboly, spustí se po obou stranách kvádry, vyskákejte si po nich nahoru a posbírejte všechny fazolky. Za vámi u vašeho portrétu je krab, kouzlem ho shoďte dolů do přízemí. Pak seberte fazolky z nádoby a použijte kouzlo na váš portrét. Uvnitř je socha, použijte kouzlo i na ni, vraťte se, nahoře seberte žabku a malou hvězdu mezi stěnami. Užijte kouzlo na znak příčného kvádru, ten spadne dolů, pokračujte vpřed. Vpravo je truhlice a v ní karta. Jděte dále po schodech, kouzlem zneškodněte slimáka a poberte všechny fazolky. Vejdete do místnosti, kde před sebou uvidíte na tyčkách tři krychličky s kouzelnými symboly. Na každý symbol je nutné použít kouzlo, každá z krychliček otáčí jedním z prstenců před vámi s vašimi portréty, každý portrét je ale zobrazen z jiného pohledu. Vaším úkolem tedy je, postupně natočit pomocí krychliček portréty tak, aby se všechny nad sebou shodovaly, to znamená, aby ve sloupci před vámi byly nad sebou nastaveny všechny portréty na vás z čelního pohledu tak, jak je nastaven neměnný portrét. Až se vám to povede, před vámi se zvedne mříž a můžete pokračovat dále. Vlevo je nádobka s fazolkami, potom si stoupněte na ikonku stop na podlaze. Je to výtah a vyveze vás nahoru, kde vstupte do knihy a hra se uloží. Za vámi ve výklenku je truhlice plná fazolek, pak se vydejte chodbou dopředu, vlevo použijte kouzlo na sochu, před sebou umrtvěte dva slimáky, použijte kouzlo na své portréty na obou stranách a do vzniklého prostoru oba slimáky kouzlem nastrkejte. Posbírejte fazolky a pokračujte dál. Vpravo ve zviditelněném výklenku je truhlice plná fazolek, jděte dál a vpravo za vaším portrétem je další.

Na konci musíte přeskákat po výstupcích ve zdech na druhou stranu. Skočte tedy doleva, přeskočte si doprava, znovu doleva a na konci přes malý výstupek se dostanete na druhou stranu. Po výstupcích s rozběhem střídavě vyskákejte až nahoru do chodby, vpravo zažeňte kraba do otvoru s jeho symbolem, otevře se vám cesta dál. Vpravo vyberte z vázy fazolky, zatočte doleva, zpacifikujte dva slimáky, abyste mohli bezpečně projít dál a na konci zatočte doleva. Vyjděte po schodech nahoru, seberte hvězdu a žabku, dále v chodbě vyberte fazolky z nádoby. V truhlici naproti vám je karta, pak pokračujte chodbou k další hvězdě, ale spadnou dolů mříže, takže se k ní nemůžete dostat. Zato se ale objeví dva krabi, které musíte známým způsobem dostrkat do zelených komůrek, tím se mříže opět zvednou. Seberte hvězdu, vpravo je truhlice s kartou, vlevo nádoba s fazolemi, projděte knihou a hru si uložte. Jděte dopředu, dostanete se do místnosti, ve které jsou čtyři krabi. Všechny je musíte shodit dolů do prohlubně, kde jsou jejich symboly. Nejlépe je začít u toho, který je nejvýše, cestou k němu ty ostatní převracet na záda a po cestě zpět likvidovat i ty ostatní. Jakmile budou všichni v prohlubni, nahoře se na plošině spustí dolů veliká hvězda. Tak tedy utíkejte po římse nahoru, cestou sbírejte fazolky a vystihněte tu pravou chvíli, kdy se klády zasunují do zdi, rychle přeskočte ne druhou stranu. Nahoře si přeskočte na plošinku s velkou hvězdou a tím jste tuto zkoušku ukončili, Zbývající časový limit bude přepočtem zapsán jako zisk bodů pro vaše družstvo. Pokud si chcete vylepšit bodové ohodnocení, je možno celé praktické cvičení si projít znovu, získané body vám budou znovu přepočteny.

