Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mortal Kombat: Deadly Alliance

  12:00
Od prvního dílu na nás Midway házel víceméně jen vylepšované MK klony. Co pro nás tedy Mistr Jeff Boon uvařil tentokráte? Zažijeme revoluci, či se budeme opět plácat ve stejné krvi? Aneb GameCube verze populární bojovky na trhu.

Mortal Kombat: Deadly Alliance

Mortal Kombat je fenomén, který ve světě videoher vždy znamenal hodně. Pamatuji si časy, kdy vyšel první díl - s ním totiž byla spojena i spousta kampaní ohledně omezení přílišné brutality v počítačových hrách. Nutno říci, že se tehdejším mravokárcům ani nedivím, protože tenhle projekt jim přímo nahrál na smeč. Do té doby opravdu nebyla hra, která by nějak zásadně změnila význam slova "brutální". Až teď, kdy padaly hlavy, vytrhávala se srdce, stříkala krev - a srdce hráčů přitom plesala. Firma Midway nakonec vydělala milióny dolarů; jen málokterý titul udělal opravdovou díru do světa právě tak jako Mortal Kombat. K dnešnímu dni jsme se dočkali pěti bojových her, dvou kinematografických pokusů a tuším, že též dvou chodiček-mlátiček na toto téma.

Když vyšel Mortal Kombat 4 byla MK komunita již skoro přesvědčena, že MK je mrtvou záležitostí a že kromě nového grafického kabátu už asi nepřinese žádná znatelná vylepšení. Dnes se nám ovšem na GameCube do rukou dostává zbrusu nový Mortal Kombat: Deadly Alliance, což je tedy pátý díl téhle krvavé ságy. Nebudu chodit déle okolo horké kaše a řeknu vám na rovinu, že MK:DA je jedna z nejlepších bojových her, které jsem měl vůbec tu možnost hrát (a že jich bylo opravdu požehnaně). MK:DA přináší hned několik znatelných vylepšení oproti předchozím dílům. Tím hlavním je však absolutní převedení MK:DA do třetího rozměru. Mezi další určitě patří vizuální stránka věci, která se opravdu vyvedla, a posledním vylepšením je možnost změny bojových stylů jednotlivých postav.

Mortal Kombat: Deadly Alliance

Začněme tedy právě možností přepínání bojových stylů. Každá postava má tři. Dva jsou beze zbraně a jeden se zbraní. Jednotlivé styly jsou velmi specifické a dívat se na to, jak se postava činí a poctivě provádí různé útoky je opravdová lahůdka. Daný bojovník může mít například Karate, Jeet Kune Do a Nunchakus (Johnny Cage). Každý styl se pak hodí pro jinou situaci a na jinou taktiku, již zrovna chcete používat. Změna stylů během střetu se velice vyplácí, neboť máte možnost lidského protivníka poměrně snadno zmást a potom, co jej navyknete na určitý sled hmatů a výpadů mu úplně rozhodíte obranu. Každá postava má též určitý počet kombinací, ve kterých může využít v absolutním sledu hmaty ze všech bojových stylů. Takovéto kombinace je velice obtížné provést, ale na druhou stranu tak dokážete rozsekat nepřítele na kusy. Já osobně jsem po měsíci intenzivního hraní (minimálně obden) neuměl na jistotu udělat ani jednu z těchto kombinací - myšleno samozřejmě v zápalu boje. Z toho vyplývá, že v této hře je opravdu hodně místa pro vaše osobní vylepšování. Trošičku mne zklamalo, že tzv. counter-strikes jsou tady zastoupeny velice slabě a v tomto ohledu se MK:DA nemůže srovnávat třeba s konkurenčním Tekkenem, kde protichvaty na soupeřův útok tvoří jednu z nejhezčích částí hry. V MK:DA byly dodělány zřejmě na poslední chvíli a jejich animace není dobře zvládnuta. Na druhou stranu se hra spíše zaměřuje na precizní krytí a vyhýbání se úderům soupeře, kdy "counter" můžete zasadit pěstí či kopem prakticky při každém pořádném uhnutí. Zajímavou koncepcí je nemožnost běhání postav a tím i vynucené "neviditelné bariéry", díky nimž se nepřátelé mohou od sebe vzdálit jenom na určitou vzdálenost. Osobně bych se více přimlouval za běhání, ale nijak mi to žíly netrhá:). Rozhodně ne tak, abych kvůli tomu této jinak výtečné hře strhával byť jen bodík z finálního hodnocení!

