Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Need for Speed: Carbon na vlastní kůži

  12:00aktualizováno  20. července 8:13
Proti sérii Need for Speed můžeme namítat cokoliv, ale její komerční úspěch musí být podpořen i nějakou kvalitou. Proto jsme neváhali a využili možnosti si vyzkoušet nejnovější díl.

Need for Speed: Carbon Včera proběhla v Praze tisková prezentace společnosti Electronic Arts, na níž nám samotným producentem hry byl předveden nový díl z letité závodní série Need for Speed s podtitulem Carbon. Hlavní ovšem byla skutečnost, že poté, co nám v kostce byly sděleny základní informace jsme si mohli kousek z NFS: Carbon i zahrát. Do Prahy za tímto účelem přijeli i novináři z Maďarska a Polska, takže lze s notnější dávkou nadsázky označit celou prezentaci za akci globálnějšího charakteru :-).

Změny doznal i režim Drift, který je nyní více založen na rychlosti, jakou trať projíždíte.

Hra byla k dispozici ve verzích pro PlayStation 2 a Xbox 360, přičemž v průběhu dne jsme byli ujištěni, že zatímco Need for Speed: Carbon Need for Speed: Most Wanted byla vytvářena primárně pro současné konzole a verze pro Xbox 360 byla víceméně pouze graficky vylepšeným portem, Carbon je vyvíjen již primárně pro konzole nastupující generace s tím, že verze pro současné systémy jsou tvořeny jako jakýsi „downgrade“ next-gen verzí, což upřímně řečeno bylo na PS2 verzi i vidět, nicméně na zásadnější soudy je ještě dost času, jelikož musíme zohlednit fakt, že zatímco verze pro Xbox 360 jela na obrovské plazmové televizi, verze pro PS2 se krčila na malém LCD displeji poměrně pochybných kvalit a parametrů. PC verze by pak měla být někde na půli cesty mezi next- gen a současnou konzolovou generací.

Hned v úvodu bylo zmíněno, že se rozhodně nejedná o pokračovatele značky Underground či Most Wanted, ale o zcela nový svébytný titul, jenž byl vystavěn zcela nově. No, je potřeba brát to samozřejmě trochu s rezervou, protože celkový dojem ze hry se do Need for Speed: Carbon značné míry podobá předchozím dílům, ale nelze si nevšimnout, že autoři několik změn přeci jen udělali. Opět se sice vydáváme na pole ilegálních závodů, ovšem inspirací pro Carbon byl takzvaný canyon racing, jenž je zde nejvýrazněji zastoupen novým režimem, v němž se utkávají pouze dva borci na trase z bodu A do bodu B. Závodí se v něm na odlehlých serpentinách v kopcích mimo město a jde o to, že jeden závodník vyzve druhého k závodu tím, že do něj rovnou vystartuje a druhý se jej musí co nejblíže držet, v ideálním případě jej pak samozřejmě předjet. Hra přitom počítá skóre, jakého v závodě dosáhnete, a následně se role vymění. Jedete vepředu a skóre z předchozí jízdy musíte ubránit. Jedná se sice vlastně o variaci klasického sprintu, ale tento dvoukolový systém dodává hře na atraktivitě a dá se říci, že i na autentičnosti. EA totiž při tvorbě hry mnoho věcí konzultovali s lidmi z této ne zcela tradiční závodní branže, takže jim snad můžeme věřit, že to tak ve skutečnosti funguje :-).

Hratelnost jako taková příliš mnoho nového nepřináší.

Need for Speed: Carbon Nabídka ostatních režimů je víceméně klasická, takže se ve třech poměrně slušně rozlehlých městských lokacích setkáme samozřejmě i s klasickými závody, sprinty a dalšími módy. Ze seznamu protentokrát vypadl Drag a ubylo i honiček s policií, které ale nevymizely úplně. Zatímco v Most Wanted byli policejní vozy součástí 60 – 70 procent hry, v Carbonu by se toto číslo mělo pohybovat okolo dvaceti procent. V zájmu hratelnosti je nyní i řidší běžná doprava na ulicích, což je ale částečně omluveno i faktem, že se Carbon odehrává celý v noci, kdy na silnicích zrovna člověk nepotkává několikahodinové kolony. Na druhou stranu je ale potřeba říci, že z toho, co jsme měli možnost hrát, jsme nabyli pocitu, že i řídká doprava vám může statečně zkomplikovat život. Dost často se totiž nebohý civilista dokáže zjevit v tu nejméně vhodnou chvíli, třeba když zrovna řežete protisměrem nepřehlednou levou zatáčku nebo když se sotva přehoupnete přes horizont. Když už ale byla řeč o závodech, tak nesmíme zapomenout na to, že ve verzi pro Xbox 360 proti vám stojí až sedmička protivníků, což dodává celé Need for Speed: Carbon závodní akci zase o kousek více náboje.