Level 4 - Vstupní síň
Dříve zavřenými dveřmi se vrátíte opět zpět do vstupní síně Akademie. Hermiona vás dovede do slavnostní síně, kde vás přivítá sám ředitel Akademie, Brumbál. Na slavnostním shromáždění se ukáže bodový stav všech družstev a vy jako nejlepší budete vpuštěni na nádvoří odměn, kde v krátkém časovém limitu rychle posbírejte co nejvíce fazolek. Pak se ocitnete na nádvoří, kde vás vyzve kamarád Wood, abyste si šli zahrát Famfrpál. Dříve než ho budete následovat, prohledejte na nádvoří všechna známá místa, truhlice jsou opět plné fazolek, taktéž vpravo za znakem na zdi je jich plno. Můžete si také vyměnit s kluky a děvčaty své fazolky za jimi nabízený artikl, každý má něco jiného a pozor, i ceny jsou různé, takže nejdříve si u nabízejících ověřte cenu a teprve po porovnání s ostatními cenami nakupujte. K dostání je i stříbrná kouzelnická karta, pokud nemáte dosti fazolek, můžete se vrátit do Akademie a projít stará známá místa, i tam se totiž někde fazolky obnovily. Jsou nad schody vlevo, na pravé straně je zrcadlo, za ním je hodně fazolek. Také sochy o poschodí výš můžete znovu obrat o nějakou tu fazolku, za obrazem Baculaté dámy, která vás už zná a pustí vás dál, najdete dokonce i stříbrnou kartu. Chce to jen důkladně prohledat všechna zákoutí v místnostech, jen pozor na to, abyste se znovu nedostali do některé z učeben kouzel, kde jste už byli. Pak se už můžete vrátit k Woodovi, který na vás čeká u brány na nádvoří vlevo. Ještě můžete jít doprava, přijdete k Hagridovi, kde je karta a spousty fazolek. Taky si tam hru můžete projitím knihy uložit. Potom už ale jděte k Woodovi a Famprpál může začít.

Kapitola IV - Famprpál Nyní tedy podstoupíte svůj prví zápas ve Famprpálu s družstvem Havraspáru. V animované ukázce uvidíte, jak se Zlatonka chytá, což je cílem této hry na létajících košťatech. Teprve potom si zasoutěžíte. Musíte se vyhýbat všem potloukům, kteří vás zraňují, rovněž náraz do nějaké překážky nebo do soupeře, vás připravuje o část energie. Pokud se tedy soupeř přiblíží na dosah, klepněte na Ctrl a tak ho odstrčíte sami. Při letu na koštěti sledujte dráhu Zlatonky, vpravo dole na obrazovce se na ukazateli dozvíte, kolik už jste jí sebrali její energie. Až se toto políčko zaplní, klepněte na Ctrl a Zlatonka je vaše, vyhráli jste! Pokud však během hry ztratíte veškerou energii, automaticky vítězí váš soupeř. Chce to si trochu procvičit ovládání a vítězství vás nemine. Po skončení této soutěže se znovu ocitnete na schodišti v Akademii.

Kapitola V - Výuka nových kouzel

Level 1 - Výroba lektvaru
Následujte Hermionu dolů do sklepení, kde vás profesor Snape naučí připravovat posilující lektvar, zvyšující po jeho vypití energii a zdraví. Otevřete truhlici, vypadne z ní kůra z rujovníku a sliz z tlustočerva. Přistupte ke kouřícímu kotli a tak lektvar uvaříte. Vypít ho lze klepnutím na mezerník. Po celých Bradavicích je podobných kotlíků více a nyní, pokud budete mít u sebe dvě zmíněné ingredience, můžete si u těchto kotlíků vždy tento lektvar uvařit a doplnit si tak svoji energii. V animaci se dostanete se svými přáteli ke stěně s krví napsaným nápisem a uvidíte kočku paní Norisovou zkameněnou a zavěšenou na jednom ze svícnů. Objeví se i váš úhlavní nepřítel Draco Malfoy se svými kumpány a bude vyhrožovat, že vás varuje, abyste nedopadli také tak. V pokračování animace pak budete Hermionou dovedeni do učebny na výuku nového kouzla.

Level 2 - Výuka kouzelných formulí
Ocitnete se v učebně profesora Kratinohy ve druhém patře, vraťte se však nejdříve, ať na to nezapomenete, do sklepení k profesorovi Snapemu, kde otevřete druhou truhlici, je v ní totiž desátá karta. Od této chvíle se vám kapacita energie zvýšila, ukazatel energie se zdvojnásobil. Pak se vraťte zpět k profesorovi Kratinohovi, který vás naučí užívat nové kouzlo, Smeták. Také se zde dozvíte, jak a kým byla Akademie založena, zjistíte závažná fakta o Tajemné komoře, která je hlídána zlou příšerou. Pak se už známým způsobem obtahováním předlohy a klepáním na odpovídající kurzorové klávesy naučíte používat nové kouzlo, pokud výuku provedete bezchybně, získáte další body pro vaše družstvo.

