Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Sacred 2 - povedené akční RPG

  0:02aktualizováno  0:02
Diablo 3 je zatím daleko, a tak by měli všichni milovníci akčních RPG zbystřit s příchodem monumentálního Sacred 2.
80

Sacred 2: Fallen Angel

Platforma: PC
Výrobce: Ascaron

  • obří a malebný svět
  • široké možnosti vývoje postavy
  • návyková hratelnost
  • opakující se questy
  • nevyužitá variabilita bojového systému

Sacred 2 sice není žádným přelomem, ale jde o velmi propracované a výborně hratelné akční RPG, které pěstuje většinu silných stránek žánru, na druhou stranu se ale nevyvarovalo ani tradičních přešlapů.

Herní karta

Sacred 2 (PC)Ohlášení Diabla 3 opět vlilo žánru akčních RPG krev do žil, ale zároveň jde o velkou výzvu pro všechny konkurenty blizzardí série. Těm se totiž dosud nepodařilo sesadit z trůnu Diablo 3, natož aby se dokázali popasovat s jeho následovníkem.

Mají štěstí, že je zatím ještě hodně daleko, a tak tu stále existuje slušný prostor pro další zástupce žánru.

Například Sacred 2, které se od počátku vývoje netvářilo tak, že by chtělo hrát jen druhé housle. Naopak, prohlášení německého vývojářského týmu Ascaron, byla velkolepá. Sacred 2 mělo být obřím RPG, jež si svou rozlohou nezadá s Oblivionem, ale zároveň se držet tradiční klikací a sběratelské, tedy proklatě návykové nátury.

VIDEO

Jak už to tak bývá, nepodařilo se to dokonale, což ale vůbec neznamená, že by Sacred 2 bylo špatnou hrou a už vůbec ne špatným akčním RPG.

Sacred 2 (PC)Příběh hry vás opět zavede do fantasy světa Ancaria, do kterého pronikly lehké sci-fi elementy, ale z děje stejně nepotřebujete vědět více, než že se hra odehrává před prvním dílem a že se v říši zase něco pěkně pokazilo.

A to něco má podobu stovek monster. Právě o ně v téhle hře jde, nikoliv o příběh, který se stejně rychle scvrkne do sice ozvučených, ale nudných a roztahaných monologů, jež zadávají „questgiveři“.

Zapomeňte na příběh a mlaťe kreatury jednoduše po hlavě co největší silou. Co dále? Sběr výzbroje, učení se novým schopnostem, objevování mnohdy krásné Ancarie a z nějakého důvodu zběsile utíkající hodiny.

Sacred 2 (PC)Fakt, že si v Sacred 2 na počátku můžete vybrat ze šestice postav, jistě víte už z mnohých preview. Přejděme tak rovnou k jejich hodnocení: Inkvizitor se ukazuje být snad až příliš silným, což platí jak zpočátku, tak v pozdějších fázích hry. Díky mocným kouzlům dokáže až překvapivě jednoduše likvidovat celé šiky nepřátel najednou.

To sice potěší z pohledu toho, že získáte snadno a rychle výzbroj i zkušenosti, časem se to ale poněkud omrzí. Akční RPG jsou totiž především o výzvách, a pokud tyto chybí, je zle.

Ostatní charaktery už jsou poměrně vyvážené. Můžete tak jako dryáda střílet nejrůznější šipky, nebo jako vysoký elf spouštět ohnivé a ledové bouře. Nebo v roli stínového válečníka vyvolávat kostlivé duchy a s bojovým křikem je nahánět na zteč. Seraphimka pro změnu umíSacred 2 (PC) léčivá kouzla či bleskovou smršť. A pokud se vám zalíbí chrámový strážce, určitě si užijete spoustu elektrošoků.

Rozličnost tříd láká ke zkoušení, což samozřejmě zvyšuje míru znovuhratelnosti. Navíc dodejme, že si kampaň můžete projet buď jako padouch, či dobrák.

Určitou jedinečností Sacred 2 je fakt, že v podstatě všechny postavy mohou čapnout pořádnou zbraň na blízko a vydat se s ní na zteč. Jistě, některé s větším, jiné s menším úspěchem, ale možnost zakomponovat boj na blízko do oblíbeného kombo systému tu je.

Podle vyvinutosti talentu Koncentrace můžete spojit dvě až čtyři bojová umění do řetězových úderů. Autorům se z toho podařilo vytvořit skutečně zábavný systém, který se tak rychle neohraje.

Sacred 2 (PC)Trochu zamrzí, že komba a bojová umění prakticky nemusíte přizpůsobovat na míru nepřátelům. Dá se říct, že na všechny platí vše, což snižuje motivaci k vymýšlení nových řetězců a láká k používání několik naučených.

Teprve ke konci narazíte na opravdu tuhé nepřátele, ovšem ani tehdy nepomohou speciální komba tolik jako prostý útěk. A tomu se taktika říkat nedá.

Autoři podle mého propásli šanci s řadou menších bossů, jichž do hry zasadili značné množství. Právě oni mohli sloužit jako motivátor k novým taktikám. Takhle ale stačí jen zběsile klikat a mocně si přihýbat z léčivých flakónků. Aspoň, že souboje s těmito nepřáteli, kteří ve skutečnosti oplývají odlišnými typy útoků, ale nedokáží je takticky využít, vypadají odlišně a spektakulárně.

Sacred 2 (PC)Druhů řadových kreatur je spousta, ovšem na hru rozlohy Sacred 2 jich mělo být ještě více. V různých prostředích sice narazíte na odlišné nepřátele, ale budete je potkávat po dobu dlouhých úseků, takže se vám nakonec přece jen stihnou omrzet.

