Rust | foto: Facepunch Studios

Autor úspěšné hry: Pokud vás nebaví, přestaňte ji hrát a nestěžujte si

  • 16
Šéf vývoje titulu Rust vzkazuje, že lidé s tisíci odehraných hodin budou vždy znudění. Tvůrcům by prý zjednodušilo život, kdyby takoví jedinci s Rustem přestali trávit čas. Neustálá snaha reagovat na hráčské komentáře prý komplikuje dokončení hry.

Rust je totiž od konce roku 2013 dostupný v předběžném přístupu. A tvůrci projekt prý několikrát zásadně upravili v reakci na zpětnou vazbu. A komunita i přesto zůstává nespokojená.

„Zůstáváme ve smyčce. Vydáme aktualizaci, vy ji měsíc milujete, začne vás to nudit, kritizujete systém, měsíc prudíte, pak vydáme další aktualizaci... a celé se to opakuje,“ píše šéf vývoje Garry Newman na Redditu.

Newman v souvislosti s tím vyjadřuje obavu, že se situace nikdy nezmění. „Nikdy se nedostaneme do bodu, kdy řeknete: Jo, už nic neměňte. Nechte věci tak, jak jsou,“ konstatuje Newman. Věří totiž, že úpravy nejsou lepší či horší než původní řešení. Jen jiné. A hráče na nich těší jejich novost.

26. března 2015

„Mám proto návrh. Pokud vás hra nudí, jednoduše ji přestaňte hrát. Ale než se naštvete, zamyslete se nad tím, jestli jste za poslední tři roky za svých 20 eur získali dostatek zábavy,“ píše Newman.

Jako šéf vývoje se prý snaží být pragmatický. „Pokud vás hra stále zajímá, hrajete ji pravidelně a baví vás, rozhodně nás váš názor zajímá. Obzvlášť radostné je poslouchat vaše příběhy, sledovat vaše videa, obrázky i kresby. To všechno je ale v této sekci Redditu vzácné,“ objasňuje Newman svůj postoj.

Přerušit zacyklení je údajně klíčem k opuštění předběžného přístupu. Tvůrci mají jasný plán, jak toho dosáhnout. „Ale hra kvůli ničemu z toho nebude zábavnější pro lidi, kteří strávili posledních tisíc hodin tím, že ji nenávidí,“ uzavírá Newman.