Level 3 - Praktické cvičení s kouzlem Smeták
Harry Potter & Chamber of Secrets Nyní budete muset nově získané vědomosti a znalosti kouzla uplatnit v praxi. Opět budete sbírat malé zlaté hvězdičky, které prodlužují stanovený časový limit pro úspěšné dokončení tohoto cvičení. Za ušetřený čas obdržíte na konci bonifikační body pro své družstvo. Na obě sochy po stranách několikráte po sobě použijte kouzlo, dokud z nich nevytřískáte všechny fazolky. Narazíte na Ektoplazmu, vlevo jsou v nádobě fazolky. Zničte zelenou žíravinu a na znak na příčném trámu použijte kouzlo, posuňte trám co nejdále dopředu. Za ním zlikvidujte obě Ektoplazmy, seskákejte po výstupcích dolů a na pravé straně dole rozbijte zeď, v truhlici je karta. Vraťte se zpět k trámu a dostrkejte ho co nejblíže ke zdi naproti, pak si na něj vlezte a přeskočte na druhou stranu k hvězdě, seberte ji. Pokračujte dále, snězte žabku, z vázy vyberte fazolky. Vlevo si hru uložíte, pak pokračujte chodbou vpřed, zpacifikujte všechny kraby, aby vás neobtěžovali, z vázy vyberte fazolky. Objeví se zlý škůdce Protiva, zlikvidujte ho dříve, než ublíží on vám. Pokračujte v cestě a použijte kouzlo na sochu, otevře se cesta dál. Uložte si hru a jděte vpřed. Vlevo použijte kouzlo na znak, otevřete tak otočnou závoru. Použijte kouzlo na obě sochy, v té napravo jsou fazolky, ta vlevo zviditelní průchod ve stěně vzadu, odkud jste přišli. Vraťte se tedy, projděte vzniklým průchodem a seběhněte po schodech dolů. V malém válci je kůra, pak vlevo otevřete otočnou závorou, posbírejte fazolky a zničte další Ektoplazmu. O kousek dál je v truhlici karta, jděte po schodech, umrtvěte kraby, z truhlice seberte fazolky, vezměte i hvězdu. Z truhlice vlevo vyjměte kartu, sestupte po schodech, kde si hru uložte. Smlsněte si na žabce, vlevo zničte Ektoplazmu a slimáka dopravte na znak, který se pod zničenou žíravinou objevil. Napravo se otevřou dveře s truhlicí, ve které je karta. Potom slimáka přepravte dopředu a vlevo jej shoďte na plošinu s jeho symbolem, před tím ale ještě odstraňte z plošiny žíravinu. Vejděte dovnitř a totéž udělejte s druhým slimákem a druhou plošinou. Seberte malou hvězdu, vyberte fazolky z truhlice vlevo, sejděte po schodech, z vázy si vezměte fazolky. Použijte kouzlo na sochu a vlevo vyberte až do dna malý kufřík plný fazolek. Zlikvidujte Raracha a vpravo si otevřete stěnu, je tam za ní hvězda. Pokračujte dál a stoupněte si na plošinu, zničte žíravinu a plošina s vámi poklesne. Seskočte dolů, umrtvěte kraby. V kufříku je spousta fazolek, pak seberte hvězdu ve vchodu. Zničte žíravinu, stoupněte si na plošinu, obě plošiny se rozpohybují, tak si přes ně v pravou chvíli opatrně přeskákejte na druhou stranu k váze s fazolkami. Otevřete truhlici a zbavte se Raracha. V místnosti převraťte další vázu, vyskočte si na plošinu, která je součástí jakési váhy. Jděte na konec jejího ramena, otočte se a s rozběhem po ramenu váhy, na konci odrazem a skokem se tak dostanete na horní římsu k malé hvězdě, seberte ji a posbírejte všechny fazolky. Vpravo otevřete truhlici, vyskočí z ní Protiva, rychle ho zlikvidujte. Pak zabočte doleva a vstupte do veliké hvězdy. Tím jste ukončili toto praktické cvičení a získali pro družstvo další cenné body. Pokud se domníváte, že jste si nepočínali ve cvičení dosti úspěšně, můžete se vrátit a celou cestu si projít znovu, profesor Kratinoha vám to umožní a pokud dosáhnete lepšího času, opraví vám i výsledek vašeho snažení.

