Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Worms 3 – tři znamená tři Dé

  12:00
Většina lidí si slovo „červi“ spojí s čímkoliv jiným - počínaje rybařením a konče střevními parazity - než se skvělou zábavou. Po téměř deseti letech se konečně dočkají úžasní červíci pokračování! Co můžeme očekávat?

Worms 3D

Je tomu už hezkou řádku let, co jsem se výtečně bavil u prvních Wormsů yorkshirských Team 17, kteří si tehdy odbyli svou premiéru na dnes již mrtvé Amize. Díky chytlavé a odzbrojující hratelnosti, jednoduchému systému, svéráznému humoru, na svou dobu pěkné barevné grafice a také díky možnosti hrát ve více lidech u jednoho počítače se u nás pravidelně scházeli známí a kamarádi a společně s celou mužskou částí rodiny seděli přilepení před monitorem. Vzduchem pak při urputných bitvách nelétaly jen granáty a tříštivé bomby ale i hojně peprných nadávek, které čas od času doplnil nějaký ten políček od rozčilené hlavy rodiny. Červíci dosáhli celosvětového renomé, a když se rodil druhý díl, autoři dokonce koketovali s možností 3D zpracování. Nakonec ale po Worms 2 přišli ještě Worms: Armageddon, Reinforcements, Worms World Party a originální Worms Blast a třetí dimenze stále nikde. Čas prý dozrál až nyní, doufejme že snad ne jen kvůli tomu, aby si po téměř osmi miliónech prodaných kusů autoři znovu napěchovali pomalu hubnoucí prasátka.

Worms 3D

A co autoři slibují? Překvapivě kromě změny zpracování téměř nic nového, především se dušují, že rozhodně hratelnost zůstane pořád stejná jako u starých dobrých Worms. A to je vlastně to, oč běží v celé sérii, protože již původní hra byla téměř dokonalá a kromě vylepšení grafiky a přidávání nových zbraní, pozadí a herních módů, žádné výraznější změny systému hry nedoznala. Ovšem ono „pouhé“ převedení hry do trojrozměrné podoby s sebou přináší o poznání více komplikací, než by se na první pohled mohlo zdát. Tvrdým oříškem bude jistě ovládání, které se ze standardního plazení a skoků značně zkomplikuje, pokud se ocitnete na laně, na němž se musíte houpat nejen dopředu a dozadu, ale i do stran, a navíc lano v pravý okamžik přitáhnout, nebo povolit. Další problém pak představuje kamera; tu se autoři rozhodli nechat při chůzi volně vlát za červíkem s možností libovolné rotace, eventuálně změny vzdálenosti při míření, které bude díky prostorovému pojetí pravděpodobně také o poznání náročnější.

Worms 3D Samostatnou kapitolu, která vyvolává nespočet otazníků, je terén. Zatímco v předchozích dílech představoval, stejně jako objekty na něm umístěné, vždy jen nějakou konturu, nyní by měl být mnohem realističtěji zpracován, včetně rozličných objektů, především domků, do kterých se půjde dokonce schovat. Terén by měl být plně deformovatelný a zničitelný, takže se zde přímo vybízí další otázka: Co se stane s jednotlivými odstřelenými kusy terénu? Podle autorů by měly zůstat viset ve vzduchu, přesně jako ve 2D předchůdcích, což sice na jednu stranu zvýší nepřehlednost a zhorší orientaci, na druhou stranu se dají visící či překážející kusy - na rozdíl od původních Worms - obejít ze strany. Konečně se také můžeme těšit na různě odolné materiály, které se budou i odlišně chovat, rozdílná bude například skákavost granátů, nebo kluzkost, navíc ovlivněná počasím (déšť, sníh).

