Hry založené na filmových licencích jasně dominovaly v osmdesátých letech. S nástupem výkonnějších technologií se historie opakuje a dokonce pár nadšenců hovoří o jejím propojení. Věřte tomu, že Charlie’s Angels tím případem nejsou a hlavně nejsou ani trochu solidní hrou, jež by se směla prodávat za peníze!
Jakmile se urodí myšlenka na přepracování aspoň trochu úspěšného filmového snímku do herní podoby, tak to pravidelně dopadá špatně, což je vzhledem k rozdílnostem žánrů jistě podivuhodná paralela. Za poslední dobu se nám tak vyrojilo pěkných pár her na motivy filmů a všechny do jedné mají stejný styl. Projekty jako Matrix, Minority Report, Dark Angel jsou mlátičky a ještě k tomu při vší snaze spíše průměrné. Třebaže každá z výše zmiňovaných her obsahovala alespoň dílčí prvky z jiného žánru, což se dalo snést a v lepším případě hovořit i o originalitě, u Charlieho Andílků tohle neplatí.
Hra Charlie’s Angels by se při zavření obou očí dala přirovnat ke stařičkému Fighting Force. Ovšem pokud obě oči otevřete dokořán a ještě si je pořádně pročistíte, zjistíte tvrdou realitu - a to, že tenhle nextgen "trhák" vypadá ještě starší, nežli citované Fighting Force z 32 bitů.
„Good morning, Angels….“
Takto vás přivítá hra hned několikrát - následuje obeznámení se s vaším momentálním úkolem a trojicí Andílků v podání Cameron Diaz, Lucy Liu a Drew Barrymore. Všechny tyto animace se odehrávají v jediné místnosti a rozdíl spočívá toliko ve skutečnosti, kde kdo sedí, takže si občas můžete dát soutěž Křeslo pro hosta. Až vyslechnete jistě velice důležitou radu a info, co vás vlastně čeká, můžete se směle pustit do hraní.
Po zhlédnutí první herní obrazovky jsem však málem dostal infarkt - tohle nemůžu skutečně hrát na PS2!? Grafika jak ke konci herního života PSX a animace postav jako na jeho úplném počátku. Každá z protagonistek při chůzi skáče jako koza. Prostředí neuvěřitelně omezené a chodíte pouze tam, kam vám ukáže šipka. Interakce se soustředí na odkopnutí bedny, židle a nebo sebrání nějaké pracovní pomůcky na dodělání protivníka. Co se pak týče samotných bojů, tak to se bojím popsat. Na konci zdejšího dobrodružství jsem uměl tolik, co ve Street of Rage po celou dobu hraní. A takový kop ve výskoku, asi jediné, co na papíře vypadá jako prima moment, je naprosto nerealistický. Jestli si myslíte, že během hry budete získávat nějaké závratné kombinace, tak se šeredně mýlíte. Kombinace tu sice nějaké jsou, ale tak nevýrazné, že se to kombinací ani nedá nazvat a při hraní je stejně ani nepoužijete. Jistě, každá hrdinka umí jiný styl boje, ale ve všech třech případech to vypadá velice směšně.
Možná, že by záchranný pás mohl hodit kooperativní mód. Jistý úhel pohledu tomu nasvědčuje, ale kdepak. Andílci jsou tři a některý z nich by se možná mohl i urazit a tak jedinou možností je občasné přepínání mezi nimi, tedy jestliže to umožňuje daná mise. V určitých úrovních začínají na jiném místě a zároveň si pomáhají, tahle pomoc se však točí pouze okolo otevření a nebo vyčistění cesty.
Misí tu máte celkem sedm a jediný rozdíl mezi nimi tkví v odlišnosti prostředí. Jasně, tohle platí i o spoustě jiných her, ale věřte, že zde prostředí vypadá spíše jako kulisy, které se změnily až na poslední chvíli. A náplň misí? Zlikvidujte všechny protivníky na obrazovce a postoupíte dále - a tak pořád dokola. Během celé hry ani náznak změny, alternativa nějaké zbraně nebo interakce, pouze jdete vpřed a mlátíte vše hlava nehlava. Umělá inteligence nepřátel je přitom tak ubohá, že dokážete bojovat pomocí jedné ruky.
Poslední dobou začínají být v oblibě zpomalovací efekty. Něco takového je i tady - akorát, že to nemá efekt, který by se slušel. A tak asi jedinou veskrze pozitivní věcí, která je ale spíše pro pobavení, jsou vylomeniny, jež každý z Andílků provádí, pokud jej ponecháte chvilku v klidu. Délka hry jistě již nikoho nepřekvapí, ale pro jistotu ještě zdůrazním, že pět hodin je opravdu maximum. Ale pak si to můžete střihnout na vyšší obtížnost, pokud první hraní přežijete.
Filmová provázanost znamená, že tu opět naleznete plno bonusových materiálů přímo z inkriminovaného snímku. Jistě vás tak potěší sbírka fotografií či několik trailerů.
Tahle hra by se měla dávat k DVD filmu jako bonus, to by pak člověk snad i pochopil a možná i odpustil. Jenže chtít za to peníze se mi zdá opravdu přehnané. Jestliže dáváme nejlepším hrám hodnocení Bonus Hit, tak bychom měli začít dávat i hodnocení Bonus Shit a toto by byl jasně první kandidát.
Charlie's Angels | ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
| ||||||||
|