Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokument odhaluje působivé pozadí vzniku Far Cry Primal

aktualizováno 
Za oponou vývoje pravěké akce Far Cry Primal se skrývalo nezvyklé množství úsilí. Lingvisté pro potřeby hry vytvořili hned tři jazyky a dabéři je museli ovládnout. Herci se kromě toho učili pohybovat jako pravěcí lidé.

Far Cry Primal lidi dělí na dva tábory. Jedni hru vyzdvihují pro posun série originálním směrem, druzí pak kritizují přílišnou odlišnost od předchozích dílů. Cílem autorů však bylo osekat značku Far Cry na kost a dobrat se koncepčního jádra, díky kterému je série oblíbená.

Vznik titulu provázely intenzivní rešerše a spolupráce s historiky, antropology i lingvisty. Projekt se totiž odehrává deset tisíc let před naším letopočtem, tedy v době kamenné. A při tvorbě fiktivního světa Orosu se autoři inspirovali v karpatské oblasti.

Fotogalerie

V dokumentu je možné spatřit mapu, která zvýrazňuje převážně Rumunsko, podstatnou část však tvoří i Slovensko a objevit na ní lze také cíp České republiky.

Region se po konci ledové doby údajně stal rozkvétajícím prostředím, do něhož cestovaly kmeny z různých částí Evropy.

Pro potřeby hry navíc vznikla trojice fiktivních kmenů s unikátní kulturou a sadou hodnot. A jeden se inspiruje historickými případy, ve kterých skupina lidí žila v izolaci po stovky nebo i tisíce let.

To ve hře symbolizuje společenství Udam, jež izolace v kombinaci se snahou o přežití vedla k incestu. Udamové cítí, že s nimi něco není v pořádku, a uchylují se proto ke kanibalistické konzumaci jiných kmenů. Věří totiž, že je těla zdravých lidí posílí.

„Neviditelná práce“ se vyplatila

Řeč jednotlivých kmenů pomáhali vytvářet lingvisté. Ti nejprve zrekonstruovali praindoevropský jazyk, ze kterého vytvořili mutace odrážející mentalitu a vyspělost fiktivních kmenů.

Herci dabující jednotlivé postavy se pak jazyky museli naučit. Autoři hry totiž očekávali uvěřitelné výkony, a memorizace pasáží proto nestačila. Lektorka tak od herců vyžadovala, aby si ve fiktivních jazycích povídali.

Speciálních nároků na herce však tvůrčí tým měl více. Museli se například naučit pohybovat jako pravěký člověk. S tím jim pomáhal pohybový kouč, který se do mentality tehdejších lidí snažil vžít. Znamenalo to alespoň částečné oproštění od moderního myšlení a méně vzpřímené pohyby.

Výsledkem je proto nezvykle propracovaný svět, investice do zevrubného vývoje se však soudě podle naší recenze vyplatila. Far Cry Primal totiž od Bonuswebu získal hodnocení 90 % a Emanuel Svoboda o titulu napsal: „Tohle je hra, která vydrží na dlouho, má spoustu možností, obsahu a je zatraceně nápaditá.“ (čtěte recenzi)

Far Cry Primal
Far Cry Primal
Far Cry Primal
Autor:




Nejčtenější

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

Fallout 4 - obrázky z recenzování PC verze
Fallout ve virtuální realitě je prý to nejúžasnější, co jsme kdy viděli

Tvůrci Falloutu ve spojení s virtuální realitou nešetří chválou. Titul bude upravenou verzí Falloutu 4, kterou si půjde vyzkoušet na herní show E3 v červnu v...  celý článek

Battlefield 1 - They Shall Not Pass
Zažijte verdunský mlýnek na maso v Battlefieldu 1. Recenze přídavku

Balíček They Shall not Pass je první ze čtveřice chystaných rozšíření úspěšné válečné hry Battlefield 1. Konečně v něm máte možnost bojovat za vojáky...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.