Level 4 - Vstupní síň
Jděte dopředu k hlavnímu schodišti a následujte Rona do slavnostní místnosti. Tentokrát se do místnosti odměn dostal zástupce (alespoň u mne, u vás to může být pochopitelně jinak) Zmijozelu. Potom dojdete s Ronem a Hermionou k již zmíněnému krvavému nápisu probírat všechny události včetně záležitostí kolem Tajemné místnosti, využijete nepřítomnosti školníka Filcha. Hermiona vás dovede na dívčí umývárnu, kde se nachází Ufňukaná Uršula. Máte dojem, že dědicem Zmijozelu je Draco, musíte to ale zjistit s určitostí. Potřebujete tedy kouzelný lektvar, abyste se mohli přeměnit za člena družstva Zmijozelu a zjistit tak všechny okolnosti kolem Tajemné komory. Ingrediece, které musíte sehnat na výrobu tohoto lektvaru, jsou roh lidožravého dvojnožce a nastrouhanou kůži z Hřímala. Takže se nyní rozdělíte, vy půjdete do sklepení k profesoru Snapemu. Seberte opět z druhé truhlice kartu, potom se vraťte a přejděte do chodby naproti. Na jejím konci vpravo zničte plazmu a použijte kouzlo na sochu. Vraťte se zpět na rozcestí chodeb a dejte se doprava. Sochy po obou stranách zbavte dokonale všech fazolek, kousek dál nalevo je truhlice, plná fazolek, naproti ní je za škvírou ve zdi socha, použijte na ni také kouzlo. Snažte se vyhýbat profesorovi Snapemu, neboť se mu vaše toulání po sklepení vůbec nelíbí. Před zavřenou bránou vstupte do chodby vlevo, na konci zničte plazmu.

