Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Grid 2 sází na grafiku a umělou inteligenci. Velkých novinek moc není

  15:43aktualizováno  15:43
Společnost Codemasters představila druhý díl závodů Race Driver: Grid. Ten se opět ponese v akčnějším duchu, takže se určitě zalíbí široké škále hráčů. Vyjde v létě 2013 pro PlayStation 3, Xbox 360 a PC.

První dojmy z hratelné ukázky se často zmiňují o povedené grafické stránce. Novináři se nezřídka nechávají slyšet, že Grid 2 patří z vizuálního hlediska k tomu nejlepšímu, co je v závodním žánru k vidění. Zklamání ale přichází v okamžiku, kdy vyjde najevo, že předváděčka běžela na velmi výkonné PC sestavě. Jak to tedy bude vypadat na slabších počítačích a konzolích, je zatím nejisté.

Zklamáni budou i fanoušci ultra realistického závodění, ale to u této značky nepřekvapuje. Jízdní model je velmi akční a auta se chovají živě. Je to především úlitba méně zkušeným závodníkům: když dostanete ovládání do ruky, je to hračka. A podle dosavadních informací to do ruky dostanete opravdu rychle.

Značka Grid je vlastně již třetí generací závodů od Codemasters, ale i přes současné velmi akční ladění stále klade velký důraz na umělou inteligenci počítačem ovládaných soupeřů. Podle kolegů z britského serveru CVG je chování každého počítačového jezdce charakterizováno 60 parametry. Každý má posíleny tři z nich, a tak by měla být zaručena pestrá paleta jízdních stylů.

Race Driver: Grid 2

Díky tomu by měl být souboje s různými protivníky odlišné. Zejména při předjíždění se tak vyplatí soupeře před sebou chvíli pozorovat a na vhodném místě zvolit útok na základě jeho chování. Také je dobré mít se na pozoru, zda těsně za sebou nemáte nějakého "odvážlivce", který má tendenci vrhat se do zatáček tak agilně, že by vás mohl s sebou poslat mimo trať.

Od simulace k akci

Cesta přes tři platformy

Přestože je řeč teprve o druhém dílu Gridu, má za sebou dost dlouhou historii. Původní série z dob první PlayStation se jmenovala TOCA a byly to klasické závody cestovních vozů na okruzích. V časech PlayStation 2 došlo ke změně na TOCA Race Driver a ke kvalitním závodům přibylo i příběhové pozadí.

Podobný vývoj má za sebou i "paralelní" série Dirt, která se vyvinula z původních rallye simulátorů Colin McRae.

Vylepšen bude i model poškození. Autoři k tomu využili metodu, kdy měřili, jak se deformují skutečné části karosérií a získaná data extrapolovali pro potřeby "závodního použití" ve hře.

Co se týče herní náplně, přináší Grid 2 prakticky jen jedinou novinku: závody ve vysokých rychlostech z jednoho místa do druhého. Přinejmenším tedy Codemasters žádnou další neodhalili.

Z hlediska licencí vozů, nebude moci Grid 2 konkurovat Gran Turismu ani řadě dalších her, ale přesto bude nabídka atraktivní. Objeví se zde klasiky ze 70. let a přes novější klasiky typu Nissan Skyline se postupně dostaneme až k supersportům, jako je například McLaren MP4-12C nebo Koenigsegg Agrea R.

Fotogalerie

Zajímavé je, že hra bude mít zcela oddělené složky pro jednoho a více hráčů. V multiplayeru tak budete získávat zkušenosti i odemykat auta od začátku. Postup v singleplayeru zde nebude mít žádný význam.

A samozřejmě: nejen úplné začátečníky asi potěší i návrat funkce Flashback. Díky ní je možné přetáčet zpět bouračky a nepovedené pasáže, abyste se jim na další pokus mohli vyhnout.







Nejčtenější

Call of Duty: Infinite Warfare
KOMENTÁŘ: Manažeři herních vydavatelství by mohli začít používat mozek

Je fascinující, s jakou pýchou občas velká vydavatelství oznamují, že ke svým zákazníkům budou přistupovat odlišně. Úsměv na tváři mi vždy vykouzlí prohlášení...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.