Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Need for Speed Underground Rivals

  12:00
Potemnělé velkoměsto je gigantické, a tak se najde kousek i pro majitele PSP. Aut je taky dostatek, takže není třeba se bát jízdy v MHD, jenom těch ženských se trochu nedostává. Ale co, vždyť jde stejně akorát o to ježdění.

Need for Speed Underground Rivals Poslední dva díly série Need for Speed s podtitulem Underground se z prodejního hlediska staly jednoznačnými trháky. A částečně i podle rčení „s jídlem roste chuť“ se tak EA snaží z oblíbeného konceptu vyždímat i ten poslední cent, a tak není divu, že při nástupu PSP na trh nechyběl ani nový port oblíbených Undergroundů. Tentokráte ale jde o hru poněkud rozpačitou.

Rozhodně se to netýká grafického zpracování, které je velmi slušné, i když ne úplně dech beroucí, jako u některých dalších závodních titulů pro PSP, ale to už tak u titulů portovaných na více platforem bývá. Každopádně hra vypadá velmi hezky a i když tvrzení, že na první pohled hru nerozeznáte od PS2 předlohy, by bylo poněkud přehnané, k pravdě taky zas tak daleko nemá. Noční město vypadá na poměry handheldu velmi slušně, model vašeho auta rovněž, stejně tak jako vozítka soupeřů problémem tak jsou víceméně pouze modely vozidel, která vytvářejí běžný silniční provoz. V přímém srovnání grafické stránky s verzí Need for Speed Underground Rivals takže zde není

Jednotlivá vylepšení se kupují za bodíky, které lze vyhrát v závodech.

Problémem je samotný koncept. Ten totiž oproti původním verzím pro domácí konzole upustil od tématu volně průjezdného města a vsadil pouze na jednotlivé závody. Ty jsou rozděleny do několika kategorií. Tu největší tvoří klasické závody na okruzích a nachází se zde klasická nabídka druhů závodů: Klasicky o umístění, knockouty, kdy poslední v každém závodě nepostupuje do dalšího, případně jejich zrychlená varianta, kdy končí poslední při průjezdu každým novým kolem. Vedle toho jsou zde další kategorie, v nichž na nás čekají další klasiky v podobě dragových závodů, klání na velmi krátkých, ale o to zakroucenějších okruzích, dojde samozřejmě i na soutěže ve smykování a zajímavou novinkou je jízda mezi checkpointy, která Need for Speed Underground Rivals funguje na klasickém principu odečtu času a jeho následném přičítání při včasném průjezdu checkpointem. Účelem je projet předepsaný počet kontrolních bodů dříve, než vám čas úplně vyprší. Mezi okruhovými závody pak najdeme ještě jeden poměrně zajímavý režim, v němž jde o to, vybrat ze své garáže dva vozy a s nimi se pak vydat na dvoukolový závod, přičemž každé z kol absolvujete v jiném voze. V souvislosti s tím, že mezi jednotlivými modely se skutečně dají poznat jízdní odlišnosti, zvláště když jsou navíc podpořeny výkonovým tuningem, se tak jedná o jakýsi prubířský kámen adaptability hráče. I když na druhou stranu to nakonec stejně skončí tak, že si vyberete své dvě nejoblíbenější vozítka a s nimi se naučíte jezdit na hraně.

Co se týče tuningu, ten byl oproti „velkým“ verzím rovněž poněkud zastřižen, nicméně i tak bude možné se zde dosytosti vyřádit, zejména co se týče vzhledu aut. Zvyšování výkonu vašich miláčků je rozděleno klasicky do tří úrovní, přičemž Need for Speed Underground Rivals možnost provádět upgrady vyšších úrovní si musíte nejprve zpřístupnit postupem ve hře. Jednotlivá vylepšení se kupují za bodíky, které lze vyhrát v závodech a když vám jich bude pár tisíc přebývat, dají se za ně koupit i nová auta. Vcelku rozumným řešením se jeví fakt, že pokud daný upgrade nainstalujete na jedno ze svých vozidel, u ostatních modelů se vám toto vylepšení zpřístupní již automaticky. Akorát musíte ručně navolit, že toto vylepšení chcete nainstalovat i u jiných modelů ve vaší garáži.

Prakticky vždy skončíte otočeni do protisměru.

