Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

HW minutky: Trident jako Robin Hood

  12:00aktualizováno  12. srpna 11:54
Trident se chystá vtrhnout na scénu 3D grafiky a pořádně tu rozhýbat stojaté vody - míněno stojaté po stránce cen. NVIDIA a ATI si údajně udržují nekřesťansky vysoké marže a s tím Trident udělá krátký proces :-). || Firma ATI se rozhodla poněkud modifikovat své časové a sortimentové plány: brzy přijde Radeon 9500.

Trident: „NVIDIA a ATI jsou loupežníci 21. století“
Nedávno jsem měl to potěšení vás informovat o návratu americké firmy Trident Microsystems, Inc., na scénu výkonné 3D grafiky. Nejmladším z vás její jméno asi už příliš neříká, ale v mnoha „vykopávkových“ PC povalujících se v zapadlých koutech naší vlasti je vsazena grafická karta právě této firmy. Nyní, v době vlády NVIDIE a ATI, se Trident znovu zjevuje a hodlá navázat na své nejlepší tradice: přijít s něčím extra levným a přitom na úrovni doby. O jeho novém čipu, který nese název XP4, jste si mohli podrobněji přečíst ve výše odkazovaném článku – zde si jen připomeňme, že má být plně kompatibilní s rozhraním DirectX 9, přinést (ve své odrůdě T3) 70 % výkonu Radeonu 9700 80 % výkonu GeForce4 Ti 4600 a jeho cena má být nižší než 100 dolarů. Trident na svých obrázcích názorně ukazuje, jak si má rodina XP4 vést proti konkurenci od NVIDIE a ATI – šipky naznačují, které čipy stojí na podobných výkonnostních hladinách, a nad šipkami je uveden cenový rozdíl ve prospěch řešení od Tridentu.

XP4 x NVIDIA

XP4 x ATI

Serveru Gamers Depot se tento týden podařilo získat rozhovor s viceprezidentem marketingu firmy Trident, člověkem jménem Le Nguyen. Ačkoli se toto interview nese víceméně v duchu typického marketingového naparování a škádlení konkurence, rozhodně stojí za přečtení. Vyjímám několik otázek a odpovědí:

Proč vaše firma čekala tak dlouho, než vstoupila do sektoru 3D grafiky?

Začali jsme před 15 roky (v roce 1987) v oblasti grafických čipů pro stolní počítače a až do roku 1990 jsme vydělávali hodně peněz. Pak na trh vstoupilo mnoho konkurenčních firem (v roce 1996 jich bylo už přes 30) a my jsme se rozhodli zaměřit se na grafiku pro notebooky, kde jsme byli mezi prvními. Toto rozhodnutí se ukázalo jako nejlepší, neboť nad těmito 30 firmami se do roku 2001 zavřela voda a nyní jich zbývá jen několik. Loni jsme se rozhodli, že se ke grafickým čipům pro stolní počítače vrátíme.

Jak docilujete toho, že vaše čipy jsou o tolik menší než konkurenční (jen 30 miliónů tranzistorů) a přitom poskytují srovnatelné funkce?

Tajemstvím je matematika multipixelového renderování. Náš pokročilý algoritmus generování 3D grafiky je optimalizován pro paralelní renderování více pixelů při inteligentním sdílení hardwarových prostředků ve strategických fázích renderovacího potrubí.

Vaše technologie používá jistou formu dlaždicového renderingu. Je-li tato technologie tak efektivní, jaký je podle vás důvod toho, že se Kyro odebralo do věčných lovišť?

Náš engine pro generování 3D grafiky je v podstatě založen na přímém (immediate) renderování, ale disponuje dlaždicovou rasterizační technologií. Nemáme implementován dlaždicový rendering ve stylu Kyra. Klíčovou výhodou dlaždicového přístupu v rasterizaci je podstatně lepší využití přenosových cest mezi pamětí a GPU. Dlaždicová rasterizace zde zlepšuje efektivitu o 35 až 90 %.

Bylo něco z vámi použitých technologií licencováno z Kyra?

V žádném případě.

Jak si myslíte, že budou na vaše nové čipy reagovat ATI a NVIDIA?

Myslím, že ATI i NVIDIA začnou hromadně skupovat akcie Tridentu a pokoušet se nějak převzít kontrolu nad naší firmou. Máme pro ně ale ještě pár jedovatých pilulek, které je jistě potěší. Pokud to shrnu, myslíme si, že kupování produktů od NVIDIE nebo ATI je velké plýtvání penězi, a já osobně považuji jejich činnost za loupežnictví 21. století, které musí být okamžitě zastaveno. My vytvoříme nový a POCTIVÝ standard poměru cena/výkon a budeme nadále přinášet všem milovníkům 3D grafiky skutečné hodnoty.

Zdroj: Gamers Depot



ATI pozměňuje plány, NVIDIA čeká
Hity, kterými ATI hodlá získat ve svůj prospěch letošní grafický podzim, jsou „zabiják GeForce4 MX“ Radeon 9000, a nejvýkonnější GPU současnosti, Radeon 9700. Radeon 9700 je prvním dílem, které pro ATI vytvořil tým ArtX (tvůrci čipu použitého v konzoli GameCube od Nintenda). Ke konci minulého týdne padlo rozhodnutí, že nový Radeon bude přejmenován na Radeon 9700 PRO, a začne být distribuován až 19. srpna, tj. zhruba ve stejnou dobu jako Radeony 9000.

ATI však chystá na třetí kvartál ještě úder do mezery mezi modely 9000 a 9700: na trhu by se měl objevit Radeon 9500 založený na stejném jádře jako 9700 (R300). NVIDIA už má v podstatě připravenu odpověď v podobě supervýkonného čipu NV30, ale údajné potíže jejího výrobního partnera, tchajwanské továrny TSMC, s přechodem na 0,13mikronový proces, ji zřejmě donutí přijít s NV30 až ve čtvrtém čtvrtletí.

Zdroj: DigiTimes

Autor:


Témata: Dům roku, Notebook


Nejčtenější

Batrman: The Enemy Within
Recenze nového Batmana od Telltale nebude. Je to totiž pořád to samé

Ano, nový interaktivní seriál od Telltale se opět podařil. Pokud vás bavila první sezona, běžte si koupit i druhou. Pokud vás první sezona nebavila, druhou si...  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Project Scorpio
Seznam her, které využijí výkonu Xboxu One X. Je jich přes sto

Xbox One X bude na nějaký čas nejvýkonnější konzole na světě. Prodávat se začne 7. listopadu za 13 490 korun a níže můžete nahlédnout do seznamu her, které...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
VIDEO: Vtipný mod do Zaklínače 3. Geralt sviští jako profík na skejtu

Tohle video pobaví. Geralt se díky volně stažitelné modifikaci hry Zaklínač 3 pohybuje po herním světě jako na skateboardu.   celý článek

Výstava staré výpočetní techniky nazvaná Století  informace na Fakultě...
Hurá informatika. Jak se hrálo na školních počítačích

Učebny informatiky byly ještě na přelomu tisíciletí místy, kde někteří studenti viděli počítač poprvé. Místo učení pak na nich samozřejmě chtěli jen hrát hry.  celý článek

Další z rubriky

Infinity Blade II
Video z Infinity Blade II. Tohle na mobilu ještě nebylo

Při pohledu na úvodní video, které běží v herním engine, je těžké uvěřit, že jde o hru na mobil. Infinity Blade II si ale na maximum užijí zatím jen vlastníci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.