Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jak se dělá herní dabing? Rozhovor o What Remains of Edith Finch

aktualizováno 
What Remains of Edith Finch patří k těm hrám, které sice dlouho netrvají, o to silnější je však zážitek, který si z nich hráči odnesou. V rozhovoru jsme vyzpovídali dabérku a herečku Valerii Rose Lohmanovou, která hlavní hrdince ve hře propůjčila svůj hlas.

Valerie Rose Lohmanová | foto: imdb.com

Jak jste se dostala k roli Edith Finchové? Byla jste na konkurzu nebo vás někdo oslovil přímo?
Původně jsem viděla inzerát na konkurz pro Edith Finch na webu a prostě jsem na něj odpověděla, aniž bych o tom moc věděla. O pár týdnů později jsem dostala e-mail s žádostí, jestli bych nenahrála pár vzorových replik, takže jsem je nahrála na telefon, odeslala a úplně na to zapomněla. Uplynul týden nebo dva a ozvali se mi a potom mi nabídli práci.

Takže to bylo extrémně jednoduché, dost možná nejjednodušší konkurz, kterého jsem se kdy účastnila. Ani jsem netušila, jak velký to je projekt, dokud jsem nedorazila do nahrávacího studia, kde mi došlo, že je to pro PlayStation. (hru nakonec místo Sony vydala Annapurna Interactive a je k dispozici i na PC a Xbox One, pozn. red.)

Čím se liší práce na dabingu pro počítačovou hru od tradičního dabingu třeba pro televizi?
Před What Remains of Edith Finch jsem dělala hlavně klasický dabing a na pár animovaných projektech. Tohle byla moje první hra. Hlavní rozdíl mi přišel jako ten, že ve hrách musí člověk nahrát víc variací určitých replik, protože rozdílné věci budou řečeny v závislosti na tom, co hráč ve hře udělá. V tradičním dabingu máte většinou velmi specifické repliky a málo variací.

What Remains of Edith Finch
What Remains of Edith Finch

What Remains of Edith Finch

Jak moc kreativní jste při dabování mohla být? Řekl vám někdo z vývojářského týmu Giant Sparrow, kdo Edith Finchová je a jak by měla znít?
Když jsem byla na komparzu, bylo mi řečeno, jaký tón má hra mít a o co se tvůrci s Edith snaží dosáhnout. Většinou je hlas Edith podobný mému přirozenému hlasu. Neměla jsem moc na výběr, co se týče toho, co mělo být řečeno, ale mohla jsem si hrát s modulací, humorem a tónem hlasu, což je na dabingu moje nejoblíbenější část. Jak jsme potom procházeli scénář, tým mě požádal o menší změny tu a tam, aby byla každá replika perfektní. Působilo to jako opravdová týmová práce.

Vývoj hry trval několik let. Jak dlouho trvalo samotné natáčení? Bylo třeba provést později nějaké dodatečné změny?
Já se vlastně stala součástí projektu teprve v listopadu 2016, takže když mě najali, skoro všechno už bylo pevně dané. Celkem jsem měla tři nahrávací dny a každý trval jen pár hodin. Nic moc se během těch dnů neměnilo. Šlo jen o to nahrát všechen materiál. Vzhledem k tomu, že jsem byla hlavní vypravěčkou, bylo toho dost.

What Remains of Edith Finch
What Remains of Edith Finch

What Remains of Edith Finch

Co pro vás bylo na celém procesu nejobtížnější?
Upřímně řečeno, nejtěžší bylo neříkat nikomu o tom, že jsem součástí tohoto projektu, dokud to oficiálně neoznámili. Strašně jsem se chtěla podělit o všechno kolem toho, ale mohla jsem teprve asi měsíc před vydáním. Spolupráce na této hře je něco, na co jsem velmi hrdá, takže udržet to v tajnosti bylo velmi, velmi obtížné.

Jak byste popsala vývojáře z Giant Sparrow jako tým? Jak se vám s nimi pracovalo?
Lidé z Giant Sparrow byli úžasní. Jsou velmi talentovaní a pro hru měli tak skvělou vizi. Byli na mě moc hodní a vlídní a zajistili, abych měla při nahrávání všechno, co jsem potřebovala. Opravdu se mnou pracovali, aby moje role zapadla do jejich vize. Vážně, doufám, že s nimi v budoucnu budu moci zase pracovat.

