Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Korea: Forgotten Conflict

  12:00
Petr Vochozka je poslal do háje. Oni však pracovali dál, jejich projekt zaštítila Cenega a jak se zdá, již na konci roku se dočkáme pořádné taktické strategie ne nepodobé slavným Commandos.

Korea: Forgotten Conflict
Výrobce: Plastic Reality
Vydavatel: Cenega
Datum vydání: 4Q 2003
homepage
Korea: Forgotten Conclict Petr Vochozka, šéf firmy Illusion Softwokrs (Hidden & Dangerous, Mafia) poslal autory Korea: Forgotten Conflict do háje. Hru zřejmě neshledával natolik zajímavou a perspektivní, aby se jí ujal. Nicméně autoři pracovali dál, hru zaštítila Cenega a jak se zdá, Petr Vochozka možná udělal chybu – Korea: Forgotten Conflict totiž nevypadá vůbec špatně. Pojďme se však konečně podívat, s čím máme tu čest – jedná se o válečnou taktickou strategii v reálném čase, v níž hráč velí skupince elitních vojáků a plní různorodé, přesto především diverzní, akce. Možná vám právě problesklo hlavou, že s něčím podobných už jsme se několikrát setkali – a samozřejmě máte pravdu. Autoři vlastně sami přiznávají, že žánrově vycházejí ze slavných Commandos, ovšem s mnohými vylepšeními, která zajistí jinakost ve správných ohledech.

Korea: Forgotten ConclictDěj hry se odehrává během let 1950-1953, tedy relativně chvilku po druhé světové válce a pojednává o válce mezi Severní a Jižní Koreou. Rozložení sil platí prakticky dodnes; komunistický sever je pod vládou diktátora, jih se rozvíjel demokratickou cestou. I přes fakt, že korejská válka nepatří mezi nejznámější konflikty, snaží se autoři co nejvíce přizpůsobit prostředí skutečnosti. Podařilo se jim načerpat mnoho zajímavých informací z dokumentárních knih, tehdejších materiálů, časopisů, díky čemuž chtějí zprostředkovat pokud možno autentickou atmosféru tehdejší doby.

Pokud jde o tým, setkáme se s několika skutečnými specialisty, jmenovitě odstřelovačem, expertem na výbušniny, zdravotníkem a plánovačem. Jistě potěší, že třeba pro řízení obyčejného vozu ve hře není potřeba speciální dovednosti, ty nastupují teprve v okamžiku, kdy jsou vyžadovány skutečné znalosti namísto pseudo dovedností – příklad za všechny: zatímco řízení obyčejné transportní dodávky zvládne každý bez ohledu na Korea: Forgotten Conclict povolání, s tankem už si poradí pouze specialista.

Potěšitelné je, že autoři věnují dostatečnou pozornost grafickému zpracování, které musím označit – po zhlédnutí obrázků a především pak in-game videa – za špičkové. Jednotlivé modely nejen že slušně vypadají, ony se i výborně hýbou a v neposlední řadě i slova o "vysoké interaktivitě prostředí" nabývají poněkud jiného významu. Ono to totiž funguje. Ohromný výbuch způsobí tlakovou vlnu a pokud stojí poblíž voják, klidně jej to odhodí stranou. To samé se týká většiny herních objektů (budov, vozového parku...). Mimo venkovního prostředí však okusíme i interiéry budov či zlověstné tovární komplexy. Střídání počasí, roční doby a dokonce změna drobných detailů v závislosti na časové ose konfliktu jsou samozřejmostí. Atmosféru utvářejí in-game sekvence. Otázkou zůstává, jak si autoři nakonec poradí s ovládáním kamery, respektive nestane-li se zmatečné, poněvadž ji plně kontroluje hráč (libovolná rotace, přibližování, oddalování).

Korea: Forgotten Conclict Další zajímavé souvislosti nás čekají až po zevrubném seznámení se. Můžeme se například těšit na kompletní ovládání vozového parku, v jednom z rozhovorů padla i zmínka o letadlech a vrtulnících. Ze všech slibů mi ovšem nejvíce utkvěla zmínka o zajímavě strukturované AI (umělé inteligenci) nepřátel. Ta totiž počítá s hodnostmi, čili máme zde obyčejné vojáky, ale také důstojníky, kteří právě obyčejným vojákům udělují rozkazy. Dejme tomu, že na mapě narazíte na skupinku vojáků s jedním oficírem. Pokud zaútočíte ze dvou stran, je vysoce pravděpodobné, že důstojník vojáky rozdělí na dvě skupinky. Ovšem můžete zaútočit pouze z jednoho směru, záleží na vás. Z toho vyplývá, že po zabití důstojníka se boj s ostatními vojáky patřičně zjednoduší. Ve hře se sice nebudou vyskytovat žádné RPG prvky, nicméně se zřejmě počítá s morálkou všech postav. V testovací verzi se dokonce stalo, že nepřátelský důstojník v situaci, kdy ztratil veškeré své muže, spáchal sebevraždu (tutu skutečnost později Ondřej Laba označil za fámu, více v našich prvních dojmech z E3 - pozn. 21.5.2003).

Charakter misí se však více zaměřuje na tichou infiltraci – v plné verzi se dočkáme ničení letiště, mostů, destrukce tunelů, obsazování budov, zajímaní důležitých nepřátel, ochrany konvoje a dalších neméně zajímavých prvků. Kromě pěti specialistů občas získáme velení i nad dalšími spojeneckými vojáky. S tím souvisí i pozitivní možnost kdykoliv si hru zapauzovat a pečlivě si naplánovat veškeré akce. Právě plánování, kdy předem vojákům vyznačíte cestu a určíte co mají vykonat, je dalším z herních pilířů. Nedočkáme se však hry více hráčů, poněvadž nezapadá do koncepce plánování a taktiky; zkrátka její integrace není schůdná.. Datum vydání bylo stanoveno na konec tohoto roku a podle všeho se máme nač těšit.

Autor:
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ostrov kanibalů. Stalinistický režim na Sibiři zrealizoval noční můru

Pochytali na moskevských ulicích tisíce lidí, zločince, straníky, dělníky, matky od rodin. Deportovali je na Sibiř....