Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

The Elder Scrolls IV: Oblivion

  12:02aktualizováno  5. dubna 4:27
Nový díl z RPG série The Elder Scrolls s podtitulem Oblivion je tady! Jak moc aktuální díl podlehl všeobecnému zjednodušování a jak se do hry promítl současný vývoj na konzole, to si přečtěte v recenzi.

Pusťte fanfáry, zapalte ohňostroje, zahajte oslavy - na pulty obchodů totiž dorazily krabice ukrývající stříbrné placky s nejočekávanější hrou posledních týdnů, dost možná i let. Po ohňostroji a následném sehnání hry se tedy vraťte domů, zamkněte na oba západy, vypněte mobilní telefon, odpojte zvonek, eliminujte vtíravého sourozence/přítelkyni/rodiče a pohodlně se usaďte do křesílka. The Elder Scrolls IV: Oblivion je tu a herní extáze začíná.

Začnu, jak je mým dobrým zvykem, trochou historie. Přeci jenom sága Elder Scrolls sahá až do let dávno minulých a spousta hráčů nemá o jejích prvních dílech ani potuchy, tak proč si je nepřipomenout. První díl série s podtitulem Arena vyšel na přelomu let 1993 a 1994 a ve své době způsobil doslova menší revoluci. Hráč měl naprostou volnost v herním světě, mohl plnit desítky vedlejších úkolů (které byly náhodně generovány!), mohl se stát lupičem, udatným bojovníkem nebo třeba obávaným mágem, vstupovat do nejrůznějších gild apod. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že rozloha herního světa byla obrovská (obzvláště na svoji dobu) a doba nutná na pokoření celé dějové linie sahala do několika desítek hodin. V roce 2004 slavila Arena desetileté výročí a Bethesda ji uvolnila zdarma ke stažení, takže pokud nevěříte, není problém si hru třeba odtud stáhnout a přesvědčit se na vlastní oči. V roce 1996 to Bethesda zkusila znovu a světlo počítačových monitorů zatemnil Daggerfall. Rozloha herního světa sahala do neuvěřitelných rozměrů a stejně tak možnosti, které se hráčům dostávaly. Už zde byla možnost stát se upírem, vydat se po stopách tajemných artefaktů, jezdit na koni nebo si koupit vlastní dům či loď. Samotná herní doba byla ještě delší než u Areny a přiznávám dobrovolně, že jsem neměl sílu Daggerfall dohrát, přestože se na mě z police zubí jeho originálka. Ani jeden ze šesti možných konců ale nespatřilo daleko více hráčů, protože Daggerfall se kromě jiných věcí nemile proslavil i jako jedna z nejzabugovanějších her celé herní historie. Krátce po vydání vycházel chvíli co chvíli další patch a každý opravoval stovky více či méně závažných bugů, od nesplnitelných questů nebo častého padání hry až po chyby v samotném příběhu (bez použití patchů se hra nedala ani dohrát!).

>> Navštivte fanstránku http://oblivion.bonusweb.cz <<

Následují dvě mírné odbočky. Rok 1997 patřil hře TES: Battlespire, která byla původně koncipována jako datadisk pro Daggerfall, zameřený na procházení TES IV: Oblivion komplikovaných dungeonů a pobíjení příšer, ale nakonec se z ní stala plnohodnotná stand-alone hra. I přestože jako jediná z her ságy Elder Scrolls podporuje multiplayer, velkou díru do světa neudělala a hodnocení světových časopisů/webů se pohybovala okolo průměru. O rok později vydává Bethesda hru Redguard, která byla vyvíjena současně s Battlespire a její inspirace byla ve hrách jako Prince of Persia nebo tehdy velice oblíbený Tomb Raider. Hra tedy kloubila akční a adventurní prvky a přestože byla celkem povedená, nijak zvlášť velký komerční úspěch nezaznamenala, a tak se tvůrci rozhodli zanechat pokusů a jít na jistotu. Ano, správně, mám na mysli Morrowind, který vyšel v roce 2002 a zapůsobil na svět jako hojivý balzám na sajrajt mezi prsty na nohou. Podrobnější informace snad ani nemá cenu psát, o megaúspěchu Morrowindu ví snad každý, kdo se o počítačové hry zajímá i jen okrajově a dále se o něm rozplývat by bylo mrhání mým i vaším časem. Snad jen doplním, že úspěch byl tak obrovský, že se Morrowind dočkal hned dvou neméně úspěšných datadisků - Tribunal a Bloodmoon.

