Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Manažer zkrachovalého vydavatelství THQ promluvil o nedokončených hrách

  14:11aktualizováno  14:11
Ačkoliv společnost THQ vydávala řadu silných značek, v lednu 2013 vyhlásila bankrot. Její portfolium přitom čítalo tituly jako Saints Row, Metro či Company of Heroes a ve vývoji bylo mnoho dalších her.

Ilustrační obrázek ze hry Metro: Last Light, která nakonec vyšla pod křídly vydavatelství Deep Silver.

O situaci před zánikem nyní pohovořil bývalý šéf značek v THQ, kterým byl Danny Bilson. Ten například přiblížil možné příčiny neshod mezi vydavatelstvím Ubisoft a herním návrhářem Patricem Desiletsem, jenž pracoval na titulu s pracovním označením 1666. Ten totiž Ubisoft po krachu THQ odkoupil.

Bilson v rozhovoru pro server VG24/7 prohlásil: "Pro nás to byl typ smlouvy, kterou nabídnete autorovi značek jako Assasin's Creed a zaslouží si šanci ovlivnit svůj osud. S čím měl (Ubisoft) pravděpodobně značný problém, byla míra svobody, kterou Patrice měl. A také jeho možnost pokračovat s týmem podle vlastního uvážení."

Bilson upozorňuje, že podmínky mohly být na poměry Ubisoftu příliš ve prospěch tvůrce. "Jde o to, že měl hodně svobody a kontrolu. To je způsob, jakým úspěšní umělci uzavírají dohody, například Respawn s jejich Titanfallem," vysvětluje bývalý manažer.

"Když se umělci osvědčí, jsou velmi úspěšní a vydělají společnosti ohromné peníze, zaslouží si jejich podmínky určitou úctu.  A já s tím byl v pohodě." Mezi Ubisoftem a Desilétsem však nejspíše došlo k rozepři a projekt skončil u ledu (čtěte více). Vydavatelství prohlásilo, že to bylo výsledkem vzájemné dohody. To však návrhář hry popřel.

Warhammer, který nikdy nebyl

Bilson nicméně pohovořil i o přepracovávaném projektu Dark Millenium Online ze světa Warhammeru 40 000. Hru společnost ohlásila již v roce 2007, nakonec však nikdy nevyšla. Důvodem prý bylo nedosažení kvalitativních standardů, pro které vývojáři titul přepracovávali.

"Myslím, že jsme tomu říkali Inquisitor, nejsem si tím ale jistý. Původně (ve Vigil Games) navrhovali titul, který bude k dispozici buďto jako ke hraní zdarma, nebo s nízkou úvodní cenou. Měla to být hra jen pro PC s velkým množstvím dodatečného obsahu," vzpomíná Bilson.

"Chtěli jsme využít některé skvělé prvky a navrhnout to znova. Ve výsledku se to mělo blížit spíše střílečce Bordelands. Titul měl být kooperativní akcí pro čtyři hráče a datum vydání bylo plánované na loňské léto.

Vznikal též akční titul Devils Third, o kterém Bilson prý nemůže příliš hovořit. Značku nyní vlastní někdo jiný a chystá se opětovné odhalení hry. "Vím o tom dost. Je to vtipné, protože brzy dojde k oznámení," říká Bilson.

Autor:


Témata: Ubisoft, Umělec


Nejčtenější

Super Mario Odyssey
Super Mario Odyssey má být hit letošních Vánoc. První dojmy

Vypravil jsem se do německé centrály Nintenda zahrát si několik připravovaných her. Jako první jsem samozřejmě vyzkoušel hru, od které si Nintendo slibuje...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Elijah Wood chystá hru Transference pro virtuální realitu
V chystané hře Elijaha Wooda není virtuální realita bezpečná

Firma SpectreVision herce Elijaha Wooda chystá unikátní hororovou hru pro virtuální realitu Transference. Má být tak děsivá, až ji ani nebudete chtít hrát.   celý článek

Další z rubriky

NHL 18
Tváří NHL 18 bude famózní Connor McDavid, změny budou spíše kosmetické

Od nočního představení NHL 18 se příliš nečekalo, přesto je jeho chystaná náplň zklamáním. Největšími novinkami jsou přepracované ovládání hokejky, arkádový...  celý článek

Machinarium
Na Steamu vyšla definitivní verze českého Machinaria

Na digitální distribuci Steam je k mání definitivní verze výborné české hry Machinarium. Tvůrci změnili engine a přidali několik vylepšení.   celý článek

Call of Duty: WWII
Černoch v SS uniformě? Svastika a vojačky v Call of Duty: World War II

Tvůrci letošního Call of Duty, které je zasazeno do období druhé světové války objasňují, jak to bude s nacistickými symboly, vojačkami či černochy na straně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.