Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Motorstorm: Pacific Rift – dojmy z hraní

  0:03aktualizováno  0:03
Ukrutná závodní vřava se přesouvá z pouště na tropický ostrov a ke smrti v plamenech je zase o něco blíž.

Motorstorm: Pacific Rift

Motorstorm: Pacific RiftVedle Killzone 2 byl jedním z hlavních taháků na londýnském PlayStation Day i druhý díl drsné závodní akce Motorstorm v hratelné podobě, a tak jsme si nahlédnutí do depa závodních strojů nemohli nechat ujít. Bohužel ale zde byla tato hra prezentována v ještě o něco rozpracovanější podobě než Killzone 2, když v rohu obrazovky neustále svítil nápis „40% Complete“, ale na druhou stranu si takto hrubě rozpracovanou hru představujeme taky ještě o trochu jinak.

Vedle toho, že byl k dispozici jen jeden okruh a tři vozidla, tak o poněkud nepokročilé fázi vypovídala již jen pouze dost nahrubo vyfrézovaná grafika, na níž tedy rozhodně ještě bude co pilovat a leštit. Jinak ale byla předváděná verze až překvapivě hratelná a dalo se v ní najít prakticky všechno, o čem jen pár chvil předtím hovořil týpek z Evolution Studios na tiskové konferenci, takže jsme si mohli zajezdit třeba i s monster-truckem.

Alfa gameplay video

Motorstorm: Pacific RiftDo hry nově vstupuje i voda, takže se vám jednak může stát, že své aktuální vozítko utopíte.

Autoři v prvé řadě tvrdí, že závodní akce v Pacific Rift bude ještě divočejší, což se ale v předváděném demu potvrdilo pouze částečně. Pokud se na trati sejde více vozů najednou, je to opravdu dost masivní divočina, ale na druhou stranu se to nestávalo příliš často, protože se všechny vozy poměrně rychle roztáhly do odstupů, v nichž se přímo plech na plech bojovalo tak maximálně se dvěma vozy.

První Motorstorm
"Vynikající závody, v nichž místy budete skoro až cítit, jak drtíte bláto mezi zuby."

- Hodnocení: 90%
- číst celou recenzi
Do závodů by ale měl více promlouvat faktor náhody, což se na dané trati projevovalo v úseku s velkým dělem, které stálo uprostřed skoku a čas od času se otočilo na jednu nebo druhou stranu, což znamenalo jistý problém ve chvíli, kdy jste si vybrali stranu nesprávnou. Naštěstí se dal kanón přeskočit i středem, ale nájezd byl úzký a navíc se zvláště v chumlu soupeřů ne vždy podařilo na něj správně najet. Z tohoto elementu jsme tak ve výsledku trochu rozpačití – v tomto konkrétním případě to hru docela dobře oživovalo a zvyšovalo to napětí i v Motorstorm: Pacific Riftokamžiku, kdy jste si to hasili po zdánlivě neškodném rovném a širokém příjezdu ke skoku, ale na druhou stranu je otázkou, zdali mají takovéto náhodné elementy ve hrách tohoto typu vůbec místo. Motorstorm je sice arkáda, ale na druhou stranu to pořád ani zdaleka není nic na způsob Mario Kartu. Pro relevantnější posouzení tak budeme muset počkat na nějakou obsáhlejší preview verzi.

Slova o vyšší akčnosti potvrzuje i přítomnost monster-trucků, což jsou vozítka, která dokáží pod svými koly rozdrtit prakticky cokoliv, ale jízda s nimi rozhodně není univerzálním návodem k vítězství. Je s nimi totiž potřeba dbát zvýšené opatrnosti v zatáčkách, protože jejich vysoko položené těžiště je zárukou snadného překlopení. S tím souvisí i zdejší fyzikální model obecně, který se jevil oproti prvnímu dílu jako značně vylepšený, čímž klade na hráče i vyšší nároky. Řešit se tak musí nejen volba trasy podle povrchu či náročnosti, ale i konkrétní stopa. Stačí totiž neopatrně přejet nějaký větší šutr ve vysoké rychlosti třeba jen jedním kolem nebo půlkou auta a už válíte vcelku Motorstorm: Pacific Riftspektakulární sudy.

Trochu matoucí jsou obrázky, které se povalují v tomto článku. Hra zaprvé v reálu takto hezky ještě nevypadala a zadruhé jsme jezdili v úplně jiné lokaci, než je k vidění na dosud uvolněných obrázcích. Inspirací pro přesun na tropický ostrov prý byla Havaj a to z toho důvodu, že poskytuje nejrůznější přírodní útvary počínaje zelenou džunglí a konče skalnatými průrvami či vysokými vodopády. Důležitá tak je opět schopnost jednotlivých typů vozidel jezdit na tom kterém povrchu a do hry nově vstupuje i voda, takže se vám jednak může stát, že své aktuální vozítko utopíte vjetím do příliš hluboké vody, a jednak bude potřeba brát v potaz i rychlost vody při přejezdech vodních toků.

