Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

King of Fighters: Maximum Impact

  12:00
I když se nás o tom snaží vývojáři přesvědčit, ne vždy jsou zárukou kvality novinky v herním systému. Jedním z příkladů je například dnes recenzovaná hra, která potěší všechny milovníky her ze „staré školy“.

King of Fighters: Maximum Impact Na nedostatek bojovek si majitelé PS2 nemohou stěžovat. Výběr je opravdu bohatý, a to především díky tomu, že tento styl her je jedním z vůbec nejoblíbenějších (abych se přiznal, tak bojovky jsou pro mě hlavní důvod, proč jsem si černou krabici od Sony pořídil). Kdo z nás by neznal sérii Tekken nebo Virtua Fighter. Ale i když to může některé z vás šokovat, popřípadě dokonce způsobit srdeční kolaps, tak ne všichni jsou z těchto her až tak unešení. Někteří z nás dají totiž před dny, měsíci a možná i roky učení jednotlivých komb přednost titulům, které připomenou dobu, kdy hernímu světu vládly automaty. Kdo z nás se nesnažil pořádně užít svou těžce vydělanou (=vybrečenou od rodičů) pětikorunu, kterou vhodil do té obrovské mašiny s obrazovkou? Jaký to byl krásný pocit, když se povedl nějaký speciální úder (i když jsme netušili, jak jsme ho provedli) nebo jsme se dokonce mohli zapsat do tabulky nejlepších hráčů. To jsme se potom cítili jako pořádní bouchači.

Proč tak sentimentální úvod? Z jednoduchého důvodu, jako mnoho jiných bojovek i série King of Fighters vznikla původně pro videoherní automaty. Tehdy samozřejmě ve stylové 2D kreslené grafice. A dvou rozměrů se tvůrci nechtěli hodně dlouho vzdát, dokonce i jeden z posledních dílů - King of Fighters 2003 - byl stále ve 2D. Jak hráčům, tak autorům, ale King of Fighters: Maximum Impact bylo jasné, že jednou nastane čas, kdy se přidání magického třetího „D“ dočkáme. A je to tu, King of Fighters: Maximum Impact je kompletně třírozměrný. Ovšem, to je jediná výrazná změna, kterou hra přináší, protože, jak se dozvíte dále, jinak je téměř totožná s předchozími díly (alespoň, co se týče stylu a atmosféry). Ale podle nás to nelze považovat za chybu. Naopak, pokud můžeme soudit, jde o záměr. Ten je více než jasný – nabídnout nadstandardní vizuální zpracování ve spojení s nostalgickou atmosférou. A to se celkem slušně daří.

Překvapením ale bude obtížnost. I na „Easy“ si občas pořádně procvičíte prsty (a sedřete kůži na palci).

Je jasné, že hra je určeně především těm, kteří s bojovkami nemají příliš zkušeností. Dlouholetí hráči by asi nebyli nadšení z toho, že místo aby byl čas provádět složitá komba se hraní zvrhává ve zběsilé mačkáni všech tlačítek, která vám padnou pod ruku. To je asi systém, který spíše uspokojí sváteční pařany – stačí jen zapnout a hrát, žádné studium úderů není zapotřebí. Ne, že by nebyla k dispozici slušně bohatá škála různých komb, speciálních úderů a superúderů, ale nezbude na ně čas. Hra je totiž tak rychlá, že na jakoukoliv taktiku zapomeňte. Jestli jste ale zrovna začali ohrnovat nos, tak vás jen upozorním, abyste si vzpomněli na to, že u herních automatů jste také mačkali vše, co jste měli k dispozici a jaká to byla legrace. Co legrace, nebetyčná „prča“ :).

King of Fighters: Maximum Impact Nabídka módů není nějak oslnivá. Je tu standardní „Story“ (ano, je tu příběh o zlotřilém syndikátu pořádajícím turnaj, který opustíte buďto jako studená mrtvola v igelitovém pytli nebo jako vítěz), ve kterém je vaším úkolem probít se až k bossovi jménem Duke, popřípadě „Versus“, kde se můžete vyřádit na živém soupeři, „Practice“ sloužící k tréninku, „Time Attack“, kde je vaším úhlavním nepřítelem čas nebo „Mission“, ve kterém vždy dostanete speciální úkol, který musíte splnit (například provést 10-ti úderový pohyb). Nic nového pod virtuálním sluncem.

K dispozici je 19 postav, z nichž si vybere určitě každý.

