Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lords of Everquest – nový král RTS?

  12:00
Vody internetových herních časopisů nedávno pořádně rozvířilo oznámení nové hry ze světa jednoho z nejoblíbenějších MMORPG. Lords of Everquest jsou totiž čistokrevnou singleplayerovou RTS…

Lords of Everquest

LORDS OF EVERQUEST
Výrobce: Rapid Eye
Vydavatel: Sony
Datum vydání: Q4/2003
homepage
Jako revoluční realtimovou strategii prezentují autoři na svých stránkách hru Lords of Everquest, nečekaného pokračovatele slavného MMORPG. Nalijte čistého vína, pokrytci z Rapid Eye Entertainment, vaše hra není revoluční ani za mák. Fantasy RTS s RPG prvky už jsme tu měli pěknou řádku – a konkurovat titulům v přípravě jako Spellforce nebo Battle Mages nebude jednoduché. Na druhou stranu: když si odpustíme velkohubé řeči o originalitě a revolučním pojetí, stále ještě tu zbývá velice nadějná hra.

Lords of Everquest zavedou hráče do dobře známého světa online RPG. O Norrath svedou obří bitvu tři znepřátelené frakce, přičemž hráč se v rámci příběhově orientované kampaně chopí všech, podobně jako ve Warcraftu III. Toho chtějí autoři překonat v kvalitě zápletky a zpracování příběhu, z něhož jsou však zatím známy jen střípky týkající se Shadowrealmu – Lords of Everquest spolku všech zlých stvoření světa (zahrnujíce skřety, temné elfy či Iskary), který vznikl za jediným cílem: zničení všeho živého na, nad i pod povrchem země.

Singleplayerová kampaň nabídne 36 misí, což je slušné číslo, zvláště vezme-li se v potaz, že celková doba hraní je odhadována na 75 hodin. Otázka je, nakolik je to reálný odhad, protože řeči na homepage autorů jsou skutečně „vzletné“, i kdyby to ale byla jen polovina, není to vůbec špatné. Dále se totiž ještě chystá masivní multiplayerová podpora s online žebříčky a možností až dvanácti hráčů najednou.

Podobně jako Warcraft III, kterému se ostatně Lords of Everquest podobají asi nejvíce, obsahuje hra výrazné RPG prvky. Ty spočívají už ve výběru Pána – jednoho ze šestnácti hrdinů či hrdinek, kteří se pochopitelně budou lišit nejen výrazem v obličeji, ale také schopnostmi ovlivňovat ostatní řadové jednotky, jež povedou do boje. Časem budou získávat zkušenosti a zlepšovat své velitelské dovednosti, naučí se nová kouzla – a naleznou na mapě nové předměty, kterými si vypomohou v další bitvě. Nalézání magických artefaktů a možnost jejich použití je prezentováno jako další „originální a naprosto bombastická“ novinka. Lords of Everquest Nezbývá než zakroutit nevěřícně hlavou nad ignorancí vývojářů – ale to neznamená odsouzení tohoto vynikajícího herního prvku. Potěšující navíc je, že se levelování a výrazné upgrady, stejně jako práce s inventářem, budou týkat i obyčejných jednotek. Předmětů by měly být řádově stovky, což je slušný výběr, podobně to bude s kouzly a schopnostmi – zde je k dispozici dokonce přesné číslo 125 větví dovednostního stromu.

Nestvůry, které se hráči dostanou do rukou, budou variabilní. Pocházet budou z patnácti různých ras, mezi kterými nechybí klasická fantasy squadra lidí, elfů, trpaslíků a skřetů, objeví se ale i originální rasy známé hráčům Everquestu (Iskarové, Teir’Dalové) a dokonce i draci. Každá strana konfliktu by měla mít k dispozici dvacet vzhledově i funkčně odlišných jednotek, celkový počet válečníků, který se naráz objeví na bojišti, by ale měl být mnohem větší – alespoň se tak dá usuzovat ze slibu megalomanských bitev s několika stovkami účastníků na každé straně. Už bylo řečeno, že se jednotky zlepšují, nalézají nové zbraně a magické předměty, ještě by se ale slušelo dodat, že nejen hlavní hrdina, ale i několik nejlepších bojovníků se v rámci kampaně přenáší z mise do mise a cvičit řadové jednotky se tak bohatě vyplatí (naopak smrt veteránů je pak hodně nepříjemnou záležitostí). Lords of Everquest

Ještě k multiplayeru. Sony se dá věřit, když slibuje masivní online podporu, včetně žebříčkového systému, který bude k sobě řadit stejně silné hráče a umožní porovnávání výkonů. Jedné hry se bude moci zúčastnit až dvanáct hráčů, čemuž budou pochopitelně velikostně přizpůsobeny mapy. Otázkou je, zda pak nebude trvání jedné hry až příliš dlouhé, ale to ukáže až praxe a betatesting, který by měl proběhnout někdy v letních měsících. Hra by navíc neměla být náročná na kvalitu připojení, což je v našich krajích zásadní záležitost. Američané si vystačí s 28.8 modemem, u nás to bude asi chtít kabel či ISDN.

Grafické zpracování na prvních zveřejněných screenshotech nevypadá vůbec špatně. Hra bude pochopitelně 3D s rozličnými možnostmi zoomu a rotace kamery – z obrázků to navíc vypadá, že nejen bude možné zajet kamerou skřetům až do jejich smradlavé kuchyně (což se hodí maximálně tak k típání pěkných screenshotů, ale strategický význam je nulový), ale že se bude dát i dostatečně ODzoomovat a mít tak přehled o větším úseku bojiště. Takové věci jako propracované modely jednotek s vysokým počtem polygonů Lords of Everquest či bombastické efekty kouzel už se dají brát takřka jako samozřejmost – jen uvidíme, kam se vyšplhají hardwarové nároky nutné pro zhlédnutí celé té nádhery: minimum CPU 1GHz, 256 MB RAM a 32 MB grafická karta není rozhodně málo.

Psaní tohoto preview byla docela zábava. Nestydatost – či snad naivita – s jakou autoři představují jako revoluční novinky RPG prvky, hrdiny či možnost sbírání magických artefaktů, spolu s bohatou zásobou superlativů, které použili v souvislosti se zcela běžnými prvky v dnešních RTS, byla neuvěřitelná. Všechny informace bylo tedy nutno brát se značným despektem – ani tak se ovšem Lords of Everquest nevybarvili ve špatném světle. Někdo má rád holky, jiný zase vdolky – a někdo třeba fantasy realtimovky. Poslední skupina by si mohla na konci letošního roku pěkně pošmáknout…

Autor:
Témata: Warcraft
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...