Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokument odhaluje působivé pozadí vzniku Far Cry Primal

aktualizováno 
Za oponou vývoje pravěké akce Far Cry Primal se skrývalo nezvyklé množství úsilí. Lingvisté pro potřeby hry vytvořili hned tři jazyky a dabéři je museli ovládnout. Herci se kromě toho učili pohybovat jako pravěcí lidé.

Far Cry Primal lidi dělí na dva tábory. Jedni hru vyzdvihují pro posun série originálním směrem, druzí pak kritizují přílišnou odlišnost od předchozích dílů. Cílem autorů však bylo osekat značku Far Cry na kost a dobrat se koncepčního jádra, díky kterému je série oblíbená.

Vznik titulu provázely intenzivní rešerše a spolupráce s historiky, antropology i lingvisty. Projekt se totiž odehrává deset tisíc let před naším letopočtem, tedy v době kamenné. A při tvorbě fiktivního světa Orosu se autoři inspirovali v karpatské oblasti.

Fotogalerie

V dokumentu je možné spatřit mapu, která zvýrazňuje převážně Rumunsko, podstatnou část však tvoří i Slovensko a objevit na ní lze také cíp České republiky.

Region se po konci ledové doby údajně stal rozkvétajícím prostředím, do něhož cestovaly kmeny z různých částí Evropy.

Pro potřeby hry navíc vznikla trojice fiktivních kmenů s unikátní kulturou a sadou hodnot. A jeden se inspiruje historickými případy, ve kterých skupina lidí žila v izolaci po stovky nebo i tisíce let.

To ve hře symbolizuje společenství Udam, jež izolace v kombinaci se snahou o přežití vedla k incestu. Udamové cítí, že s nimi něco není v pořádku, a uchylují se proto ke kanibalistické konzumaci jiných kmenů. Věří totiž, že je těla zdravých lidí posílí.

„Neviditelná práce“ se vyplatila

Řeč jednotlivých kmenů pomáhali vytvářet lingvisté. Ti nejprve zrekonstruovali praindoevropský jazyk, ze kterého vytvořili mutace odrážející mentalitu a vyspělost fiktivních kmenů.

Herci dabující jednotlivé postavy se pak jazyky museli naučit. Autoři hry totiž očekávali uvěřitelné výkony, a memorizace pasáží proto nestačila. Lektorka tak od herců vyžadovala, aby si ve fiktivních jazycích povídali.

Speciálních nároků na herce však tvůrčí tým měl více. Museli se například naučit pohybovat jako pravěký člověk. S tím jim pomáhal pohybový kouč, který se do mentality tehdejších lidí snažil vžít. Znamenalo to alespoň částečné oproštění od moderního myšlení a méně vzpřímené pohyby.

Výsledkem je proto nezvykle propracovaný svět, investice do zevrubného vývoje se však soudě podle naší recenze vyplatila. Far Cry Primal totiž od Bonuswebu získal hodnocení 90 % a Emanuel Svoboda o titulu napsal: „Tohle je hra, která vydrží na dlouho, má spoustu možností, obsahu a je zatraceně nápaditá.“ (čtěte recenzi)

Far Cry Primal
Far Cry Primal
Far Cry Primal
Autor:




Nejčtenější

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Každoroční slevy na Steamu
Připravte si peněženky, začal výprodej na Steamu

V digitálním obchodě Steam lze aktuálně nakoupit spoustu her za zlomek původní ceny. Ideální čas zásobit se na prázdniny.  celý článek

Get Even
RECENZE: Get Even fantasticky kombinuje horor, detektivku a střílečku

O novince z Polska s názvem Get Even slyšíte dost možná poprvé. V originálně pojaté hře si užijete kombinaci detektivního příběhu, horroru, střílečky i...  celý článek

Další z rubriky

Ashen
Ashen zkombinuje hratelnost Dark Souls s uměleckým zpracováním

Originálně vypadající RPG připomínající „Souls“ sérii nabídne nevšední vizuální zážitek, krutou obtížnost a neobvyklou formu multiplayeru.   celý článek

Kingdom Come
Podívejte se, jak bude vypadat Kingdom Come na konzolích

Chystané české RPG nás láká na krásnou grafiku již dlouho, ale jak hra vypadá na běžných konzolích? Až překvapivě dobře.   celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.