Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Syberia 2 - podmanivý příběh pokračuje

  12:00
Po prolomení informačního embarga přicházíme i my se svou troškou do mlýna, konkrétně s informačním souhrnem, rozhovorem s tvůrci a sadou několika zajímavých obrázků. každopádně je na co se těšit!

Syberia 2 Už je to téměř jisté. Francie zůstane i po tragickém konci Crya největší světovou líhní adventur. Svou pobočku zde před nedávnem umístil americký DreamCatcher, který na letošní rok připravuje hned pětici zajímavých dobrodružných titulů, a především zde má sídlo již zaběhnutá společnost Microids. Ještě před pár lety nijak zvlášť známá značka udělala vloni díru do světa parádní adventurou Syberia, která nás všechny uchvátila emotivním příběhem, světem podivných mechanických hraček, pohodovou hratelností a nádhernou renderovanou grafikou. Většinu z toho má na svědomí belgický tvůrce komiksů Benoit Sokal, který je taktéž hlavní postavou za připravovaným druhým dílem.

Vzhledem k tomu, že vývoj Syberie II byl neoficiálně oznámen záhy po vydání první epizody (viz náš rozhovor s Benoitem Sokalem), nemohlo být její nedávné oficiální oznámení pro nikoho překvapením. Ostatně u hry s tak otevřeným koncem, jaký Syberia měla, se ani nic jiného čekat nedalo. „Syberia je jeden obrovský příběh, který jsme se rozhodli rozdělit na dvě samostatné epizody,“ vysvětluje Cedric Orvoine, PR manažer kanadské pobočky Microids. „Syberia II je tedy přímým pokračováním příběhu, který jsme načali v první Syberia 2 epizodě. Pokud jste Syberii hráli, byli jste svědky cesty Kate Walkerové přes celou Evropu, od Západu k Východu. Tato cesta ve druhé epizodě pokračuje dále na sever. Setkáte se během ní s několika starými známými postavami a samozřejmě potkáte taky hromadu nových charakterů.“ Těmi „starými známými“ má Cedric namysli především Hanse Voralberga a automatona Oskara. Oskar byl průvodcem hlavní hrdinky Kate Walkerové během prakticky celého prvního dílu a kromě jiného zastával funkci strojvůdce mechanického vlaku, v němž Kate cestovala z lokace do lokace s cílem najít Hanse, sice retardovaného, ale geniálního vynálezce mechanických hraček. Nebudu se zde konkrétně rozepisovat o závěru prvního dílu pro případ, že by ho někdo z vás prozatím nedohrál, nicméně je to tak jako tak zbytečné. Když vám teď prozradím, že v průběhu druhé epizody budou Hans, Oskar a samozřejmě Kate pokračovat v cestě do kýžené Syberie společně, dokážete si jistě závěr prvního dílu domyslet. Vzhledem k takto pevné návaznosti obou epizod se zdá být nesmyslné pouštět se do hraní druhého dílu, aniž byste před tím nedokončili jedničku. Podle Cedrica to ovšem tak vážné nebude: „Snažíme zajistit, aby lidé, kteří první epizodu nehráli, neměli s hraním Syberie II sebemenší problémy.“