Změny doznal i režim Drift, který je nyní více založen na rychlosti, jakou trať projíždíte. Mělo by tak odzvonit jízdám, v nichž si držíte pohodlnou rychlost a pohodlně smykujete. Aby bylo driftování ještě dramatičtější, jsou tu i speciální žlutě vyznačené zóny, v nichž je smyk více ohodnocen, ovšem vtip je v tom, že jsou umístěny na okrajích jinak vcelku pohodlně široké vozovky, odkud je to k mantinelům až nebezpečně blízko, přičemž kontakt se svodidlem samozřejmě znamená bodovou ztrátu. A novinek se dočkáme i v garáži, když si budeme svého miláčka ladit. Vozy jsou zde rozděleny do tří kategorií a tuning již rozhodně nebudejako dřív univerzální, ale mnohé prvky z jedné kategorie již nebude možné uplatnit v kategorii druhé.


>> Více aktuálních informací nejen o NFS: Carbon najdete na naší fanstránce <<

A když už jsme u té garáže, tak nesmíme zapomenout na výběr správného mechanika. V Carbonu toho totiž sami zase až tak moc nezvládnete a je potřeba vybrat si do party správné lidi, kteří vám pomohou v dobývání celého města. V základu se Need for Speed: Carbon totiž opět o to, abyste se vy, potažmo tedy vaše bandička, stali korunovanými závodními vládci všech zdejších oblastí. Je tedy nad slunce jasnější, že bez pořádného mechanika, který se vám o váš stroj bude starat podle toho nejlepšího vědomí a svědomí, to zkrátka nepůjde.

Vypadá to dobře, hraje se to pohodově, tak Carbon bude další z řady úspěšných NFS titulů.

Hratelnost jako taková příliš mnoho nového nepřináší, a opět se tedy jedná spíše o arkádovou záležitost nežli o pravověrný simulátor. Ve skutečnosti tedy jde o to, že to chce pár jízd než dostanete hru do ruky, ale potom to vypadá už na klasickou NFS pohodičku. Tvůrci ale hodně proklamují fungl novou fyziku, která je umožněna zejména stroji nové generace, ovšem v tomto bodě je potřeba říci, že jsme NFS: Carbon zatím nehráli dostatečně dlouho na to, abychom to dokázali Need for Speed: Carbon zodpovědně posoudit. Technické zpracování dnes již nijak zvlášť neohromí, jelikož Xbox 360 tu přeci jen již nějakou tu dobu máme a PS2 ještě mnohem déle, přesto ale nelze tvůrcům upřít cit pro typickou nablýskanost a líbivost, a zejména next-gen verze tedy budou vypadat hodně v pohodě.

Need for Speed: Carbon sice pro snad všechny myslitelné platformy vychází sice až na podzim, ale již teď je zřejmé, že si v EA jsou velmi dobře vědomi toho, co se prodává, a tak se můžeme těšit na další dost slušné závody ze stále poměrně atraktivního prostředí ilegálních závodů. Vypadá to dobře, hraje se to pohodově a kdyžsi k tomu připočteme něco letošních inovací, pak docházíme k výsledku, že Carbon bude jednoznačně další z řady úspěšných NFS titulů a letošní vánoční sezóna ho zastihne opět v plné formě.

Index očekávání: 85%

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

magazín 30. 4. 2024 28

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

novinky 29. 4. 2024 25

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

novinky 29. 4. 2024 10

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Ještě devět let po vydání objevují fanoušci Zaklínače skryté vtípky

novinky 24. 4. 2024 2

I když od vydání kultovního Zaklínače 3 utekla skoro celá dekáda a hráči ho mají prochozený skrz...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

novinky 27. 4. 2024 4

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

magazín 1. 5. 2024 7

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

magazín 1. 5. 2024 0

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

novinky 30. 4. 2024 7

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

80 %

RECENZE: Endless Ocean Luminous je chytlavá podmořská meditace

recenze 30. 4. 2024 0

V Endless Ocean Luminous se stanete potápěčem, na jehož bedrech leží záchrana jednoho velmi...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Muž má recept na dlouhověkost, v jednašedesáti je ve skvělé formě

Dave Pascoe chce dokázat světu, že i v důchodu můžete vypadat jako za mlada a také se tak cítit. Stačí dodržovat pár...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Jsou nebezpeční či přešlechtění. Evropa zakazuje chov oblíbených psích plemen

Premium Máte doma jezevčíka? Francouzského buldočka? A co třeba pitbulla, rotvajlera nebo nějakého velkého ovčáckého psa? Tak...