A nyní, po několika letech zde máme další díl. TES IV: Oblivion byl dlouho před svým vydáním poměrně dobře utajovanou hrou a přestože práce na ní započaly prakticky ihned po dokončení Morrowindu, nikdo o ní nic moc nevědel a screenshotů bylo stejně jako prstů na jedné ruce dělníka po neopatrné manipulaci s cirkulárkou. Vše se ale změnilo s loňskou E3, kdy se mezi hráči RPG doslova zrodila nová modla, ale díky prezentaci dokonalého systému virtuálního světa neunikl tento titul z dohledu ani vyznavačům ostatních žánrů.

Oblivion je RPG jako řemen a jako k takovému se sluší a patří pořádný příběh plný zvratů a napětí. Mohu vás uklidnit, přesně to tu najdete. Nerad čtenářům prozrazuji detailní podrobnosti, abych jim nezkazil radost z hraní, ale začátek hry byl přímo ukázán v nedavno uvolněných TES IV: Oblivionvideích, takže pro připomenutí - po počátečním vytvoření vašeho virtuálního já se ocitněte ve vězení, kam zanedlouho přijde samotný císař Uriel Septim s ochrankou. Ne že by byly návštěvní hodiny nebo tak něco, ale palác byl napaden nájemnými vrahy, jdoucími císařovi po krku a tajná cesta ven vede jako na potvoru skrz vaši celu. Díky tomu, že vás sám imperátor pozná jako "vyvoleného ze svých snů", je vám umožněno jít tajnou chodbou též a dobrodružství začíná. Císař sice zanedlouho stejně padne, ale stihne vám předat unikátní amulet pro jeho následovníka a dál už je vše na vás. Po vymotání z počátečních stok pod palácem se vám otevře naprosto unikátní svět, který nemá v počítačových hrách obdoby. Svět, ve kterém můžete dělat, co se vám zlíbí (samozřejmě v rámci jistých možností) a kde bude vše přesně tak, jak si to uděláte. Celá hra se odehrává v království Tamriel, což je část celého kontinentu, kde se odehrával třeba Daggerfall, ale nemusíte smutnít, že je k dispozici pouze jedna část, protože její rozloha je více než obdivuhodná a bude trvat nějakou tu hodinku, než Tamriel projdete i třeba jen zčásti. Co se týká dějové linie, tak ta není ani nikterak dlouhá (i když to také není žádný oddech na jeden večer), ale ve hře je tolik vedlejších úkolů, že se od ní jen tak neodtrhnete.

Rasy v Oblivionu

ARGONIA
Ještěři. Díky přirozeným schopnostem můžou žít ve vodě i na souši. Odolní proti některým nemocem a jedům. Jejich důvěru je těžké si získat, ale klidně položí život za toho, kdo si jejich přátelství získal.
BRETON
Inteligentní a impulsivní. Spousta mocných mágů pochází právě od nich. Jsou vysoce odolní proti mysl ovládajíci a destruktivní magii.
IMPERIAL
Vzdělaní a výřeční. Známí disciplínou a výcvikem domobrany. Mají obdivuhodně výkonnou lehkou pěchotu.
KHAJIIT
Mají velkou slabost pro sladkosti, především pro drogu zvanou skooma. Většinou nepoužívaji zbraně, ale své drápy. Mají předpoklady pro výborné zloděje.
WOOD ELF
Obývají lesy západního Valenwoodu. Jsou mrštní, hbití, bystří a důvtipní. Díky své zvědavosti a obratnosti jsou často viděni jako průzkumníci, agenti a zloději. Nejvíc se proslavili jako lukostřelci.
ORC
Žijí v horách Wrontgarian a Dragontail. Odvážní a schopni přežít v těžkých podmínkách. Vynikající výrobci brnění a bojovníci. Nemají skoro žádné třídní rozdíly a respekt mezi pohlavím.
REDGUAR
Nejnadanější bojovníci, snědí a kudrnatí. Spíše bitkaři a potulní bojovníci, než vojáci z povolání. Mají velkou fyzickou odolnost a rychlost.
NORD
Agresivní a neohrožení ve válce. Výborné námořnické schopnosti. Přirozená odolnost proti mrazu a to i magickému. Do boje se řítí s ohromnou zuřivostí, která děsí nepřátele.
DARK ELF
Elfové tmavé pleti. Jsou vysoce inteligentní a silní a obratní. To z nich činí mocné válečníky a čaroděje. Mají krutou povahu, nikomu nevěří a opovrhují ostatními národy.
HIGH ELF
Mají arogantní sebejistotu a chovají se nadřazeně. Obratní a inteligentní, nadaní v magii. Vychloubají se, že jsou odolnější proti nemocem.

