Sniper: Ghost Warrior 3 | foto: City Interactive

Snažit se o otevřený svět byla chyba, kají se tvůrci zabugované hry

  • 0
Sniper: Ghost Warrior 3 byla ambiciózní hra, která se však nevydařila úplně podle tvůrčího záměru. Autoři přiznávají, že pustit se do vývoje otevřeného světa jen proto, že tak dělají všichni ostatní, byla veliká chyba.

O tom, že snaha hnát se bez rozmyšlení za moderními trendy se nevyplácí, se přesvědčili autoři Sniper Ghost Warrior 3. Byť nešlo o vyložený průšvih (naše recenze tady), vydání hry se neobešlo bez řady problémů, které rozhodně nelze označit za drobnosti.

Sniper: Ghost Warrior 3

Až pětiminutové nahrávací časy nebo absence slíbeného multiplayeru jsou ty nejviditelnější, hromady drobných bugů a mizerná optimalizace už jen dílo zkázy dokončily. Polští vývojáři z Ci Game (dříve známí jako City Interactive) přitom nejsou žádní mladí zobáci, ale zkušení matadoři, kteří fungují v průmyslu již přes 15 let a mají za sebou například i nedoceněné RPG Lords of the Fallen.

„Prostě jsme si to špatně spočítali,“ omlouvá se fanouškům v nebývale otevřeném prohlášení výkonný ředitel Marek Tymiñski. „To, že jsme se chtěli za každou cenu vyrovnat podobným AAA titulům, nás odvedlo od toho, co umíme dělat nejlépe. A to byla veliká chyba.“

Sniper: Ghost Warrior 3

Všechno zlé je pro něco dobré, a tak si z nepovedeného releasu vzali v Ci alespoň cennou lekci. „Plánujeme další taktickou střílečku a budeme se soustředit na klíčové součásti hratelnosti, aniž bychom museli řešit všechny nástrahy, které představuje rozsáhlý otevřený svět.“

Otevřené světy jsou sice dnes v módě, neznamená to však, že by šlo vždy automaticky o to nejlepší řešení. Dát hráčům možnost absolutní svobody může zároveň znamenat, že sice mohou dělat téměř cokoli, nic z toho však pořádně. On i ten koridor, pokud se udělá správně, má co nabídnout. Nezbývá než autorům držet palce, aby se jim dále dařilo. Kromě dosud nepojmenované střílečky totiž pracují ještě na Lords of the Fallen 2.


Témata: Průmysl