Toto úterý oznámila společnost Mumbo Jumbo práce na pokračování slavné série realtimových strategií Myth, které nese název Myth III: The Wolf Age. Jedná se sice o její prvotinu, ale nedá se říci, že by její pracovníci byli nějakými začátečníky. Zakladateli jsou Mark Dochtermann a Ron Dimant, bývalí pracovníci společnosti Ritual Entertainment. Mezi dalšími členy týmu najdeme taková jména, jako Scott Campbell, který byl hlavním designerem slavného Falloutu, či Patrick Hook, který se podílel na tvorbě úrovní SiNu a Heavy Metal: F.A.K.K.2. To by samo o sobě mělo být dostatečnou zárukou, že Myth III: The Wolf Age nezklame naše očekávání, ať již budou jakákoliv. Ale pokud je to někomu málo, zmiňme ještě, že distribuci obstará společnost Gathering of Developers. Je dobře známo, že tituly, jejichž produkci má na starosti, dokáží vždy hráče něčím překvapit.
Vzhledem ke skutečnosti, že hra je ve vývoji teprve krátce, nevydali tvůrci zatím žádné oficiální screenshoty, takže uvádíme pro ilustraci pouze obrázky z předchozího dílu. Myšlenka na vývoj třetí části Mythu vznikla na jaře minulého roku. V květnu pak mateřská společnost Gathering of Developers, Take 2 Interactive, zakoupila od společnosti Bungie autorská práva k sérii Myth a herní svět začal něco tušit. Stále však nebylo jasno, kdo vývoj třetího dílu povede a proč neprobíhá u samotných Bungie. Nyní, když je známo složení Mumbo Jumbo, je všechno mnohem jasnější. Navíc mají pracovníci Bungie plné ruce práce s vývojem her Oni a Halo, které jsou samy o sobě dost slibné. Alex Seropian, spoluzakladatel Bungie, k tomu říká: "Týmy v Gathering of Developers a Mumbo Jumbo si plně uvědomují, díky čemu získaly předchozí díly takovou oblibu. Věříme, že jejich schopnosti a zkušenosti jsou dostatečnou zárukou, že jimi vytvořené pokračování současné fanoušky Mythu nezklame, ale naopak ještě přiláká mnohé další hráče."
Děj hry Myth III: The Wolf Age je zasazen před oba předchozí díly, celé tisíciletí před původní Myth: The Fallen Lords. Zaměřen je na hrdinské činy Connachta, císaře, který kdysi zachránil lidstvo. Ve hře budou použity plně trojrozměrně zpracované objekty i postavy, 3D prostředí je samozřejmostí. Kromě toho nás však čeká ještě deformovatelný terén, originální multiplayer, široká škála jednotek a hutný, detailně propracovaný příběh, který pospojuje mise do jednolitého celku.
Hra by měla vyjít zároveň na platformy PC a Mac. Datum vydání je prozatím stanoveno na listopad tohoto roku, ale jak již to tak bývá, menší zpoždění je pravděpodobné. Přesto lze věřit tomu, že se tvůrcům podaří stihnout předvánoční nákupní horečku. Do konce roku se tedy s posledním Mythem nejspíš setkáme.