Začátek každé podobné hry by měl patřit vytvoření postavy a nejinak je tomu i zde. Zvolit si můžete prakticky všechno, od rasy, pohlaví, vzhledu nebo znamení, ve kterém se postava narodila (ke každému se váže specifický bonus). Nejvíce času stráví správný hráč asi u volby vzhledu, protože tolik možností opravdu jinde neuvidíte. Každou prkotinu (noc, obočí, uši, ...) lze ovlivnit spostou posuvníků a ve výsledku mohou vzniknout tisíce variant od každé rasy. Pokud se ale se svým avatarem nechcete zbytečně babrat, lze použít náhodný výběr vzhledu. Co se týká povolání, jejich výčet se povaluje někde okolo v tabulce, ale pokud vám nesedně ani jedno z nabízených, není problém si vytvořit vlastní.

O tom, že jste vstoupili do perfektně fungujícího světa se přesvědčíte vzápětí. Život v celém království je podřízen, stejně jako ve skutečném světě, střídáním dne a noci. Ráno TES IV: Oblivionobyvatelé měst vstanou, jdou se pomodlit, potom hurá do práce, občas nějaké to jídlo, trocha volného času v podvečer a potom spát. A zítra to samé. Tento model tvůrci prezentovali na E3 a ve skutečnosti je mnohem lepší než jsme čekali. Potřebujete si promluvit s nějakým vesničanem? Určitě za ním běžte ráno nebo v podvečer, kdy je doma. V noci už se do jeho bytu dostanete pouze vypáčením zámku, za což vám jistě nepoděkuje a místo toho, abyste z něj něco dostali, na vás zavolá stráže.
Věrnost herního světa umocňuje několik dalších faktorů. Předně je to fakt, že drtivá většina NPC je zcela unikátních, od ostatních se dá odlišit pouhým pohledem a má svůj vlastní program, inventář, dialogy, prostě všechno. V celé zemi je takovýchto postav okolo tisíce (!!!), takže se můžete bavit třeba prostým pobíháním od jedné k druhé a povídat si. Navíc si NPC zcela reálně povídají i mezi sebou. Stačí když se potkají dvě známé postavy a hned se dají do řeči. Někdy není problém vyslechnout i několikaminutový rozhovor, reagující většinou na aktuální události v zemi.

Drtivá většina NPC je zcela unikátních, od ostatních se dá odlišit pouhým pohledem a má svůj vlastní program, inventář, dialogy, prostě všechno.

Další věc, která mě dostala jsou tisíce předmětů, které se všude povalují a které můžete sbírat, od TES IV: Oblivionnejrůznějších hrnků a kbelíků, až po knihy, kusy oblečení nebo psací potřeby. 99% těchto věcí sice nikdy nevyužijete, ale dávají hře velice reálný nádech a hráč si tak připadá jako ve skutečném světe. Á propos knihy - kam vývojáři zašli s knihami, to už zavání holým šílenstvím - ve hře totiž narazíte na stovky knížek, svitků a vzkazů, které si můžete ve volných chvílích pročítat. Některé knihy mají rozsah i několik desítek stránek a dá se z nich dozvědět spousta zajímavých věcí, od pradávné historie země, přes magické rituály až po nejrůznější deníky. Ve hře je něco okolo 6MB textů (pro porovnání - ukecané RPG Star Wars: Knights of the Old Republic 2 mělo zhruba stejně) a poté, co jsem viděl ta kvanta knih na vlastní oči, bych se tomu ani nedivil. Na brzkou lokalizaci všech textů tedy mohou neanglicky mluvící hráči zapomenout, protože zvládnout tak obrovský projekt v rozumném čase by si vyžádalo tým s několika desítkami aktivních členů.