Syberia 2 Jedna z nejsilnějších stránek Syberie spočívala v prozkoumávání čtyř neobyčejných lokalit, které byly poznamenány (v kladném slova smyslu) mechanickými vynálezy Hanse Voralberga. V tomto směru druhý díl mnoho změn nedozná. Opět na nás čekají 4 nové lokality, které ovšem budou od těch z prvního dílu velmi odlišné. Ostatně není se co divit – děj se posune ze střední Evropy hodně na sever do sněhem zavátých krajin. „První ze čtyř světů, které budete v Syberii II prozkoumávat, je ruské město Romansbourg. Je to taky poslední město, které Kate a její přátelé navštíví“, popisuje Cedric. Z prostředí Romansbourgu taky pocházejí všechny screenshoty, které tady kolem sebe vidíte, a jak máte možnost vypozorovat, nejen z hlediska architektury domů hodně připomínají městečko Valadilene z prvního dílu. Zároveň je to ovšem jediná lokalita, která má překypovat lidskými bytostmi a v níž nahlédneme do interiérů budov. „Další tři světy, Great North Passage, Youkol Village a nakonec samotná Syberia, se budou odehrávat pouze ve venkovních prostranstvích, v prostředí divoké zasněžené přírody… A tato prostředí vypadají opravdu nádherně!“, rozplývá se Cedric. A skutečně se mu nemůžeme divit. Ta nejzásadnější vylepšení, kterých se v Syberii II dočkáme, se totiž týkají právě vizuální stránky hry.

Syberia 2 Když se podíváte na okolní screenshoty, žádné výrazné vylepšení grafiky nezaznamenáte. Statická grafika lokací byla fantastická už v prvním díle a v tomto směru prakticky není co zdokonalovat (snad jen rozlišení mohlo stoupnout ze současných 800x600 o něco výš). Novinky zde však jsou a to především v rámci různých efektů a animací. Předně – některé lokace se tentokráte rozšíří i za hranice obrazovky, takže budou ve více vrstvách scrollovat do stran. Dále přibude řada dynamických efektů, jako jsou realtime osvětlení, vrhání stínů, odrazy na skle, průhledné textury ledu, animovaná mlha, kouř, padání sněhu o různé intenzitě a šlápoty ve sněhu, které za sebou zanechává hlavní hrdinka. Znatelných vylepšení se dočkají taktéž in-game animace; vítr si kupříkladu bude pohrávat s větvemi stromů, na obloze poplují mraky, po lokacích se budou procházet neinteraktivní postavy. Změnám k lepšímu se samozřejmě nevyhne ani postavička Kate. Tvůrci ji obohatí o více polygonů, připraví pro ni několik různých oblečení a zdokonalí její animace. Vypadá to tedy, že se ze Syberie II nejspíš stane doslova vizuální lahůdka, nicméně nějaké oslavné chorály si pro jistotu schovám až na chvíli, kdy se o avizovaných kvalitách přesvědčím na vlastní oči.

Syberia 2 Poslední změna oproti prvnímu dílu se má týkat větší dynamiky a akčnosti příběhu. Nemusíte mít strach – žádné akční či arkádové elementy nám nehrozí, tvůrci jen chtějí do děje vložit více adrenalinu, více dramatických situací, více života. Naopak vůbec žádné změny nedozná interface a ovládání, ani typy puzzlů a herních úkolů. „V zájmu hratelnosti se soustřeďujeme na dokonalé včlenění puzzlů do příběhu,“ tvrdí Cedric. „Snažili jsme se o to už v první epizodě a tentokrát chceme uspět ještě lépe. Puzzly musí dávat v příběhu smysl. Nechceme vytvořit žádnou nesourodou puzzle-hru. Jde nám hlavně o silný příběh, v němž budou zakomponovány zajímavé hádanky a problémy.“ Svou úroveň si zachová také obtížnost. První díl byl spíše jednodušší a až na pár míst (například problém se zdymadlem) se v něm prakticky nedalo nikde zaseknout. „Obtížnost zachováme nejspíš na stejné úrovni. Některé puzzly sice budou trošku těžší, ale celkově vzato nechceme vytvořit hru ve stylu Mystu. Víme, že pro hardcore adventure hráče byla první hra až příliš jednoduchá, ale my naše projekty děláme pro široké hráčské publikum.“