Na dotaz, zda bude voda brána jako jeden z povrchů a zda tedy bude ve hře nějaký typ vozu, který bude na vodní radovánky nejvhodnější či bude na vodě nejlepší například již známý mud-plugger, se mi dostalo poněkud neurčité odpovědi, že na vodě umějí jezdit všechna vozidla, a záleží tak právě na hloubce či rychlosti toku. To je možná trochu škoda, protože Motorstorm: Pacific Riftpotenciální nutnost vymetat s nějakým vozítkem všechny kaluže na trati nezní zase až tak špatně. Tedy ne že byste to nemohli dělat třeba i na motorce, ale zatím se zdá, že kromě radosti vám to nepřinese vůbec nic, takže ani rychlou závodní stopu.

Motorstorm: Pacific Rift se ukázal ve značně rozpracovaném stavu, ale nyní ve slušné formě.

Umístění na tropický ostrov s sebou ale v tomto hratelném demu neslo i jistý problém. Dá se předpokládat, že po dobroušení grafiky se to změní, ale fakt je ten, že v některých místech nebylo vůbec jasné, kam vlastně jet, protože scéna před vámi byla zcela zelená a nebylo zřejmé kudy vlastně vede cesta. Ono to tedy nakonec prakticky vždy dopadlo dobře, protože jste to buď trefili nebo zajeli do nějaké alternativní odbočky, ale zkrátka to není úplně příjemné, když to ženete na Motorstorm: Pacific Riftplný plyn vstříc bujné zeleni a do poslední chvíle nevíte, jestli vlastně vůbec jedete správným směrem.

Mimochodem, když už jsme u té zeleně – poměrně sympaticky působí rozdílná interakce mezi různými vozidly a okolím podle hmotnosti. Zatímco pro motorkáře představuje nebezpečí s trochou nadsázky i sebemenší větvička, těžší vozy si poradí i s nějakým tím keřem a monster-truck zválcuje kdeco, včetně menších a lehčích aut soupeřů. Bylo ale evidentní, že takováto místa se v demu vyskytují jen proto, aby bylo co ukázat, a působila tak trochu uměle a násilně. Předpokládáme ale, že ve finále budou zničitelné objekty na tratích rozmístěny značně smysluplněji a budou mnohem přirozeněji začleněny jak do prostředí, tak i do hratelnosti, kdy budou představovat nejen zajímavý efekt pro oko, ale i vítanou pomůcku pro boj s dotírajícími soupeři.

Motorstorm: Pacific Rift se tak tedy ukázal sice ve značně rozpracovaném stavu, ale Motorstorm: Pacific Riftzároveň i již nyní ve slušné formě. Za vypíchnutí stojí v prvé řadě povedená fyzika, skotačivé dovádění s monster-truckem a voda coby nový element na tratích. V prezentovaném videu pak bylo možno spatřit náklaďák s cisternou, doufáme, že v plné hře bude. A třeba bude možné z cisterny „zavlažovat“ trať, a tak ztěžovat život soupeřům. Jasně, tady asi fantazíruji až příliš, ale to nic nemění na oprávněných důvodech, proč se na nový Motorstorm těšit.

Index očekávání: 85%

Autor:




Nejčtenější

Iron Harvest
Strategie Iron Harvest obohatí 1. světovou válku o bojové roboty

Nový trailer očekávané strategické hry Iron Harvest ukazuje, jak by vypadala bojiště 1. světové války, kdyby mělo lidstvo k dispozici obří bojové roboty.  celý článek

Jak už je u her od Bethesdy zvykem, neobdrželi jsme s předstihem novinářskou...
Vývojáři otočili, demoverze Prey je nakonec i na Steamu

Tvrdili, že kvůli možnosti vracení her na Steamu PC hráči demoverze nepotřebují. Teď už ji jejich hra má také.   celý článek

Black Mirror Remake
Česká adventura Posel Smrti se dočká remaku. Budou ho dělat Němci

Jedna z nejlepších českých her vůbec se po 14 letech od vydání dočká kompletního přepracování. Nepracují na něm však původní autoři a od originálu se má lišit...  celý článek

DuckTales (NES)
James Bond, Spiderman i strýček Skrblík. Nejlepší hry s licencí - díl druhý

V pokračování našeho přehledu nejlepších her na motivy filmů, seriálů, komiksů a knih připomínáme některé tituly, které si vybaví spíše ti dříve narození....  celý článek

Další z rubriky

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.