Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadow of Mordor ukazuje netradiční pohled na Tolkienovu Středozemi

aktualizováno 
Připravovaná akce od legendárního studia Monolith potěší jak fanoušky Pána prstenů, tak milovníky pořádných akčních rubanic.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Když na herní výstavě Gamescom v uzavřeném sále na obrovské televizi naskočilo klasické logo firmy Monolith, zrychlila si mi tepová frekvence. O autorech takových legend jako Blood, F.E.A.R. a především No One Lives Forever nebylo už dlouho slyšet, což v herní branži nevěstí nic dobrého.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

O to větší máme radost, že jim Warner Brothers svěřili tak exkluzivní licenci, jakou Pán prstenů bezesporu je.

A přestože Shadows of Mordor celkem logicky nespadá do kategorie stříleček z pohledu vlastních očí, které šly pánům z Monolithu vždy nejlépe, po předvedené ukázce se nemůžeme dočkat konce září, kdy hra vychází.

Dva v jednom

Příběh se odehrává v časovém období mezi Hobitem a původní trilogií Pána prstenů. Vypráví o hraničáři Talionovi, jemuž Sauronovy armády povraždily rodinu. Díky dosud neznámým okolnostem se jeho tělo spojí s duchem Celebrimborem, díky čemuž se z Taliona stane univerzální stroj na zabíjení, který ovládá jak boj na blízko, tak na dálku.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Děj je zasazen do Mordoru, který v té době ještě není vyprahlou kamenitou pouští, ale klasickou zelenou krajinkou. Nad scénářem mají dohled i lidé od režiséra Petera Jacksona, takže lze předpokládat, že vše bude v souladu jak s knižní, tak i filmovou trilogií.

Přesto si neumím představit, že hardcore fanoušci vezmou na milost hru, v níž neohrožený hrdina likviduje stovky nepřátel jako na běžícím páse.

Shadows of Mordor je totiž především o boji s armádami skřetů, orků, goblinů, ghúlů a ostatních klasických potvor, a to v notně krvavém hávu. Spousta dále vylepšovatelných skillů, jako jsou například teleportace či ovládání mysli, nabídne dostatečnou variabilitu, jak se s horami nepřátel vypořádat. Prim však bude hrát klasický meč a luk. Těšit se můžeme na veliký otevřený svět a sandboxovou hratelnost.

Záporák na míru

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Nejvíce času připravené prezentace zabralo představování tzv. Nemesis systému. Jde o to, že zatímco hlavní záporáci jsou daní scénářem a souboje s nimi budou probíhat v klasické předskriptované aréně, menší bossové se budou generovat na základě hráčových akcí a rozhodnutí.

Každý nepřítel bude mít svoje jméno a především vlastní osobnost, určenou množstvím ukazatelů od povahových vlastností (bojácný, samotář atd.) po oblíbené zbraně a na základě toho bude v různých situacích reagovat odlišně.

Pokud se například rozhodnete vymlátit nepřátelský tábor a nějaký z orků vašemu řádění polomrtvý unikne, začne vás nenávidět a pronásledovat. I sami nepřátelé budou stoupat po úrovních, mít vzájemné vztahy, takže si půjdou navzájem po krku, nebo naopak budou spolupracovat na vaší likvidaci.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Talion díky spojení s duchem nemůže zemřít a vždy se po krátké pauze dokáže vrátit. Jenže herní čas nepřestává běžet ani po smrti, a tak se může stát, že nepřítel, který vás poslal do hrobu se najednou nachází na druhém konci mapy a daleko silnější než předtím.

Výsledkem tak budou zcela nepředvídatelné situace a pro každého hráče unikátní a neopakovatelný svět. Nemesis systému si ovšem užijí pouze hráči na PC a nových konzolích, PS3 a X360 by složité počítání mnoha proměnných podle tvůrců nestíhaly.

Vypadá to opravdu zajímavě, ale jak to funguje z dlouhodobého hlediska, to poznáme až z finální verze. Zatím se zdá, že návrat Pána prstenů na naše obrazovky bude velkolepý.

Autor:


Témata: Playstation 3


Nejčtenější

Hearthstone: Knights of the Frozen Throne
Jak se s Death Knighty změnil Hearthstone? První dojmy

Nová expanze Knights of the Frozen Throne pro karetní Hearthstone je venku pár dní, a tak se pojďme podívat, jak se hrou zahýbaly nové karty.   celý článek

Dota 2
Umělá inteligence porazila profíka v Dotě 2, ten další kolo vzdal

Bot vytvořený neziskovou organizací OpenAI, za níž stojí magnát Elon Musk, porazil na turnaji ve hře Dota 2 jednoho z nejlepších profesionálních hráčů.  celý článek

League of Legends
Slavný fotbalista vyhrál soud s autory League of Legends

Slavný nizozemský fotbalista Edgar Davids uspěl s žalobou proti provozovatelům hry League of Legends. Jedna z postav se totiž notně inspirovala jeho vzhledem.   celý článek

Destiny 2
VIDEO: Sci-fi Destiny 2 je nejhezčí na PC

Zatímco první díl střílečkové hry na hrdiny vyšel pouze na konzole, druhý se podívá i na počítače. A bude tam vypadat zdaleka nejlépe.  celý článek

Další z rubriky

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

For Honor
Hlavně neztratit hlavu. Brutální řežba For Honor baví chytrými bitvami

Když se potkají rytíři, samurajové a vikingové, není z toho žádné vyprávění historek u ohně, ale nemilosrdná řež, v níž vyhrávají pouze přeživší. Hraní...  celý článek

Detroit: Become Human (PS4)
Bude Detroit spíše film, nebo hra? A není to nakonec jedno?

Jedna z nejočekávanějších exkluzivit na PS4 nijak neskrývá své velké ambice. Výpravný sci-fi příběh ze světa, kde se inteligentní roboti bouří proti svým...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.