Ke správnému RPG patří propracovaný vývoj postavy a ten Oblivion splňuje na jedničku. Hráč má k dispozici mraky nejrůznějších schopností, od TES IV: Oblivion klasického boje s konkrétními zbraněmi (čepele, tupé zbraně, ...), ovládnutí některé školy magie (destrukce, iluze, ...), akrobacie nebo schopnost nosit různě těžká brnění, až po méně klasické jako výřečnost, obchodování nebo opravování předmětů. Jednotlivé skilly se trénují jejich používáním, takže není problém si vytvořit universální postavu, která bude umět vše. Takový bojovník toho sice na začátku moc nezakouzlí, ale postupným zkoušením se může vypracovat výš a výš. Také zde nenajdete klasické zkušenosti, jako v ostatních RPG. Zabíjením příšer si budete maximálně zlepšovat některé vlastnosti a plněním úkolů získáte jen nějakou tu odměnu. Úroveň postavy vám poskočí až ve chvíli, kdy se zlepšíte o deset bodů ve svých primárních vlastnostech (které má každé povolání jiné) a vyspíte se. Systém věru netradiční, nicméně dovedený k dokonalosti a až si ho zažijete, po nějakých zkušenostech ani nevzdechnete.

Prosil bych jednu grafickou kartu...
Po oznámení Oblivionu a shlédnutí několika uvolněných obrázků jsem nad skvělou grafikou jen nevěřícně kroutil hlavou, ale stále jsem si dokázal udržet chladnou hlavu. Změna se ale dostavila až poté, co jsem viděl některá in-game videa, presentující Oblivion v celé své kráse a v pohybu. Něco tak úžasného snad ani není možné stvořit. Když jsem tedy dostal možnost přesvědčit se na vlastní oči, neváhal jsem ani minutu. Nebudu to protahovat, grafika vypadá naprosto dokonale a sebelepší vytíplý screenshot nemůže presentovat ani v nejmenším, jak hra skutečně vypadá, to se prostě musí vidět! Tráva se nádherně vlní, vše vrhá realistické stíny, ve vodě se odráží rozostřený obraz břehu, prostě radost pohledět.

Nebudu to protahovat, grafika vypadá naprosto dokonale a sebelepší vytíplý screenshot nemůže presentovat ani v nejmenším, jak hra skutečně vypadá, to se prostě musí vidět!

Po vizuální stránce je zpracování denního cyklu vytvořeno naprosto fantasticky, ostatně stejně jako celý herní svět. Ráno vyjde nad obzorem slunce, odpoledne se rozpálí, večer směřuje k západu, místy za sebou nechá rudou oblohu a potom jej vystřídají měsíc a hvězdy. TES IV: OblivionRáno začne pomalu přibývat světla a měsíc se ztrácí ve slunečním světle. A jako bonus narazíte občas na ranní mlhy. Kromě denní doby se ve hře dynamicky mění i počasí. Sedíte na koni, jedete po krajině a najednou se zvedne vítr. Začne ohýbat trávu a slabší větve stromů. Nad vámi se zatáhnou mraky a spustí se liják nebo jen krátká přeháňka. Poté mraky odplují po obloze někam do ztracena a na vás opět vykoukne slunce. Nejen že tato změna vypadá velmi efektivně a občas budete koukat na monitor co vše lze dnes naprogramovat, ale ona opravdu funguje. Se změnou viditelnosti za deště nebo mlhy se samozřejmě počítá.

Bohužel hra si za tuto nádhernou podívanou vybírá krutou daň v podobě velkých požadavků na dobrou grafickou kartu. Nezáleží ani tak na procesoru nebo jestli máte dostatek RAM (i když méně než 512MB opravdu nedoporučuju), ale pokud nemáte alespoň takovou GeForce 6600GT, nepočítejte s vyššími detaily ani v rozlišení 800x600. Samozřejmě se dá hrát i na horších kartách, ale hra už rozhodně nebude vypadat tak pěkně, takže pokud vám jde hlavně o grafiku, uvažujte o upgradu.

Co se týká zvukové stránky hry, ani zde si nemůžu stěžovat. Prakticky každý dialog je profesionálně namluven, i když stejně jako třeba u Gothica i zde je poznat, že jeden herec namlouval spousty postav, ale to je pochopitelné, stejně jako fakt, že nebyla namluvena hlavní postava. Vše ostatní zvučí jak má, včetně hudby, která je perfektní, jen těch motivů by mohlo být více.