Valerie Rose Lohmanová

Valerie Rose Lohmanová

Valerie Rose Lohmanová

Valerie Rose Lohmanová vystupovala v divadle, televizi i ve filmu. What Remains of Edith Finch je její první videohra. S divadelním hraním začala v pěti letech, ve čtrnácti pak nastoupila profesionální dráhu divadelní herečky. Oblíbila si i práci před kamerou. Hrála ve dvaceti krátkých nezávislých filmech a několika websériích. V televizi se poprvé objevila v roce 2016. Ve stejný rok začala její kariéra dabérky.

IMDB

Web

Zahrála jste si vlastně nakonec What Remains of Edith Finch? Můžete čtenářům bez spoilerů prozradit, jaká byla vaše nejoblíbenější pasáž?
Zahrála! Moje nejlepší kamarádka hru koupila a hráli jsme ji v den vydání, potom jsme to šli s rodinou oslavit. Strašně se mi líbila. Má tak nádherný příběh a je neskutečně dobře vytvořená. Moje nejoblíbenější část byl nejspíš Lewisův příběh (pasáž s porcováním ryb, pozn. red.), připadalo mi to tak tajemné a okouzlující. Speciálně tato pasáž mi vyrazila dech.

Hra se dočkala hodně pozitivních recenzí a ohlasů. Co vy osobně, dostala jste od vydání nějakou zpětnou vazbu?
Ano! Recenze a komentáře, které jsem obdržela po vydání, byly parádní. Je to zatím ten největší projekt, kterého jsem byla součástí, a vidět, kolika lidem se líbil, bylo šílené. Nedávno jsem na Instagramu viděla lidi, kteří dělali cosplay postav ze hry a spoustu nádherných fanouškovských děl. Bylo ohromující vidět reakce ostatních.

Zvážila byste práci na nějaké další hře? Láká vás nějaká specifická značka nebo typ hry?
Určitě. Bylo zábavné být součástí takového projektu a moc ráda bych pracovala na dalších hrách. Ráda bych namluvila někoho jako Laru Croft nebo nějakou akční hrdinku. Taky by mě lákalo něco mysteriózního nebo strašidelného ve stylu What Remains of Edith Finch.





Nejčtenější

Cosplay Chun-Li, jedna z nejikoničtějších postav série Street Fighter
Fanouškům připadala herní postava příliš ošklivá, autoři ji předělali

Postava bojovnice Chun-Li byla v bojovce Marvel vs. Capcom: Infinity tak ošklivá, že ji museli autoři v nejnovějším patchi znovu vymodelovat obličej.  celý článek

Kingdome Come: Deliverance
Nový trailer na Kingdom Come poodhaluje příběh a létají v něm výkaly

Nová ukázka z historického RPG ukazuje násilný přechod hlavního hrdiny z bezstarostného mládí do dospělosti.   celý článek

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Příznivci krajní pravice v Charlottesville ve Virginii (11. srpna 2017)
Končím s vtipy o nacistech, slibuje populární youtuber PewDiePie

Po nedávných událostech v Charlottesville se jeden z nejpopulárnějších youtuberů rozhodl, že už nebude dělat žádné vtipy o nacistech.  celý článek

Matterfall
Retro na steroidech: Matterfall je mistrovská střílečka se vším všudy

Vývojářské studio Housemarque se vrací s další arkádou, která zaujme nonstop akcí a retro feelingem.  celý článek

Další z rubriky

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

No Man’s Sky - Atlas Rises
Patch do No Man‘s Sky přidává příběh a jednoduchý multiplayer

Rok po vydání obdržela vesmírná akce No Man’s Sky masivní patch, který zásadním způsobem vylepšuje hratelnost.  celý článek

Počítačové hry na Olympijských hrách
Pořadatelé pařížské olympiády přemýšlí nad zařazením počítačových her

Pořadatelé letních olympijských her, které se uskuteční ve Francii v roce 2024 , zvažují zařazení počítačových her mezi sportovní disciplíny.  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.