Naše setkání s českými vývojáři na ECTS

  • 20
Prioritou každého magazínu o počítačových hrách by mělo být zejména zpravodajství z domácí herní scény. Proto jsme se i my zaměřili při našich toulkách londýnskou Olympia Hall, kde se koná letošní ročník mezinárodního veletrhu ECTS, nejprve na české vývojáře a distributory. Co představují a jak se nám líbí (holky z Bohemia Interactive :-)) se dočtete v tomto článku.
Animátor Alex se snaží rozchodit Hidden & Dangerous 2. V pozadí telefonuje programátor Denis Černý, vlevo stojí Petr Vochozka.

Byli bychom asi špatní zpravodajové herního magazínu, kdybychom se neznali s českými vývojáři a jako první jsme nezjišťovali, co na ECTS pohledávají oni a jaký je jejich program. Protože k výpravě Illusion Softworks máme asi nejblíže, začnu u nich. Kluci z týmu Hidden & Dangerous 2 měli smůlu a dovezli si špatnou (nefunkční) verzi hry, takže na včerejších prezentacích ukazovali pouze trailer, avšak dnes a zítra probíhá díky internetu vše podle plánů. Zato na Mafiu bylo včera na prezentaci nabyto a Dan "Hellboy" Vávra se vyžíval v popisování všeho, co by hra měla umět před novináři, kterých bylo za zavřenými dveřmi kamrlíku Illusion Softworks v expozici Take 2 Interactive doslova jako máku. Včera večer někteří kluci z týmů relaxovali v leže, jiní v sedě u pivečka a Sep s Alexem si šli pro změnu zacvičit.

Druhý, kdo nás zajímal, bylo Bohemia Interactive Studio a jejich FlashPoint 1985: Status Quo. Tito totiž nedávno podepsali smlouvu s Codemasters (ačkoliv už je tomu pár dní, tuším, že to zatím nebylo oficiálně oznámeno a proto o tom v České republice nikdo neinformoval, avšak marketing Codemasters u prezentace nám potvrdil, že už je ruka v rukávě) a tak jsme se vydali k jejich velké expozici, abychom tam pár lidí z týmu našli. Hodně nás překvapilo, když skoro nikdo z vystavovatelů jméno FlashPoint neznal, až jedna slečna z marketingu firmy pochopila, koho to vlastně hledáme a řekla nám to, co jste si přečetli výše v tomto odstavci a doplnila to informací, že tento titul však na ECTS nevystavují. Měli jsme tedy zanechat svou vizitku - údajně brzy dostaneme press-kit a review code, takže jsme zvědavi, jestli nám jej první pošlou češi nebo se tohoto úkolu zhostí publisher z Anglie.

Ačkoliv Marek Španěl a jeho chlapci u Codemasters chyběli, výprava z Bohemia Interactive do Anglie přeci jenom vyjela. "Tu pěknou tvářičku se zrzavými vlasy jsem už přeci jenom viděl," pomyslel jsem si a měl jsem pravdu. Bohemia Interactive - Czech republic - International visitor, uviděl jsem na vizitce houpající se v oblasti ňader na slušivé blůzičce, jména jsem si však nevšiml a protože jsem s ní nikdy nejednal, ani jej neznám, avšak v marketingu moc lidí v oné místnůstce nesedí a Petra "Daniela" Holubová ani Dita Šímová to nebyly. Nikoho jiného z Bohemia Interactive jsem však za celý den ani na okamžik nespatřil.

Jak jsem tak procházel galerií, potkal jsem Vláďu Chvátila z Altar Interactive a okamžitě jsem začal zjišťovat, kde najdu prezentaci Virginu. Na Vláďovi však bylo poznat, že se asi ztratil a nedokázal nás vůbec přesně nasměrovat a ačkoliv jsme halu prošli křížem krážem a okolí Capcomu, kde se měl stánek údajně nacházet, už známe snad nazpaměť, strategii Original Wars jsme v akci přes to neviděli, neboť jsme Virginy ani Altary nenašli. Snad se nám to podaří dnes odpoledne, dopoledne totiž chceme relaxovat pařbou nejnovějších připravovaných herních titulů, zvláště se těšíme na Warcrafty 3 v uzavřené a pečlivě hlídané expozici Blizzard North. Třeba se nám podaří zjistit také nějaké nové informace o expansion packu (datadisku) k Diablu 2, který by se měl podle našich nejčerstvějších informací v Blizzardích laboratořích připravovat.

Ale zpět k českým vývojářům. U lidmi nabité místnosti pronajaté na ECTS firmou Rage jsme se srazili s Michalem Bačíkem a Radkem Bouzkem z nedávno vzniklého brněnské.ho týmu Lonely Cat (BonusWeb informoval). Toho, že nepředstavuje Hidden & Dangerous 2 bývalý hlavní programátor hry Michal nelitoval, naopak naznačil, že to, kvůli čemu sem přijeli (jednat s budoucími publishery a dohodnout se na bližších jednáních, případně podepsat smlouvu na jimi připravované herní tituly - pozn. autora), se jim nejspíš podaří splnit.

Žádného jiného developera z České republiky jsme na ECTS nepotkali. 7fx pracující na multiplayerové střílečce Team Factor jsou ještě příliš mladí a jejich projekt je v příliš ranném stádiu vývoje na to, aby jej zde prezentovali (aktuální by to však mělo být již příští rok, otázkou je, bude-li publisher či peníze na vlastní prezentaci), Zima Software si pachtí Death Tracera, Hartross a Poldu 3, avšak ani jedna hra se zde neobjevila (upřímně řečeno zahraniční marketing Zimovců nikdy moc nešel, ačkoliv první dva tituly chtějí udat i v cizině) a o žádném jiném týmu majícím ambice prorazit na zahraniční trh zatím nevím (i když jeden se formuje v Praze, žádná oficiální tisková zpráva zatím nevyšla a dosud se mi ani nepodařilo zjistit, na jaké tituly by se měl orientovat - čili jediné co vím je, že shánějí lidi za účelem vývoje počítačových her určených pro hráče z celého světa).


Témata: Blizzard, software