Povolání

Acrobat
Specializace: krádeže
Základní vlastnosti: hbitost, odolnost
Hlavní dovednosti: otevírání zámků, plížení, akrobacie, střelba, blokování, čepele, výřečnost
Agent
Specializace: krádeže
Základní vlastnosti: hbitost, síla osobnosti
Hlavní dovednosti: otevírání zámků, plížení, akrobacie, střelba, škola iluzí, obchodování, výřečnost
Archer
Specializace: boj
Základní vlastnosti: hbitost, síla
Hlavní dovednosti: : zbrojíř, střelba, čepele, plížení, tupé zbraně, pěstní souboj, lehké brnění
Assassin
Specializace: krádeže
Základní vlastnosti: rychlost, inteligence
Hlavní dovednosti: otevírání zámků, plížení, akrobacie, střelba, lehké brnění, alchymie, čepele
Barbarian
Specializace: boj
Základní vlastnosti: síla, rychlost
Hlavní dovednosti: zbrojíř, atletika, čepele, blokování, tupé zbraně, pěstní souboj, lehké brnění
Bard
Specializace: krádeže
Základní vlastnosti: síla, rychlost
Hlavní dovednosti: čepele, blokování, iluze, alchymie, lehké brnění, ochodování, výřečnost
Battlemage
Specializace: magie
Základní vlastnosti: síla, inteligence
Hlavní dovednosti: destrukce, proměny, tupé zbraně, zaklínání, čepele, mystika, alchymie
Crusader
Specializace: boj
Základní vlastnosti: síla, síla vůle
Hlavní dovednosti: obnova, atletika, čepele, destrukce, tupé zbraně, pěstní souboj, těžké brnění
Healer
Specializace: magie
Základní vlastnosti: charakter, síla vůle
Hlavní dovednosti: destrukce, proměny, iluze, výřečnost, obnova, obchodování, alchymie
Knight
Specializace: boj
Základní vlastnosti: charakter, síla
Hlavní dovednosti: blokování, iluze, těžké brnění, tupé zbraně, čepele, výřečnost, pěstní souboj
Mage
Specializace: magie
Základní vlastnosti: inteligence, síla vůle
Hlavní dovednosti: destrukce, proměny, obnova, iluze, mystycismus, vyvolávání, alchymie
Monk
Specializace: kradení
Základní vlastnosti: hbitost, síla vůle
Hlavní dovednosti: odemykání zámků, plížení, akrobacie, střelba, proměny, pěstní souboj, atletika
Nightblade
Specializace: magie
Základní vlastnosti: rychlost, síla vůle
Hlavní dovednosti: destrukce, proměny, čepele, atletika, obnova, lehké brnění, akrobacie
Pilgrim
Specializace: kradení
Základní vlastnosti: síla osobnosti, výdrž
Hlavní dovednosti: odemykání zámků, blokování, zbrojíř, tupé zbraně, lehké brnění, obchodování, výřečnost
Rogue
Specializace: boj
Základní vlastnosti: síla osobnosti, rychlost
Hlavní dovednosti: iluze, atletika, čepele, obchodování, alchymie, blokování, lehké brnění
Scout
Specializace: boj
Základní vlastnosti: výdrž, rychlost
Hlavní dovednosti: zbrojíř, atletika, alchymie, blokování, lehké brnění, akrobacie, čepele
Sorcerer
Specializace: magie
Základní vlastnosti: inteligence, výdrž
Hlavní dovednosti: destrukce, proměny, těžké brnění, vyvolávání, obnova, mystycismus, alchymie
Spellsword
Specializace: magie
Základní vlastnosti: síla vůle, výdrž
Hlavní dovednosti: destrukce, proměny, čepele, blokování, obnova, těžké brnění, iluze
Thief
Specializace: kradení
Základní vlastnosti: rychlost, obratnost
Hlavní dovednosti: odemykání zámků, plížení, akrobacie, střelba, lehké brnění, obchodování, výřečnost
Warrior
Specializace: boj
Základní vlastnosti: síla, výdrž
Hlavní dovednosti: zbrojíř, atletika, čepele, blokování, tupé zbraně, pěstní souboj, těžké brnění
Witchhunter
Specializace: magie
Základní vlastnosti: inteligence, obratnost
Hlavní dovednosti: destrukce, střelba, odemykání zámků, vyvolávání, atletika, mysticismus, alchymie

Bohužel ani tak perfektnímu dílu, jakým je Oblivion se nevyhnuly některé chybky, ale naštěstí to není nic vážného. Jako první věc bych si trochu postěžoval na zpracování inventáře, který svou (ne)přehledností připomíná Gothic 2, ale stejně jako v Gothicu i zde se na to dá zvyknout a ke konci už vám to ani nepřijde.

Klady a zápory

Plus Ohromný, perfektně nadesignovaný a fungující svět
Plus Dokonalá grafika; tisíce možností
Plus Tisíce NPC postav, předmětů a questů

Mínus AI nepřátel; náročnost na grafickou kartu
Mínus Drobné chybky v enginu
Mínus ZÁVISLOST

Občas jsem také narazil na NPC, které pochodovaly "do zdi" nebo špatně zpracovanou fyziku u některých předmětu (od melounu se odrazí šíp apod.), ale to jsou veskrze jen hnidopišské detaily. Lepší by jistě mohla být i umělá inteligence, které protivníci opravdu příliš nepobrali.