Zatím není úplně dořešeno ani zpracování větru (ten bude asi jen ve 2D), stejně tak provedení leteckých Worms 3D útoků, které budou spíše než jako jedna linie bomb zpracovány plošně coby malý kobercový nálet. Jak budou vyřešeny vodní plochy není taktéž jisté, pravděpodobně kvůli omezením enginu nenajdeme vodu na pevnině a ani nyní červíci určitě nebudou umět plavat, nebo se potápět. Ohledně zbraní autoři zatím mlčí, lze ale předpokládat, že kromě evergreenů v podobě bazuky, granátů, brokovnice či dynamitu, nepřijdeme ani o oblíbené svaté handgranáty čí explozivní ovce. Uvažuje se též o lehké úpravě hratelnosti a časovém omezení některých zbraní, takže by měli smůlu ti, kteří se zašijí hluboko pod zem a s nasysleným „airstrikem“ čekají, až přijde náhlá smrt.

Jednotlivé levely budou buď náhodně generovány, jak již bývá zvykem, nebo si je budete moci dokonce sami vytvořit v přiloženém externím editoru, stejně jako si nahrát jednotlivá zvuková schémata. Detailní modely červíků by pak měly dokonce zvládnout synchronizovat pohyb rtů i s jinými zvuky, než s těmi defaultně dodávanými! Zvuky pak samozřejmě budou Worms 3D ovlivněny nejen vzdáleností kamery od zdroje, ale například i Dopplerovým efektem. Ochuzeni tentokráte budeme o renderované videosekvence, které si podle autorů hráč stejně pustí jen jednou či dvakrát a zbytečně zabírají jak místo na disku, tak i čas a potenciál grafiků. Vypadá to, že Team 17 mají opravdu plné ruce práce.

To vše se snad v plné kráse objeví koncem letošního roku, a to na většině herních platforem (kromě počítačů Macintosh a Game Boy Advance). Pokud se autorům podaří skloubit smrtící hratelnost Worms s novým prostorovým zpracováním při současném zachování přehlednosti a ovládání, k jehož zvládnutí nebude zapotřebí větší počet rukou než dvě, máme se na co těšit. Ať ale dopadne jakkoliv, půjde každopádně o zlomový titul v sérii Worms a uvidíme, zdali jí vrátí již téměř zašlou slávu, či zda bude tou poslední kapkou, která pošle červíky do horoucích pekel herního braku.

Autor:
Témata: Humor
  • Nejčtenější

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sestrojila si vybavení za statisíce, aby během hraní cítila bolest

Streamerka vystupující na internetu pod přezdívkou Gingas si doma postavila zařízení, které...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

Poslechněte si první skladbu z Kingdom Come: Deliverance 2

České studio Warhorse zveřejnilo první skladbu z chystaného pokračování historického RPG Kingdom...

Další dobrodružství archeoložky Lary by se mohlo odehrávat v Indii

Známá herní archeoložka Lara Croft by se mohla ve svém dalším dobrodružství Tomb Raider podívat do...

Sony ustoupilo. Víkendovou válku o hru Helldivers vyhráli hráči

Provozovatelé vynikající týmové střílečky Helldivers 2 po třech měsících od jejího vydání oznámili...

Měl jim pomoci propagovat hru, místo toho ji v přímém přenosu zepsul

Měla to být historická událost v téměř dvacetileté historii online hry MapleStory, nakonec ostře...

V 59 letech zemřela herečka Simona Postlerová, ještě v sobotu zkoušela

Zemřela divadelní a filmová herečka Simona Postlerová, bylo jí 59 let. Zprávu o úmrtí potvrdil nadační fond Dvojka...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Titěrné sukně i míčky na podpatcích. Zendaya vzkřísila trend tenniscore

S nadsázkou bychom mohli říct, že největší tenisovou událostí tohoto roku je premiéra snímku Rivalové. Aspoň co se módy...

Je to šílený, hodnotily firmy práci řemeslníků, kteří opravili střechu

Po zimě se často ukážou mnohé „vady na kráse“ domu, střechy nevyjímaje. Někdy nezbývá nic jiného než kompletní výměna....

Ukradené auto s AirTagem si našel, ale od policie dostal vynadáno

Vyjít ráno před dům a nenajít tam svůj vůz je noční můrou každého majitele. Do takové nezáviděníhodné situace se dostal...