Mortal Kombat: Deadly Alliance

Postavy v MK:DA jsou poměrně dobře vyvážené a když se do hry pořádně dostanete a na své protivníky si zvyknete, tak se postupně naučíte znát slabá místa všech zúčastněných. Každá postava má sice své slabé chvilky, jež se dají poměrně dobře využít, ale zase ne v takové míře, aby to bylo pro bojovníka, který zrovna dostává kombo-náklep totálně frustrující. Nehledě na to, že se dá skoro v každé kombinaci vychytat okamžik, kdy se můžete ataku vyhnout anebo vykrýt úder a rychle zasáhnout. Vyváženost a tzv. bojová "šachovost" je tedy výtečně zastoupena.

Hm, nezmínil jsem se o herních módech a o celkové koncepci získávání postav ve hře. Musím říct, že jako recenzent s omezeným časem jsem příliš neuvítal systém vydělávání penízků v různých herních režimech... ať už je to Arcade, či trapně jednoduchý Konquest. Vydělané peníze si totiž musíte vzít do krypty, v níž je "zilion" rakví, které můžete otevírat - postavy skryté v rakvích jsou samozřejmě nejdražší (až na některé výjimky). Časově je to tudíž poměrně náročné.

I zde - jako v každém díle MK - dojde na přerážení různých materiálů. Od dřeva až po diamant. Takže se můžete opět těšit na zběsilé mačkání tlačítek :).
Možná bych se měl i v jedné větě zmínit o fatalitách, tak ty tu samozřejmě ve velmi omezené míře jsou, ale dle mého jsou fatality blbost a tudíž mne nikdy nezajímaly :).

Mortal Kombat: Deadly Alliance

Dostáváme se k audiovizuálnímu zpracování hry. Není to sice Virtua Fighter 4 nebo nový Tekken, ale na druhou stranu své úkoly grafika plní výtečně. Líbila se mi taková kosmetická vychytávka, kdy se vám dle stupně zmlácení objevují na obličeji krvavé skvrny. Postavy se pohybují výtečně se zohledněním změny pohybů při změně stylu. Tuto část vývojáři zvládli bravurně a zaslouží si za to uznalý potlesk. Tak realistické zpracování různých stylů - kromě CRAB u Reptila, který jsem opravdu v životě neviděl - se snad ještě v žádné hře neobjevilo. Dále se mi líbilo, že pokaždé, když se postava snaží vykrýt nový úder, tak se kryje jinak.
Zvuky a hudba... má neoblíbená rubrika - jsou dobré a nijak vás neurazí. Co se týče hudby, tak ta je v intencích některých klasických MK a tudíž vyhovující :). Ale to je už definitivně poslední info, takže je čas na závěrečné hodnocení. MK:DA rozhodně berte!

Mortal Kombat: Deadly Alliance
Výrobce/Vydavatel Midway
Platforma GameCube
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano, 1 blok
Verdikt: Jestli vlastníte Gamecube a máte rádi bitky, tak si tuhle hru za každou cenu pořiďte, zde opravdu nemůžete šlápnout vedle. Nehledě na to, že to je od dob prvního MK jedna z her, která předefinovává směr, kterým se tenhle žánr bude ubírat.
Hodnocení: 85% (info)

Autor:
Témata: bitka
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

magazín 4. 5. 2024 19

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

novinky 2. 5. 2024 40

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

novinky 6. 5. 2024 2

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 22

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

novinky 5. 5. 2024 6

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Svítící respirátory pro hráče byly průšvih, výrobce platí tučné odškodné

novinky 8. 5. 2024 22

Společnost Razer dostala pokutu ve výši pětadvaceti milionů korun za to, že v době pandemie covidu...

Velké propouštění v Bethesdě, o práci přišli autoři Redfallu a Evil Within

novinky 7. 5. 2024 0

Videoherní společnost Betehsda, která patří Microsoftu, oznámila rušení rovnou několika slavných...

Prezident Nintenda: nástupce Switche oznámíme v tomto fiskálním roce

novinky 7. 5. 2024 0

Po mnoha spekulacích, náznacích a těžko ověřitelných zprávách od leakerů přichází Nintendo s...

Padl další rekord v Magicu. Legendární Black Lotus se prodal za 69 milionů

novinky 7. 5. 2024 23

Neznámý sběratel stanovil nový rekord populární karetní hry Magic the Gathering. I přes to, že se...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Zpěvačka Tereza Kerndlová měla autonehodu. Poslala vzkaz ze záchranky

Tereza Kerndlová (37) a její manžel René Mayer (53) měli v úterý ráno autonehodu. Na mokré vozovce do nich zezadu...

První světová válka zničila část Francie natolik, že tu stále řádí smrt

Řídkým rozvolněným lesem pokrytá pahorkatina u francouzského Soissons, Compiégne, Lens či Cambrai přirozeně svádí k...