A jak se to tedy hraje?
Myslím, že bude stačit jedno slovo - závislost. Dohrál jsem za svůj život stovky her, ale jen výjimečně se mi stalo, abych se od hry nemohl odtrhnout a říkal si stále "dodělám tenhle quest a končim...dobrý, mam to...jen si dojdu pro odměnu...a hele, další quest, no dojdu jen na to místo na mapě, sejvnu to a končim...nebo jen kouknu co mam dělat...tak já teda dodělám tenhle quest a končim...atd." Oblivion vás naprosto pohltí a jen tak vás nepustí. Rozhodně ho nespouštějte, pokud máte jít druhý den ráno do práce/do školy, máte zkouškové nebo vám prostě hoří jiný termín. Od této hry se nedá odejít a chce to opravdu hodně velkou kuráž ji vypnout. Tomu říkám HRA!

Verdikt: TES IV: Oblivion je nejen jasný kandidát na RPG roku (pokud letos stihne vyjít Gothic 3, bude to opravdu zajímavé), ale i jedno z nejlepších RPG všech dob. Skýtá v sobě dokonalou grafiku, perfektně fungující a žijící svět a hlavně stovky hodin zábavy. Oblivion se nehraje, Oblivion se žije!

Další názor - Ondřej:
Můj počítač už dávno nepatří k absolutní špičce (P4 3GH, 1024MB RAM, GF 5900XT), Oblivion se sám nastavil do nejnižšího rozlišení s minimem detailů. Jak se ukázalo, na vině je především slabá grafická karta, poněvadž i na slabších procesorech s odpovídající grafikou hra běží relativně slušně. Co naplat, mám doma XBOX 360, takže mi zbyl na hraní Obliviona on. Čistě subjektivně: grafika na high end PC vypadá lépe, oproti průměrným až lehce nadprůměrným sestavám ale vyhrává XBOX 360. Zejména pak na televizích s vysokým rozlišením. Také ovládání přes gamepad sedí o něco lépe. Recenzi na konzolovou verzi vám přineseme již brzy.

Autor:




Nejčtenější

Destiny 2
Beta sci-fi Destiny 2 nabízí epickou filmovou podívanou. První dojmy

V právě probíhající betě k chystané sci-fi střílečce Destiny 2 si hráči mohou vyzkoušet příběhovou kampaň, kooperativní misi, nebo bojování v arénách. Hra...  celý článek

Valve Steam
Názvy her jsou stále kratší, ukázal průzkum na Steamu

Jaký je nejdelší název hry na Steamu? Která barva převládá v propagačních obrázcích? Na tyto a mnohé další zásadní otázky našel odpověď nezávislý vývojář Tim...  celý článek

Film Tomb Raider
Zapomeňte na Angelinu Jolie, nová filmová Lara Croft bude daleko křehčí

Stejně jako se před pár lety restartovala herní série Tomb Raider, chystá se to samé i s její filmovou adaptací. Alicia Vikanderová nahradí Angelinu Jolie a...  celý článek

Obal prvního Dooma je nezapomenutelný
Tajemství odhaleno. Předlohou „Doomguye“ je samotný John Romero

Slavný vývojář John Romero se na svém blogu pochlubil tím, že právě on se stal předlohou slavného „Doomguye“, který zdobil obal prvního dílu kultovního Doomu.  celý článek

Další z rubriky

Syberia 3 (PC)
RECENZE: Na výrobě Syberie 3 se až příliš šetřilo

Třetí Syberia se předchozím hrám série nevyrovná. Dolů ji táhne především technické zpracování a minimalistický příběh. Přesto by si ji opravdoví fandové mohli...  celý článek

Kona
RECENZE: Na tajuplnou detektivku Kona jen tak nezapomenete

Soukromý detektiv Carl Faubert přijíždí do bezútěšného severního Quebecku, aby řešil případ, na který do smrti nezapomene. A vy, pokud máte rádi netradiční...  celý článek

Hearthstone: Journey to Un’Goro
RECENZE: Hearthstone: Journey to Un’Goro je plný nových nápadů i nudy

Karetní expanze Hearthstone: Journey to Un’Goro přidává zajímavé herní mechanismy, ale i prvky z minula, které bychom oželeli.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.