Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Shadow of Mordor ukazuje netradiční pohled na Tolkienovu Středozemi

aktualizováno 
Připravovaná akce od legendárního studia Monolith potěší jak fanoušky Pána prstenů, tak milovníky pořádných akčních rubanic.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Když na herní výstavě Gamescom v uzavřeném sále na obrovské televizi naskočilo klasické logo firmy Monolith, zrychlila si mi tepová frekvence. O autorech takových legend jako Blood, F.E.A.R. a především No One Lives Forever nebylo už dlouho slyšet, což v herní branži nevěstí nic dobrého.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

O to větší máme radost, že jim Warner Brothers svěřili tak exkluzivní licenci, jakou Pán prstenů bezesporu je.

A přestože Shadows of Mordor celkem logicky nespadá do kategorie stříleček z pohledu vlastních očí, které šly pánům z Monolithu vždy nejlépe, po předvedené ukázce se nemůžeme dočkat konce září, kdy hra vychází.

Dva v jednom

Příběh se odehrává v časovém období mezi Hobitem a původní trilogií Pána prstenů. Vypráví o hraničáři Talionovi, jemuž Sauronovy armády povraždily rodinu. Díky dosud neznámým okolnostem se jeho tělo spojí s duchem Celebrimborem, díky čemuž se z Taliona stane univerzální stroj na zabíjení, který ovládá jak boj na blízko, tak na dálku.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Děj je zasazen do Mordoru, který v té době ještě není vyprahlou kamenitou pouští, ale klasickou zelenou krajinkou. Nad scénářem mají dohled i lidé od režiséra Petera Jacksona, takže lze předpokládat, že vše bude v souladu jak s knižní, tak i filmovou trilogií.

Přesto si neumím představit, že hardcore fanoušci vezmou na milost hru, v níž neohrožený hrdina likviduje stovky nepřátel jako na běžícím páse.

Shadows of Mordor je totiž především o boji s armádami skřetů, orků, goblinů, ghúlů a ostatních klasických potvor, a to v notně krvavém hávu. Spousta dále vylepšovatelných skillů, jako jsou například teleportace či ovládání mysli, nabídne dostatečnou variabilitu, jak se s horami nepřátel vypořádat. Prim však bude hrát klasický meč a luk. Těšit se můžeme na veliký otevřený svět a sandboxovou hratelnost.

Záporák na míru

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Nejvíce času připravené prezentace zabralo představování tzv. Nemesis systému. Jde o to, že zatímco hlavní záporáci jsou daní scénářem a souboje s nimi budou probíhat v klasické předskriptované aréně, menší bossové se budou generovat na základě hráčových akcí a rozhodnutí.

Každý nepřítel bude mít svoje jméno a především vlastní osobnost, určenou množstvím ukazatelů od povahových vlastností (bojácný, samotář atd.) po oblíbené zbraně a na základě toho bude v různých situacích reagovat odlišně.

Pokud se například rozhodnete vymlátit nepřátelský tábor a nějaký z orků vašemu řádění polomrtvý unikne, začne vás nenávidět a pronásledovat. I sami nepřátelé budou stoupat po úrovních, mít vzájemné vztahy, takže si půjdou navzájem po krku, nebo naopak budou spolupracovat na vaší likvidaci.

Middle-earth: Shadow of Mordor

Middle-earth: Shadow of Mordor

Talion díky spojení s duchem nemůže zemřít a vždy se po krátké pauze dokáže vrátit. Jenže herní čas nepřestává běžet ani po smrti, a tak se může stát, že nepřítel, který vás poslal do hrobu se najednou nachází na druhém konci mapy a daleko silnější než předtím.

Výsledkem tak budou zcela nepředvídatelné situace a pro každého hráče unikátní a neopakovatelný svět. Nemesis systému si ovšem užijí pouze hráči na PC a nových konzolích, PS3 a X360 by složité počítání mnoha proměnných podle tvůrců nestíhaly.

Vypadá to opravdu zajímavě, ale jak to funguje z dlouhodobého hlediska, to poznáme až z finální verze. Zatím se zdá, že návrat Pána prstenů na naše obrazovky bude velkolepý.

Autor:


Témata: Playstation 3


Nejčtenější

Mortal Kombat: Legacy
Třetí film Mortal Kombat měl být jako brutální Avengers

Jak to aktuálně vypadá s filmem Mortal Kombat? V plánu bylo natočit drsný film s komiksovým nádechem. Co však zůstalo ze slibných plánů, je ve hvězdách. Film...  celý článek

Strafe
RECENZE: Střílečka Strafe vám spočítá, kolik krve jste prolili

Současná doba přeje odvážným experimentům. Strafe se možná na první pohled jako jeden takový netváří, ale pod maskou retro akční hry se skrývá nečekaná...  celý článek

Minecraft
Opustil práci, aby mohl provozovat Minecraft server pro autistické děti

Stuart Duncan je otcem malého autisty. Jelikož je hra Minecraft jedním z mála prostředí, kde se jeho syn cítí dobře, rozhodl se opustit dobře placenou kariéru...  celý článek

Resident Evil (2002)
Tak to netrvalo dlouho, filmový Resident Evil dostane reboot

Zombie podívaná Resident Evil bude oživena dříve, než se čekalo.  celý článek

Destiny: Rise of Iron
Porazili všechny bosse v Destiny bez jediného výstřelu

Přes 60 hodin zabralo skupině hráčů porazit ty nejtěžší záporáky ve hře Destiny, bez jediného výstřelu, pouze za využití útoků na blízko a speciálních...  celý článek

Další z rubriky

Microsoft E3 2016 - Dead Rising 4
Čím více zabitých, tím větší zábava. První dojmy z akce Dead Rising 4

Není třeba dalšího vážného příběhu z postapokalyptického světa. Taková je filozofie hry Dead Rising, která filmové pojetí her nahradila poctivě bezhlavou...  celý článek

Chůze po planetě v Mass Effect: Andromeda
Mass Effect: Andromeda bude sci-fi hra na hrdiny jako řemen. Nové info

Připravovaná sci-fi hra Mass Effect: Andromeda je zasazena do lidstvem neprobádané galaxie. Pokud se tvůrčímu týmu Bioware podaří naplnit přání fanoušků, máme...  celý článek

Ghost Recon: Wildlands
Další průšvih na spadnutí? Ghost Recon: Wildlands působí rozpačitě

O víkendu jsme se věnovali uzavřené betě očekávané střílečky Ghost Recon: Wildlands od Ubisoftu. Ale možná jsme se radši měli jít koulovat.  celý článek

Autocentrum Nord, a.s. - Petr Wasserbauer
VEDOUCÍ REFERENT ZÁSOBOVÁNÍ+VEDOUCÍ SKLADU NÁHRADNÍCH DÍLŮ

Autocentrum Nord, a.s. - Petr Wasserbauer
Liberecký kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.