BioShock Infinite

BioShock Infinite

Letošní rok byl pro hry nejlepší za dlouhý čas, tvrdí autor BioShocku

  • 0
Ken Levine, který je duchovním otcem série BioShock, považuje letošní rok za nejlepší období od roku 2007. Na rozdíl od řady jiných vývojářů Levine tráví svůj volný čas i hraním titulů, na kterých se nepodílí.

"Vždy si vyhrazuji čas na hry," řekl Levine pro server Eurogamer.net. "Je to důležité. Pokud nehrajete hry, ohrožujete svou vyvojářskou schopnost vytvářet dobré tituly," vysvětluje Levine.

V herním průmyslu však není žádným tajemstvím, že řada herních návrhářů již volný čas raději věnuje jiným aktivitám. A to se zpravidla projeví na kvalitě výsledného produktu.

Posledních dvanáct měsíců považuje za nejplodnější od roku 2007. V tom roce vyšel i první díl BioShocku, který se ve světě dočkal nadprůměrného hodnocení 96 %.

Levine však vylučuje, že by rok 2007 chválil právě kvůli vlastní hře. "Ten rok vyšla řada skvělých her, například Portal," říká. A zároveň chválí posledních dvanáct měsíců. "Je to nejlepší rok za velmi dlouhou dobu," tvrdí vývojář.

Levine prý v současné době hraje hry více než obvykle a přičítá to velikému množství kvalitních titulů. Chválí například vývojáře Uncharted, studio Epic Games či autory Call of Duty.

V roce 2011 vyšly kupříkladu titul Portal 2, Uncharted 3, Skyward Sword, Deus Ex: Human Revolution, Batman: Arkham City, Gears of War 3 či Call of Duty: Modern Warfare 3. Levinův nejoblíbenější titul je však hra na hrdiny Skyrim.

Titul Call of Duty: Modern Warfare 3 letos nastavil nové prodejní rekordy. Třičtvrtě miliardy amerických dolarů vydělal dříve než film Avatar Jamese Camerona. Za šestnáct dní.

V roce 2012 spatří světlo světa i nový titul Kevina Levine. Jmenuje se BioShock: Infinite a odehrává se v létajícím městě Columbia (číst preview).


Témata: Call of Duty