Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Heroes of Might & Magic 4: Winds of War

  12:00aktualizováno  20. března 5:15
V pořadí již druhý datadisk ke hře, která byla vyhlášena druhou nejlepší tahovou strategií roku 2002 - to jsou Winds of War. Co všechno přinesou jsme se zeptali přímo autorů z NWC.

Heroes of Might & Magic 4: Winds of War

HOMM 4: WINDS OF WAR
Výrobce: NWC
Vydavatel: 3DO
Datum vydání: 15. 2. 2003
oficiální homepage
Bylo by směšné (po Nerudově vzoru) pochybovat o tom, že někdo z víc než jen svátečních hráčů nezná Heroes of Might & Magic 4. Přestože v souboji o nejlepší tahovku roku 2002 nakonec prohráli s Age of Wonders 2, komerčně tento i další podobné tituly převálcovali a v ČR si i díky příznivé ceně a lokalizaci zajistili fanouškovskou základnu nevídaných rozměrů. Fandové si již s chutí smlsli na prvním datadisku The Gathering Storm. S jídlem však roste chuť, a tak už většina opět hledí do budoucnosti. Ta skýtá obraz, který i přes černé brýle vypadá růžově: nejenže už na Vánoce vyjde pátý díl, navíc čekání na něj zpříjemní brzký příchod datadisku číslo dvě. Winds of War jsou již hotovy a budou k mání během několika týdnů, nastal tedy nejvyšší čas vyptat se na všechny podrobnosti samotných vývojářů v exkluzivním rozhovoru…

NOVÉ ZEMĚ, NOVÉ PŘÍBĚHY
Gró druhého datadisku budou tvořit nové kampaně, kterých bude stejně jako v předchozím přídavku šest. “Nové kampaně vyprávějí příběhy pěti dobyvatelů, Heroes of Might & Magic 4: Winds of War kteří spojili své síly za stejným účelem – dobýt Rylos, zářící hlavní město království Channon. Každý z hrdinů má vlastní, šestá je pak svádí dohromady ke konečné bitvě před branami Rylu.“. Zbrusu nový kontinent Axeoth budou brázdit kopyta koní krále velkého severního království – barbara Monga, Erutana Revola, který je správcem elfího království Arbor’al, temného barona Von Tarkina, vládce korresanských pustin, kde se to jen hemží nemrtvými, Spazze Maticuse, čarodějného krále jihu a přítele strašlivého Megadraka (taky mohli vymyslet lepší jméno, tohle zní dost hloupě) a konečně Mysteria Velkolepého, bojového mága a vladaře pouštní země Qassar.

Na kampaně se těžko lze netěšit, co ale vzbouzí ještě větší nadšení je druhý nejdůležitější přídavek, který Winds of War nabídnou: 25 scénářů pro hru jednoho hráče vytvořených přímo 3DO a 20 scénářů vytvořených fanoušky, které byly vybrány v soutěži o nejlepší mapu. “Čas nutný k dohrání bude záviset na kvalitě hráče, ale i kdyby je někdo projížděl co nejrychlejším stylem, mohl by se těšit na 60 hodin zábavy.“

DALŠÍ HERNÍ NOVINKY
Heroes of Might & Magic 4: Winds of War Ze čtyř nových nestvůr v prvním datadisku byly tři na 4. úrovni. Ve Winds of War se objeví tři další stejně silné – katapult, Frenzied Gnasher (gnash = skřípat zuby – zajímavé… :o) a již zmiňovaný Megadrak a každé z měst tak bude mít svého zástupce. Nové nestvůry nicméně nebude možné rekrutovat v městech, ale jen pomocí šesti nových budov na hlavní mapě.

Jak se dalo očekávat, ani tentokrát nedošlo k významnějším vizuálním změnám, i když se 3DO sebevědomě chlubí, že “nové postavy a budovy jsou jedny z nejlépe vypadajících vůbec.“ Stejně jako v předchozím datadisku se ale dočkáme nového hudebního motivu v hlavním menu.

ZMĚNY V EDITORU
K velkým změnám dojde v editoru, což je jen dobře. Opět je tu ale ne úplně dořešená kompatibilita – mapy vytvořené s nainstalovanými Winds of War nebude možné hrát na jiné verzi hry. Co tak skvělého editor přinese, že se vyplatí upgradovat? Věci jako obsáhlý Help, budova „random conservatory“ (náhodně vybere jednu z magických škol) či nástroj ukazující možnost přechodu Heroes of Might & Magic 4: Winds of War přes vodní toky asi nikoho neohromí, užitečnější už je vyhledávání libovolného objektu na mapě či cut/copy/paste možnosti. Největší zbraní je ale "customizable object painter". Už dlouho se o něm mluví, zatím si však nikdo nebyl příliš jistý, oč vlastně běží. NWC odpovídají: "Jedná se o nástroj, kterého se hráči dožadovali už od vydání HOMM4. Umožní vám vybrat určitý počet objektů (hory, lesy, budovy, skály, doly, volně ležící poklady, suroviny atd.) a následně je rozmístí náhodně po mapě." Nemusí se jednat o celou mapu, ale třeba jen o její část, kdy si necháte náhodně rozmístit hory či poklady, můžete ale této funkce využít i jako regulérního náhodného generátoru.

Na závěr rozhovoru jsme neodolali položit i otázku na připravované Heroes 5, o kterých není zatím známo prakticky nic (krom řady dohadů a zbožných přání). A co jsme se dozvěděli? “Po pravdě plánujeme v Heroes 5 některé opravdu velké změny. Zkoumáme všechno, co hráč vidí nebo dělá, od začátku až do konce a rozhodujeme, zda je třeba to vylepšit a jak by se to dalo udělat. Zkrátka nenecháme kámen na kameni… :o)“

Zpovídaným vývojářům jsme neodepřeli ani tradiční poslední slovo: “Jako vždy bychom rádi poděkovali všem za stálou podporu. Vítáme všechny názory a návrhy, i když stíháme číst jen ty, které se objeví na oficiálních fórech 3DO Community.“

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...