Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Starsky & Hutch - pivo s utopencem

  12:00
Léto je ve světě jedniček a nul pravidelně obdobím hladu, sucha a příležitostí. Příležitostí pro ty méně schopné supy, jak si urvat nějaké to sousto z našich kapes i pro sebe. Proto je na místě zaostřit pozorněji na nově příchozí kousek.

Starsky & Hutch

Starsky a Hutch předpokládám nejsou jména, při jejichž přečtení by kdokoliv z vás, co právě sjíždíte zrakem tyhle písmenka, když už ne vyskočil radostí do stropu, tak alespoň trochu povytáhl obočí. Představení těchto zatím ještě "nýmandů", které vám ukáže, že to až tací "nýmandové" nejsou, by mohlo být solidní příležitostí pro zahřátí vlastního ega. Mohlo, protože tiskové materiály ke hře jsou v tomto směru celkem bohaté a vyšvihnout se z hloubkou vlastních vědomostí je pro ega vždy hřející slivovicí. Jenže to by bylo stejně laciné, jako tenhle pokus Empire Interactive vytáhnout z vašich kapes nějaké ty "drobné" oživením kdysi vcelku známého seriálu, jehož jméno je, jak už asi tušíte, Starsky and Hutch. A ano, kdyby přede mnou neležely tiskové materiály, tak by mě taky nenapadlo spojit si tahle jména s nějakým akčním seriálem ze 70. let, jehož věhlas neumí plavat a tak se příliš daleko za břehy Albionu nedostal.

No a když už všichni víme, že Starsky and Hutch je anglický akční seriál ze 70. let, můžeme se s nově nabytými vědomostmi pustit do vnitřností hry se stejným názvem. Jméno hry vám sice ani po vstupní osvětě pořád ještě o jejím obsahu nic neřekne, nicméně může vás nasměrovat k představě o jeho kvalitě. Stačí si uvědomit, kolik že to vzniklo skutečně kvalitních her na základě licencí k filmovým či televizním dílkům a uslyšíte ode mě Starsky & Hutch "přihořívá". "Hoří" by totiž nebylo zas až tak úplně spravedlivé, protože přeci jenom k tomu úplně nejhoršímu a největšímu balíku čistě komerčních "licencovaných" zhovadilostí SaH nepatří. Vlastně, když o tom tak nahlas přemýšlím, tak svým způsobem naopak patří k těm povedenějším. Neznám sice seriálovou předlohu, ale podle všeho se papírově tváří naprosto jasně jako slušné zábavné béčko. No a když hra je lehce nadprůměrné béčko, tak je kvalitativně velmi věrna své předloze, čímžto se dá zařadit mezi ty povedeně převedené filmové licence do herní podoby. Ideální čas pro obligátní "ale nepředbíhejme/ ale hezky postupně", takže... ale nepředbíhejme/ ale hezky postupně (co se vám míň líbí škrtněte:)).

SaH jsou typickým produktem typicky béčkové... ehm, produkce. Už na první pohled. Už podle jména. Laciné rádoby intro vystřídá poměrně rychle neméně laciné menu, které svým obsahem příliš nepřekvapí, víte-li, co máte zhruba čekat. Nejmasivnějším a tak i ústředním obratlem páteře hry je "Story mód", na nějž se v jeho 18-ti epizodách nabaluje prakticky celé svalstvo vlastní náplně hry, jež je v podstatě identická i ve zbylých módech "Tv Specials" a "Free Roaming". A jsme konečně u jádra pudla, u vlastního hraní. Představte si celkem velké a živé městečko, auto/auta dvou hlavních hrdinů, z nichž jeden řídí a druhý střílí, padouchy v Starsky & Hutch autech a máte skoro úplné povědomí o co tady z 90% jde. Tohle ti dobří jste vy... jezdíte a s pomocí automatického zaměřování zároveň i střílíte, a tohle jsou ti špatní, jejichž auto/ auta musíte zničit. Občas to zcela výjimečně autoři zkomplikují tím, že musíte někam dojet nebo někoho chránit. A to je tak nějak po celou dobu vše. Tedy skoro vše; autoři totiž vcelku trefně a stylově do hry zabudovali něco, co má být ukazatelem sledovanosti vaší akce v rámci jednotlivých epizod, které v "Story módu" jakoby hrajete. Budete-li málo akční nebo nebudete dostatečně kladnými hrdiny (tj. budete najíždět do lidí, střílet byť omylem do vlastních řad apod.) pro diváky, začnou se tito jakoby nudit a váš "rating meter" začne rychle klesat. Jakmile spadne na nulu, máte po žížalkách a následuje restart. Nutno přiznat, že jde o celkem dobrý nápad, který místy sice funguje poněkud neprůhledně, ale tím, že vás neustále tlačí k tomu, abyste do něčeho stříleli, jezdili na plnej plyn (jízdní model je na akceptovatelné úrovni) nebo předváděli nějaké ty kaskadérské kousky v místech, kde vám to hra umožní, přeci jen dává vlastní stereotypní náplni trochu šťávy a dá se to tak hrát bez většího přemlouvání.