Syberia 2 Pokud někdo podrobil Syberii kritice, učinil tak obvykle ze dvou důvodů. Jedním z nich byla spousta prázdných lokací, které leckomu připadaly naprosto zbytečné. „Stížností na toto téma jsme dostali mnoho. Pracujeme na tom“, reaguje na můj dotaz Cedric. „V zásadě zapracujeme hlavně na rozanimování všech takovýchto lokací. Různých in-game animací přibude až o 60%. Kromě toho zapracujeme na vytvoření lepší interakce mezi mezi Kate a dalšími NPC postavami.“ Když už Cedric nakousl herní postavy, je vhodné zmínit, že i když se Kate dostane do méně obydlených lokalit, rozhovorů paradoxně přibude. „Kate potká spoustu nových postav… Ještě je brzy na to říct, kolik jich bude celkem, ale můžeme slíbit, že bude komunikovat s více postavami, než v první epizodě. V každé ze čtyř hlavních lokalit žije jiný typ postav - takový, který do daného prostředí perfektně zapadá. Setkáte se i s Youkoly, což je kmen žijící hodně na severu, velmi blízko Syberie. Pro Hanse je setkání s nimi velmi důležité.“

Syberia 2 Druhým předmětem kritiky se stala hrací doba, která se pohybovala pouze mezi 15 až 20 hodinami. Zdali tvůrci tento nedostatek vyřeší, prozatím není zcela jasné, ovšem nějakého závratného prodloužení se nejspíš nedočkáme. „Na odhady hrací doby Syberie II je ještě příliš brzy. Víme o stížnostech některých hráčů, že byla hra příliš krátká. Zapracujeme na tom. Ale jedna věc je jistá: neuděláme hru delší jenom proto, aby byla delší. Nebudeme přidávat žádné zbytečné chození nebo zvyšovat obtížnost puzzlů jenom proto, abychom herní zážitek prodloužili.“

Pozitivní je rozhodně ten fakt, že i přes nespočet vylepšení v grafice a animacích zůstane hardwarová náročnost na stejné úrovni, jako v případě prvního dílu (tedy CPU 350 MHz, 64 MB RAM, 16 MB grafická karta). Co se týče data vydání, hra je v současnosti hotová ze 40% a její „gold“ termín je stanoven na říjen tohoto roku, takže na pultech obchodů se objeví nejdříve v první polovině listopadu (hovořím pochopitelně o anglické verzi). Nějakou doby si tedy na pokračování dobrodružství právničky Kate Walkerové ještě počkáme, nicméně o jejich kvalitách je zbytečné pochybovat již nyní. „To, co udělá ze Syberie II lepší hru než byla její předchůdkyně, je větší pozornost, kterou vývojářský tým věnuje každému detailu“, dodává na závěr Cedric. „Ať už jde o dialogy, nová vylepšení v grafice nebo o „akčnější“ pojetí příběhu, Syberia II není jen pouhou kopií původní hry. Bude to vážně zatraceně dobrá adventura!“

VE ZKRATCE:
  • Pokračování nejlepší adventury roku 2002
  • 4 nové lokality k prozkoumání
  • Lepší interakce s prostředím, propracovanější dialogy
  • Spousta nových druhů animací a grafických efektů
  • Datum vydání: listopad 2003
  • Autor:
    • Nejčtenější

    Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

    Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

    Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

    Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

    Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

    Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

    Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

    Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

    Poslechněte si první skladbu z Kingdom Come: Deliverance 2

    České studio Warhorse zveřejnilo první skladbu z chystaného pokračování historického RPG Kingdom...

    Další dobrodružství archeoložky Lary by se mohlo odehrávat v Indii

    Známá herní archeoložka Lara Croft by se mohla ve svém dalším dobrodružství Tomb Raider podívat do...

    Sony ustoupilo. Víkendovou válku o hru Helldivers vyhráli hráči

    Provozovatelé vynikající týmové střílečky Helldivers 2 po třech měsících od jejího vydání oznámili...

    Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

    Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

    Akční letáky
    Akční letáky

    Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

    V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

    Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

    Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

    Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

    Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

    S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

    Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

    Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

    Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

    Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...