Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokument odhaluje působivé pozadí vzniku Far Cry Primal

aktualizováno 
Za oponou vývoje pravěké akce Far Cry Primal se skrývalo nezvyklé množství úsilí. Lingvisté pro potřeby hry vytvořili hned tři jazyky a dabéři je museli ovládnout. Herci se kromě toho učili pohybovat jako pravěcí lidé.

Far Cry Primal lidi dělí na dva tábory. Jedni hru vyzdvihují pro posun série originálním směrem, druzí pak kritizují přílišnou odlišnost od předchozích dílů. Cílem autorů však bylo osekat značku Far Cry na kost a dobrat se koncepčního jádra, díky kterému je série oblíbená.

Vznik titulu provázely intenzivní rešerše a spolupráce s historiky, antropology i lingvisty. Projekt se totiž odehrává deset tisíc let před naším letopočtem, tedy v době kamenné. A při tvorbě fiktivního světa Orosu se autoři inspirovali v karpatské oblasti.

Fotogalerie

V dokumentu je možné spatřit mapu, která zvýrazňuje převážně Rumunsko, podstatnou část však tvoří i Slovensko a objevit na ní lze také cíp České republiky.

Region se po konci ledové doby údajně stal rozkvétajícím prostředím, do něhož cestovaly kmeny z různých částí Evropy.

Pro potřeby hry navíc vznikla trojice fiktivních kmenů s unikátní kulturou a sadou hodnot. A jeden se inspiruje historickými případy, ve kterých skupina lidí žila v izolaci po stovky nebo i tisíce let.

To ve hře symbolizuje společenství Udam, jež izolace v kombinaci se snahou o přežití vedla k incestu. Udamové cítí, že s nimi něco není v pořádku, a uchylují se proto ke kanibalistické konzumaci jiných kmenů. Věří totiž, že je těla zdravých lidí posílí.

„Neviditelná práce“ se vyplatila

Řeč jednotlivých kmenů pomáhali vytvářet lingvisté. Ti nejprve zrekonstruovali praindoevropský jazyk, ze kterého vytvořili mutace odrážející mentalitu a vyspělost fiktivních kmenů.

Herci dabující jednotlivé postavy se pak jazyky museli naučit. Autoři hry totiž očekávali uvěřitelné výkony, a memorizace pasáží proto nestačila. Lektorka tak od herců vyžadovala, aby si ve fiktivních jazycích povídali.

Speciálních nároků na herce však tvůrčí tým měl více. Museli se například naučit pohybovat jako pravěký člověk. S tím jim pomáhal pohybový kouč, který se do mentality tehdejších lidí snažil vžít. Znamenalo to alespoň částečné oproštění od moderního myšlení a méně vzpřímené pohyby.

Výsledkem je proto nezvykle propracovaný svět, investice do zevrubného vývoje se však soudě podle naší recenze vyplatila. Far Cry Primal totiž od Bonuswebu získal hodnocení 90 % a Emanuel Svoboda o titulu napsal: „Tohle je hra, která vydrží na dlouho, má spoustu možností, obsahu a je zatraceně nápaditá.“ (čtěte recenzi)

Far Cry Primal
Far Cry Primal
Far Cry Primal
Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Další z rubriky

Logo UbiSoftu
Osmdesát procent tržeb Ubisoftu za první čtvrtletí je z digitálu

Ubisoft zveřejnil první čtvrtletní zprávu fiskálního roku 2017-2018, tedy finanční výsledky za tři měsíce, končící 30. června. A nevede se mu špatně.   celý článek

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode
Notně krvavý trailer představuje Zombie Mode pro Call of Duty: WW2

Kombinace druhé světové války a zombies snad ani nemůže dopadnout špatně, přesto je první trailer na oblíbený Zombie Mode pro letošní Call of Duty ještě lepší,...  celý článek

Hearthstone: Knights of the Frozen
V nové expanzi k Hearthstone hrdinové zemřou a stanou se Death Knighty

Fandové karetní hry Hearthstone se začátkem srpna dočkají nové expanze. Těšit se mohou na 135 nových karet, příchod Death Knightů, příběhovou část a nové herní...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.