Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Placené recenze musí být označené, říká organizace ochraňující spotřebitele

  17:00aktualizováno  17:00
Že Microsoft platil za neoznačenou reklamu, vyplulo na povrch již loni. Letos v září však YouTube kanál Machinima pod nátlakem americké organizace Federal Trade Commission přislíbil změnit podmínky fungování. Propagace ve videích tak nyní musí být vždy jasně označená.

Ilustrační obrázek z reklamy na konzoli Xbox One | foto: Bonusweb.cz

Machinima totiž v minulosti uzavřela dohodu s Microsoftem a na kanálu se objevila videa vyzdvihující konzoli Xbox One ještě před jejím uvedením do prodeje.

Záznamy vytvořila dvojice nezávislých autorů a Machinima prvnímu z nich vyplatila 15 tisíc dolarů a druhý obdržel 30 tisíc dolarů. Videa následně nashromáždila 250 tisíc a 730 tisíc přehrání.

Ředitelka úřadu pro ochranu spotřebitelů Jessica Richová k záležitosti prohlásila: „Když lidé na internetu vidí vyzdvihovaný produkt, mají právo vědět, jestli jde o autentický názor, či marketingové lákadlo.“

Nepřiznaná propagační kampaň přitom pokračovala ještě akcí, ve které Machinima dalším tvůrcům přislíbila vyplatit jeden dolar za každých tisíc přehrání až do výše 25 tisíc. Vznikala tak reklamní videa, o kterých se diváci domnívali, že jsou to skutečné názory jejich autorů (čtěte více).

Machinima proto do budoucna musí uvádět existující vztahy mezi propagátorem a společností, která daný produkt vyrábí. A v případě, že na sjednání kampaně dojde, musí dohlížet na korektní označování videí jako propagačních záznamů.

Federal Trade Commission (FTC) se však zabývala i rolí společností Microsoft a Starcom. Reklama totiž byla určená právě pro produkt Microsoftu a Starcom pro firmu zajišťoval publicitu. FTC však dospěla k závěru, že šlo o ojedinělý případ, který neodráží taktiku společností. Firmy navíc obratem zjednaly nápravu situace.

Autor:


Témata: Xbox, Xbox One


Nejčtenější

Každoroční slevy na Steamu
Připravte si peněženky, začal výprodej na Steamu

V digitálním obchodě Steam lze aktuálně nakoupit spoustu her za zlomek původní ceny. Ideální čas zásobit se na prázdniny.  celý článek

Crossout je multiplayerová hra, v níž si můžete vytvořit libovolné vozítko, s...
Podívejte se na nejoriginálnější vozidla vytvořená ve hře Crossout

Crossout je multiplayerová hra, v níž si můžete vytvořit libovolné vozítko, s nímž pak bojujete proti ostatním hráčům v postapokalyptickém světě. Po několika...  celý článek

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Sega Forever
Sega Forever sází na nostalgii. Herní klasiky budou na mobilech zdarma

Sega vydá v rámci kolekce Sega Forever hry z konzolí Master System, Mega Drive, Dreamcast a dalších na chytré telefony a tablety s iOS a Androidem.   celý článek

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Další z rubriky

Call of Cthulhu
Pravěké zlo vám v Call of Cthulhu pocuchá nervy ještě letos

Hororová akce na motivy díla mistra hororu H. P. Lovecrafta se odkazuje ke geniální Dark Corners of the Earth. V roli soukromého očka budete vyšetřovat...  celý článek

Kingdom Come
Podívejte se, jak bude vypadat Kingdom Come na konzolích

Chystané české RPG nás láká na krásnou grafiku již dlouho, ale jak hra vypadá na běžných konzolích? Až překvapivě dobře.   celý článek

Necromancer v Diablu 3
Nekromant bude za týden dostupný v Diablu 3, vyjde na 400 korun

Nekromant je nová hratelná postava, která se v akční hře na hrdiny Diablo 3 objeví 27. června.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.