Překvapením ale bude obtížnost. I na „Easy“ si občas pořádně procvičíte prsty (a sedřete kůži na palci). Umělá inteligence protivníků vás totiž nenechá vydechnout. Pokud budete chtít zvítězit, můžete se buďto naučit mnohaúderová komba a skvěle si je načasovat, nebo je tu mnohem lehčí cesta – mačkat a mačkat veškerá útočná tlačítka. Občas možná provedete nějaký speciální úder, abyste boj zpestřili, a nebo dokonce devastující superútok, ke kterému, ale potřebujete energii (tu získáváte během souboje).

King of Fighters: Maximum Impact Střety budou samozřejmě probíhat v různých arénách (diskotéka, vrcholek hory, vojenská základna, podzemní garáže a další), které jsou sice graficky povedené, ale vrcholem interaktivity je to, že se vám občas podaří protivníka odkopnout na zeď. Prostor pro boj je totiž striktně omezen. Je sice milé, že okolo skandují lidé nebo poletují vrtulníky, ale ještě milejší by bylo, kdybychom mohli soupeře prohodit skrze zeď nebo shodit o patro níže.

K dispozici je 19 postav, z nichž si vybere určitě každý. Samozřejmě, jak jsme u asijských her zvyklí, jsou tu extrémně vyvinuté ženy (pochybuji, že dívky s tak velkým poprsím by ještě měly sílu k zápasu, jediné s čím by se mohly poprat jsou bolesti zad) s prapodivnými vlasovými odstíny (růžová, modrá), málomluvní tajemní bojovníci, karatisté v kimonu bez rukávu atd. atd. A pokud vám nebude vyhovovat jejich základní vzhled, má každý ještě druhý kostým. Graficky jsou zpracováni veskrze dobře, ale vrcholných možností PS2 rozhodně využito nebylo. Na hudbě naopak chybu nenajdete, je atmosférická a dokonale podbarvuje souboje dvou borců. Co je ale trošku k smíchu je anglické nadabování. Ne že by bylo špatné, ale je trošku špatně načasované – hlas už dávno nepromlouvá, ale charakter stále pohybuje ústy, takže to místy vypadá, že si zrovna dává svačinu.

Bez třetího prostoru ani ránu?

Je možné vytvořit zábavný titul, který by nenabízel dnes již standardní 3D, ale odkazoval na léta minulá, kdy jsme se bavili u her, kde bylo možné pohybovat se jen doleva a doprava? Podle všeho ano. Podívejme se například na skákačku Viewtiful Joe (a její nejnovější pokračování Viewtiful Joe 2). Přestože jde o 2D titul, našel si obrovské množství fanoušků po celém světě. Stejně tak byli nadšení i herní recenzenti – udělená hodnocení jsou 85% a výše (výjimkou není ani 90%). To bezesporu svědčí o tom, že grafická stránka není vždy nejdůležitější (tedy ne, že by se vizuálně hra nepovedla). Technologická stránka her jde stále dál, ale hlavní herní deviza zůstává stejná – zábava. A tu může klidně poskytnout i zdánlivě zastaralý 2D svět.

King of Fighters: Maximum Impact King of Fighters: Maximum Impact se v žádném případě nesnaží konkurovat pravověrným bojovým hrám. Zarytým tekkenistům nabídne příjemný oddech a svátečným hráčům pocit, že jsou to rození virtuální válečníci, protože i když nebudou vědět, co zrovna zmáčkli, bude vaše postava provádět takové kousky, že si ihned vzpomenete na filmové tituly z hongkongské produkce. Díky kvalitní animaci postav a poměrně slušné grafice se na to i velmi dobře kouká. Fanoušky původních her ze série King of Fighters nový titul rozhodně nezklame, protože si zachovává kouzlo předchozích dílů. Dokonce pokud nebudete chtít, nemusíte možností 3D prostoru vůbec využívat, protože umělá inteligence to také příliš nedělá. Z čehož vyplývá jediné: pokud stále dáváte přednost stařičkému kreslenému Super Street Fighterovi před novým Virtua Fighterem je více než jasné, že King of Fighters: Maximum Impact je to pravé ořechové.

King of Fighters: Maximum Impact
Výrobce/Vydavatel SNK Playmore/SNK Playmore
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Paměťová karta: ano, 98 kB
Verdikt: Slušná grafika, nepovedený dabing, skvělá hudba, zběsilá rychlost a především atmosféra her ze staré školy.
Hodnocení: 65% (info)

Autor:
Témata: dabing, virtuální
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...