Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené recenze musí být označené, říká organizace ochraňující spotřebitele

  17:00aktualizováno  17:00
Že Microsoft platil za neoznačenou reklamu, vyplulo na povrch již loni. Letos v září však YouTube kanál Machinima pod nátlakem americké organizace Federal Trade Commission přislíbil změnit podmínky fungování. Propagace ve videích tak nyní musí být vždy jasně označená.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One | foto: Bonusweb.cz

Machinima totiž v minulosti uzavřela dohodu s Microsoftem a na kanálu se objevila videa vyzdvihující konzoli Xbox One ještě před jejím uvedením do prodeje.

Záznamy vytvořila dvojice nezávislých autorů a Machinima prvnímu z nich vyplatila 15 tisíc dolarů a druhý obdržel 30 tisíc dolarů. Videa následně nashromáždila 250 tisíc a 730 tisíc přehrání.

Ředitelka úřadu pro ochranu spotřebitelů Jessica Richová k záležitosti prohlásila: „Když lidé na internetu vidí vyzdvihovaný produkt, mají právo vědět, jestli jde o autentický názor, či marketingové lákadlo.“

Nepřiznaná propagační kampaň přitom pokračovala ještě akcí, ve které Machinima dalším tvůrcům přislíbila vyplatit jeden dolar za každých tisíc přehrání až do výše 25 tisíc. Vznikala tak reklamní videa, o kterých se diváci domnívali, že jsou to skutečné názory jejich autorů (čtěte více).

Machinima proto do budoucna musí uvádět existující vztahy mezi propagátorem a společností, která daný produkt vyrábí. A v případě, že na sjednání kampaně dojde, musí dohlížet na korektní označování videí jako propagačních záznamů.

Federal Trade Commission (FTC) se však zabývala i rolí společností Microsoft a Starcom. Reklama totiž byla určená právě pro produkt Microsoftu a Starcom pro firmu zajišťoval publicitu. FTC však dospěla k závěru, že šlo o ojedinělý případ, který neodráží taktiku společností. Firmy navíc obratem zjednaly nápravu situace.

Autor:


Témata: Xbox, Xbox One


Nejčtenější

The Keep
RECENZE: Český The Keep je vydařený dungeon ze staré školy. A nestojí moc

Čekání se vyplatilo. Po třech letech vyšla upravená a vylepšená PC verze krokovacího dungeonu The Keep. A hraje se jedna báseň.   celý článek

Vikings: Wolves of Midgard
RECENZE: Vikings: Wolves of Midgard je poctivá slovenská diablovka

Akční hra na hrdiny ze staré školy s vikinskou tematikou? To zní jako splněný sen. I když výsledek úplně snový není.   celý článek

Prince of Persia
Jak vznikal legendární Prince of Persia: čtyři roky bez výplaty

Z dnešního pohledu už nemusí být zřejmé, že animace v Prince of Persia v roce 1989 představovaly grafickou špičku. Celý Prince of Persia byl progresivní hrou,...  celý článek

PlayStation 4 Pro - 4K - Rise of the Tomb Raider
Media Player v PlayStation 4 Pro nově zvládne videa ve 4K

Aktualizace aplikace Media Player v PlayStation 4 Pro přidává podporu 4K. Pozor, neznamená to, že konzole nyní přehraje 4K Blu-raye, tuto funkci nelze přidat...  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Další z rubriky

Kingsway
Hra vypadá jako operační systém, na který byste rádi zapomněli

Pomalé načítání, otravná vyskakující okna či zastaralé uživatelské rozhraní. Kingsway sice připomíná staré operační systémy, ve skutečnosti je to ovšem hra na...  celý článek

Zaklínač 3: Srdce z kamene
Nechte hráče na pokoji, obořil se australský politik na vládu

Australská cenzura přiměla senátora David Leyonhjelma k razantnímu vystoupení. Kritizoval v něm přístup státu k videohrám a volal po změnách.  celý článek

StarCraft: Remastered
StarCraft: Remastered je skutečností, vyjde v létě na PC a Mac

Strategická legenda StarCraft se dočká po necelých dvaceti letech od vydání modernizovaného kabátku, a to včetně datadisku Brood War.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.