Nitro

Arkádové závody bez nitra si dnes málem již ani nedokážeme představit, a tak tato vymoženost nesmí chybět ani v Rivals, ovšem pohříchu ji zde moc nevyužijete. Co se týče dragových závodů, tam vám místy ještě bude nitro i chybět, ale klasické okruhové záležitosti se dají vcelku v pohodě jezdit i bez něj. Trochu nepochopitelně se totiž nitro v závodech aktivuje tlačítkem se symbolem kolečka, zatímco v dragových soutěžích je mnohem přirozeněji využito pravé postranní tlačítko. Akceleruje se v obou případech samozřejmě křížkem.

Velice příjemně působí hratelnost, která sice místy budí dojem, že hra je velmi jednoduchá (brzdit se zde v podstatě vůbec nemusí), ovšem na druhou stranu, když si chcete dát jeden, dva závody třeba v metru na stojáka nebo při čekání na Need for Speed Underground Rivals autobus, přijde vám vhod, že hra neklade přehnaně velké nároky, které by hru v „polních“ podmínkách mimo pohodlí domova činily zase zbytečně obtížnou. Na druhou stranu je zde ale jiná věc, která hraní dost znepříjemňuje. Tvůrci se totiž vrátili k jevu, kterým se vyznačovaly dřívější díly NFS. Ve hře je plno všelijakých překážek, o které se můžete vysekat: sloupy, zákeřná zábradlíčka a zejména různé výklenky, které vám rozhodí sandál, když v daném místě zrovna tak trošku hoblujete zeď. Na tom by ale ještě nebylo nic tak špatného, ostatně nemáte jezdit jako čuňata, ale když se velmi nepředvídatelně chová úsek trati, kudy prostě musíte projet, to už moc nepotěší. Konkrétně mám na mysli jeden skokánek, u něhož jsem dodnes nepřišel na to, jak na něj mám s mojí Mazdou najíždět. Jednou ho projedu v klídku, jindy v kotrmelcích. S jinými vozy to není tak strašné, ale i tehdy se projevuje nahodilost tohoto procesu. Zajímavé ale je, že pokud se daný úsek projíždí v opačném směru, není zde nejmenšího problému. Každopádně se ale dostáváme k tomu hlavnímu, co tím chtěl autor říci: ať už karambol přijde z jakéhokoliv důvodu, stane se vám tak jednou ze sta případů, že vaše auto skončí otočeno nějak rozumně do směru původní jízdy. V naprosto drtivé většině případů
Klady a zápory

Plus Snadno přístupná hratelnost
Plus Slušné množství závodů
Plus Titulní song Riders on the Storm

Mínus Chybějící volný pohyb městem
Mínus Systém bouraček

totiž skončíte otočeni do protisměru, v „lepším“ případě navíc ještě čumákem razítkujete zeď a zdlouhavému manévrování do správného směru se zkrátka nevyhnete. To naštve zejména v případě, že původcem této situace je některý z protivníků, který z nastalé mely frajersky odjede, zatímco vy se tam motáte a na pětníku otáčíte svůj vůz.

Celkově se ale i přes tento nešvar jedná o poměrně zajímavý titul, respektive o přesně takový, jaký byste po „velkých“ verzích NFSU čekali. Pohodová hratelnost v líbivé grafice, doprovázená módním soundtrackem. Nejvíc tak asi zamrzí chybějící koncept otevřeného města, jelikož závody jsou tak nyní sdruženy podle typů a člověk má tendenci odjet vždy celou jednu kategorii najednou a přichází tak o onen vcelku příjemný mix, který poskytovaly verze pro domácí konzole. Na druhou stranu ježděním jednoho typu závodu dostanete jeho principy poměrně rychle do krve, a tak je jeden rychlý závod na zastávce skutečně vpravdě instantní záležitostí, díky čemuž se Need for Speed Underground Rivals stávají vcelku příjemnými společníky (nejen) pro běžné záležitosti všedního dne.

Need for Speed Underground Rivals
Výrobce/Distributor EA / EA
Platforma PlayStation Portable
Ukládání pozic: ano
Multiplayer: ano
Verdikt: Stará známá záležitost na novém přístroji. Již teď jsou na PSP lepší závodní hry.
Hodnocení: 75% (info)

  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

BlizzCon 2024 nebude

Letošní ročník akce BlizzCon, na níž fanoušci oslavují hry studia Blizzard, tedy značky jako...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...