Zato Ancarie, ta se povedla takřka na výbornou. Až na několik zjevně odbytých míst se budete procházet po krásném, ručně tvořeném prostředí, které ve městech a vesnicích hýří životem a v přírodě srší detailem. Jistě není přehnané tvrdit, že Ancaria je nejhezčím fantasy světem, jaký jsme v žánru viděli.

 Wallpapery
 Sacred 2 Sacred 2 Sacred 2

Důležitým aspektem Sacred 2 jsou vedlejší úkoly, kterých je obrovské množství. Bohužel, jejich úctyhodné množství je zároveň prokletím. Již po několika hodinách se začnou opakovat klasické mustry „seber, přines, zabij, ochraň“ a motivaci k plnění nepřidá ani fakt, že ve většině Sacred 2 (PC)případů dostanete jen neadekvátní odměnu. Jen několik úkolů se vyplatí opravdu splnit.

Nakonec, můžete se na ně vykašlat. Budete mít sice ztíženu cestu po hlavní lince, jelikož povinné souboje pro vás budou těžší, ale hru dokončíte o poznání rychleji. I tak vám zabere aspoň dvacet hodin.

Některé vedlejšáky se ale přece jen splnit vyplatí. Jde zejména o příběhové linky spojené s tím kterým charakterem. Každý z nich má svou vlastní, a pokud je dotáhnete do konce, dostanete skutečně parádní odměnu.

Sacred 1 - Vzpomínáme na rok 2004
Sacred 1"Jestli byl poražen král a na jeho místo nastupuje nový, to si musí každý z vás rozhodnout sám (podle mého skromného názoru prostě Diablo 2 být poraženo nemůže, přestože jsem se u Sacred královsky bavil, ale to je věc názoru)."

"Jedno je ale jisté. Sacred je skvělá hra, která chytne a nepustí a rozhodně se ji vyplatí hrát vícekrát, protože každá ze šesti nabízených postav má něco jiného do sebe. Pokud se rozhodnete si Sacred zahrát, odmění se vám vynikající detailní grafikou, výbornou zvukovou stránkou, dobrým příběhem a několika bezesnými nocemi. Rozhodně doporučuju."
Píše v dobové recenzi Petr Kárník.

Ta vás čeká i v případě, že se chopíte vedlejší linky, která vede na ostrov zvířat, kde každá z postav dostane vlastní magické zvíře, jež může osedlat. Nejde klasicky o koně, ale například o pavouka v případě Inkvizitora. Takové parťáky se vyplatí mít, protože jen z jejich hřbetu můžete nejen bojovat, ale i kouzlit.

Sacred 2 (PC)Sacred 2 se vyplatí spustit také v multiplayeru, který nabízí více než dost zábavného vyžití. V kooperativním módu si může pomáhat až pětice dobrodruhů, musí být ale stejného morálního naladění.

Pokud nemáte chuť na příběh, můžete se až v šestnácti hráčích vrhnout do otevřeného světa, budovat partičky, plnit úkoly, sbírat zkušenosti a předměty.

Za zmínku stojí určitě i grafika, která je plně 3D a je třeba jí přiznat atraktivitu, i když na její spuštění budete potřebovat poměrně výkonný počítač. Na slabších sestavách nevypadá zdaleka tak dobře. Povedly se i zvuky, a to jak ruchové, tak dabované. Technická stránka ale není dokonalá: do finální verze se dostala řada bugů, které hraní znepříjemňují.

Sacred 2 (PC)Přesto je ale Sacred 2 jedním z nejlepších akčních RPG vůbec a zřejmě nejlepším za poslední dobu. A tak to zřejmě zůstane až do příchodu Diabla 3.

Ascaron se od Blizzardu učí opravdu rychle, ale to neznamená, že by kopíroval. Naopak, povedlo se mu etablovat vlastní kombo systém, který je rozhodně zábavný, šest odlišných tříd a především navodit onu návykovou spirálu hratelnosti.

Možná vás z ní bude vyrušovat roztahaný příběh, dlouhé běhací pasáže, stereotypní vedlejší úkoly a řada drobností, ale nakonec stejně zvítězí touha najít další vzácný předmět a posílit schopnosti.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

80 %

Čtenáři

83 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 567 čtenářů

Témata: Diablo


Nejčtenější

Mafia 3: Stones Unturned
Kvůli DLC Stones Unturned už se ani nevyplatí znovu Mafii 3 instalovat

Druhý přídavek do Mafie zcela potlačuje věci, kvůli nimž jsme hru měli rádi, a mění ji na obyčejnou střílečku.   celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Beyond Good & Evil 2
První záběry z Beyond Good & Evil 2 vypadají nadějně

Fanoušky nesmírně oblíbená, nicméně finančně neúspěšná hra Beyond Good & Evil se po letech spekulací opravdu dočká pokračování. První záběry vypadají více než...  celý článek

Další z rubriky

Warhammer 40 000: Dawn of War 3
RECENZE: Warhammer 40 000: Dawn of War 3 je velkým šlápnutím vedle

Pokud se mohli vývojáři z Relic Entertainment něčím chlubit, tak tím, že jejich realtimové strategie patří k naprosté špičce žánru a při jejich koupi...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Hearthstone: Journey to Un’Goro
RECENZE: Hearthstone: Journey to Un’Goro je plný nových nápadů i nudy

Karetní expanze Hearthstone: Journey to Un’Goro přidává zajímavé herní mechanismy, ale i prvky z minula, které bychom oželeli.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.