Šťávu navrch by hře mohl dodat kooperativní multiplayer. Na papíře nápad "jeden řídí a druhej střílí" vypadá vcelku lákavě, nota bene, když hra podporuje i světelnou pistoli. Bohužel ale Starsky & Hutch zůstalo u naděje na papíře. Přesně nakalibrovat pistoli je totiž poněkud nadlidský úkol a bez přesnější kalibrace se za jízdy příliš dobře mířit nedá. Navíc vám při každém výstřelu překrásně blikne obrazovka, což je v lepším případě za chvíli na bolení hlavy, v horším na solidní epileptický záchvat.

Vzhledem k tomu, že na joypadu se prakticky mířit nedá (a "auto-lock" při multiplayeru není možný), je tím celý multiplayer tam, kde skončil Baťa s dřevákama:). Což je bez debaty škoda, protože nic dalšího, co by SaH povytáhlo ještě kousek výš nad průměr tu není. Zbytek je čistě béčková provenience.

O grafice by dalo říct, že je krásná a úžasná, pokud by šlo o hru na PSOne. O tu ale nejde, takže nejpřívětivější slovo, které mě na její počastování napadá je... funkční. Funkční se všemi neduhy, typickými pro béčka. Opilý framerate, mizerné textury, mizerné modely všeho a jaggies. Jediné, co si zaslouží pochvaly je fakt, že model města Bay City je s jeho 15-ti čtverečními mílemi poměrně překvapivě komplexní a dobře zvládnutý. Míra interaktivity je taky docela překvapující... zhruba někde na úrovni stařičkého Drivera, což je na béčko slušné.

Starsky & Hutch

O hudbě a zvucích se dá napsat, že..., že..., že tu jsou (většinou... občas totiž vypadnou) a nejsou na tom tak hrozně, abyste jakoukoliv z těchto položek museli offovat:). U prezentace hry platí opět syndrom béčkovosti. Příběh tu je, ale namísto, aby vás někam táhl, tak se spíš táhne za vámi. Jako jedno známé sprosté slovo, do něhož občas na ulici šlápnete, což je vzhledem ke kvalitám jeho a jej vyprávějícím stupidním dialogům poměrně adekvátní výraz.

SaH je zkrátka a jednoduše béčko tělem i duší. Béčko, u kterého se dá zabít na chvíli nuda (cca 8 hodin), aniž byste z toho dostali kopřivku. Problém je v tom, že když si pustíte Vice City a začnete hrát "Vigilante Missions", dostane se vám v tomhle kousku GTAčka v kvalitnějším balení všeho, co nabízí celý SaH. Utopenec s vychlazeným pivem je bezesporu věcička, kterou si většina z nás tu a tam ráda dá. Jenže v momentě, kdy stojí v jídelníčku skoro stejně jako ty největší speciality, se k ochutnání doporučuje těžko.

Druhá strana mince by Vreco:
Možná je Starsky & Hutch béčkový, možná není technicky propracovaný do nejmenších detailů k dokonalosti, každopádně je nesmírně chytlavý a zábavný. Už dlouho se mi nestalo, abych u nějaké hry strávil tolik času jako u S&H. Není to simulace, je to akční arkáda, hra, ke které lze sednout ve volných chvílích, na hodinku či patnáct minut, projíždět se ulicemi a plnit zadané úkoly - s volantem v jedné a pistolí v druhé ruce (pokud nemáte po ruce kamaráda, s nímž je hra v multiplayeru mnohonásobně zábavnější). Jasně, i S&H má své mouchy, zjevná je například snaha hry neumožnit projetí vyšších misí v jednotlivých epizodách napoprvé, byť používáte stejnou taktiku a jedete dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Celkově však hru hodnotím jako povedenou a zábavnou, byť možná trošičku krátkou. Hodnocení: 70%

Starsky and Hutch
Výrobce/Vydavatel Minds Eye Production/Empire Interactive
Platforma PlayStation 2, Xbox, GameCube
Multiplayer: ano, 2 hráči
Vibrace/Analog: ano/ano
Další ovladač: ano
Paměťová karta: ano, 65kB
Verdikt: Pokud máte hlad a hodně peněz tak…, tak se stejně raději poohlédněte po něčem jiném. Na tu cenu je to příliš hořké, kyselé a nepříliš nutriční.
Hodnocení: 45% (info)

Autor:
Témata: jízdné, Pivo, Roaming, Xbox
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...