Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Studio Irrational Games končí. Světu dalo sérii BioShock

  12:13aktualizováno  12:13
Duchovní otec BioShocku Ken Levine se rozhodl zaměřit na vývoj menšího projektu pro hardcore hráče. V souvislosti s tím rozpustí své vlastní studio Irrational Games. Do nové společnosti však přejde zhruba patnáct bývalých zaměstnanců.

Obal krabicové verze BioShock Infinite

"Sedmnáct let je hodně pro každou práci, i pro tu nejlepší. A pracovat s úžasným týmem v Irrational Games rozhodně je tou nejlepší prací, kterou jsem kdy měl," píše Levine na oficiálním blogu společnosti. Na úspěchy své firmy je prý hrdý. Série BioShock je ostatně považována za jednu z nejlepších v herním průmyslu.

Levine však uvádí, že chce do budoucna pracovat na jiném typu her. "Abych budoucí výzvě mohl čelit, musím svou energii zaměřit na menší tým s plošší strukturou a přímějším vztahem s hráči. V mnoha ohledech to bude návrat ke kořenům: malý tým, který vytváří tituly pro hardcore publikum."

Studio Irrational Games proto končí. Jeho zaměstnanci však získají možnost přejít do jiných studií spadajících pod vydavatelství Take Two. Studio navíc plánuje den otevřených dveří, ve kterém jiná studia budou mít příležitost seznámit se s vývojáři z Irrational. Levine bývalým zaměstnancům také přislíbil dočasnou finanční podporu a přístup do studia po dobu potřebnou pro vytvoření portfolia.

Sám Levine pak založí novou společnost, zaštítěnou vydavatelstvím Take Two. "To znamená, že se rozloučím se všemi kromě zhruba patnácti členů z Irrational týmu. Pro propouštění lidí neexistuje dobrý způsob a naší hlavní starostí je, abychom lidem během přechodné doby pomohli co nejvíce," říká Levine jako zakladatel studia.

Fotogalerie

Cílem nové společnosti je vývoj příběhových her s opakovatelnou hratelností a zaměřením na hardcore hráče. Tituly proto budou vycházet pouze v digitální formě. Levine navíc předpokládá, že pro vývoj první hry bude potřeba dlouhé období pro návrh herních prvků.

"Nejprve jsem si myslel, že to půjde jen se založením nové nezávislé společnosti. A se souvisejícím rizikem jsem počítal. Ale pak jsem o nápadu hovořil s Take-Two, které mne přesvědčilo, že pro realizaci není lepšího místa než za jejich zdmi. Ostatně jsou to ti lidé, kteří věřili v BioShock a podpořili ho."

Vývoj série BioShock pak přejde do rukou studií 2K, která vytvořila například druhý díl.

Netradiční série

Přístup vývojářů k značce BioShock se vymyká všem učebnicím. První díl vyšel jako duchovní následovník série System Shock a ohromil podvodním světem Rapture, který představoval utopii v troskách. A hodnotili jsme ho 95 % (čtěte recenzi). Druhý díl pak vznikl v jiném studiu, lidé z Irrational se totiž rozhodli vytvořit nezvyklé pokračování. Tím byl BioShock Infinite, který nabídl nový svět i nové ústřední hrdiny. Řada prvků jej však stále spojovala s prvním dílem. Hru jsme hodnotili 92 % (čtěte recenzi).

Autor:






Hlavní zprávy

Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí
Dětská kosmetika, po které se vaše dítě neoprudí

Recenze si přečtěte na eMimino.cz.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.