Level 5 - Hledání rohu z lidožroutského dvojnožce
Rozstřelte zámek na dveřích před vámi, cestou rozšlapte všechny pavouky, aby vás neobtěžovali. Použijte kouzlo na oba znaky před vámi, skočte si na pohyblivou plošinu. V nejvyšší poloze rozstřelte plazmu, pak si přeskočte do otevřeného výklenku. Uvnitř jsou dvě truhlice, v každé je žabka. Skočte zpět na plošinu a přeskočte do nižšího výklenku. Ve váze jsou fazolky, použijte kouzlo na sochu. Zhoupněte se opět na plošinku a z ní přeskočte úplně dolů do chodby. Sestupujte opatrně po schodech dolů, některé stupínky jim chybějí, tak dávejte pozor, ať se nepropadnete a nepřijdete o život. Ničte plazmy, zlikvidujte Raracha. Poslední mezeru ve schodech přeskočte a jděte na konec chodby. Vpravo nahoře zničte plazmu, prohlubeň se naplní vodou a vy přejděte po vystoupivším můstku dále. Vlevo otevřete truhlici s kartou, vpravo za škvírou ve zdi je druhá truhlice rovněž s kartou. Vstupte do místnosti se dvěma slimáky, které nažeňte na plošinu s jejich symboly. Na sochu použijte kouzlo, z vázy seberte fazolky. Dolů sjede plošina s dvěma kraby. Ty musíte nahnat do zelených komůrek, tak se vám otevře cesta dále. Jděte proto do chodby vpravo, zničte dva Rarachy, vpravo plazmu, vysunou se schody. Pokračujte po nich až k váze nad vámi. Abyste se k ní dostali, vraťte se do předcházející místnosti a znovu zakouzlete sochu. Pak se rychle vraťte, zatočte doleva a doprava si přeskákejte přes virtuální plošinu k váze pro žabku a fazolky. Pokračujte v ničení plazem a po vytvořených schodech si vstupte dole doprava do chodby. V místnosti je truhlice s kartou a v kobkách na slimáky žabka a fazolky. Nejdříve tedy obě komory prohledejte a pak do nich nažeňte slimáky. Otevřela se vám další chodba, je v ní zlý trpaslík, zakouzlete ho, přistupte k němu, tak ho seberete a mezerníkem ho vhoďte do jeho díry, posbírejte vše, co z něho vypadne. Vyberte i truhlici, naproti použijte kouzlo na zeď, za ní je truhlice s kartou. Projitím přes knihu si hru uložte. Vpravo zničte plazmu, dolů spadnou schody, sejděte po nich, seberte fazolky a rozdupejte pavouky. Vejděte do místnosti se slimákem a srazte ho dolů. Vpravo v truhlici je Protiva, zažeňte ho kouzlem. Před vámi jsou znaky na čelech různobarevných trámů, použitím kouzla na ně přestavujete dole pod sebou různobarevné stěny. Výtahem vlevo sjíždíte dolů, druhým výtahem vpravo můžete vyjíždět zpět nahoru, pokud chcete stěny znovu přestavět. Správné nastavení můžete zkontrolovat v animaci, pro doplnění vám prozradím, že stěny je nutné nastavit tak, abyste dole před sebou viděli červená vrátka a vpravo dole otevřený vchod do chodby. Pak sjeďte výtahem dolů, kde zlikvidujte Raracha. Potom si podél levé zdi přeskočte na druhou stranu, naproti ve zdi otevřete červená vrátka, v truhlici jsou fazolky a kůra z rujovníku. Vraťte se, zabočte doleva, doprava a znovu doleva a vejděte do chodby. Sejděte dolů po schodech, v truhlici je karta. Posbírejte všechny fazolky i ty v regálech, k dalšímu regálu si přistavte kvádr, zde jsou nejen fazolky, ale i sliz. Vedle žebříku je druhý. Pak použijte kouzlo na znak ve výklenku, za vámi se otevřely dveře. Vejděte, posbírejte z vázy vpravo fazolky a pokračujte doleva. Zpacifikujte kraba a vyjděte po schodech nahoru, kde si u knihy uložte hru. Rozbijte plazmu a zlikvidujte Raracha, potom další plazmu vpravo před vámi, dole se roztočí plošina na rameni, přeskočte si na ni a ve vhodnou chvíli si přeskočte do výklenku vlevo. Zlikvidujte další dvě plazmy a přes další plošinu na rameni si přeskočte do dalšího výklenku. Vlevo jsou další plazmy, po jejich zničení si přes plošinku přeskočte do chodby. Vlevo je váza s fazolkami, potom projděte knihou a hru si tak uložte. Kouzlem odstraňte zámek na dveřích, vpravo seberte z truhlice kartu a jděte do chodby vpravo, zde vhoďte do díry trpaslíka a vyberte fazolky z vázy. Vyskočte si nahoru ke krabovi a shoďte ho dolů k díře, ať vás neohrožuje. Zničte plazmu a vyskákejte si po stupíncích nahoru. Vhoďte trpaslíka do díry, přeskákejte na druhou stranu k žabce, kde zprava na znak použijte kouzlo, skála se odsune. Za ní na sochu použijte kouzlo. Pak se vraťte a zničte plazmu, za ní je několik Rarachů, zničte další dvě plazmy vlevo, je tam tajný úkryt s truhlicí a fazolkami a kolem levé zdi přes úkryt projděte na druhou stranu ke dveřím se zámkem. Vratkých destiček přes propast si raději vůbec nevšímejte. Zničte zámek, vstupte do místnosti, vše důkladně prohledejte a posbírejte fazolky. Vlevo v regálu je sliz. Propadnete se dolů, zde srazte dva kraby dolů do vody, zničte plazmy a po kvádrech trčících z vody si přeskákejte do vchodu naproti vlevo. Tak se vrátíte zpět do místnosti, kde jste se před chvílí propadli podlahou. Seberte v regálu roh z lidožroutského dvojnožce. V animaci se ocitnete zpět v učebně pro vaření lektvarů u profesora Snapeho.

Level 6 - Souboj
Vyjděte z učebny ven, setkáte se s Hermionou, která však ještě nemá potřebnou ingredienci na lektvar, vy už ale ano. Následujte tedy Rona do místnosti soubojů. Před schody doleva za škvírou ve zdi je plno fazolek. Seberte je a pokračujte za Ronem. Dovede vás do soubojové místnosti, kde se utkáte v kouzelnickém souboji se zástupcem Zmijozelu. Stačí jen uhýbat jeho útokům a včas ne něj působit vašim kouzlem, tak musíte poměrně lehce souboj vyhrát. Tak získáte jeho fazolky a nepřidejte při tom o svoje. V animaci se pak ještě naučíte rozumět hadí řeči.

pokračování návodu (2. díl)

Autor:




Nejčtenější

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Fishing Planet
VIDEO: Simulátor rybaření aspiruje na nejlepší trailer roku

V podání autorů chystané hry Fishing Planet vypadá rybaření napínavěji než většina současných stříleček. Volume doprava!  celý článek

Další z rubriky

Uncharted: The Lost Legacy
RECENZE: Uncharted Lost Legacy je dámská jízda ve velkém stylu

Voda je mokrá, drogy špatné a Uncharted je jednou z nejlepších her vůbec. Nic se na tom nemění ani v novém přídavku Lost Legacy, kde ikonického Nathana Drakea...  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.