The Sims: Unleashed - datadisk do sbírky

12:00aktualizováno  17. října 2:19
Se Simáky jsme si doposavad mohli nejen zajet na dovolenou, ale i uspořádat pořádný mejdan nebo se vydat do města a sbalit nějakou přitažlivou druhou polovičku. Myslíte, že skalní příznivci hry The Sims ke své spokojenosti už nic nepotřebují? Opak je pravdou, o čemž nás přesvědčují vývojáři z Maxisu s jejich dalším datadiskem.

The Sims: UnleashedSe Simáky jsme si doposavad mohli nejen zajet na dovolenou (The Sims: On Holiday), ale i uspořádat pořádný mejdan (The Sims: House Party) nebo se vydat do města a sbalit nějakou přitažlivou polovičku (The Sims: Hot Date). I proto se mohlo zdát, že my, skalní příznivci slavné hry The Sims, kromě dlouho očekávané multiplayerové The Sims Online ke své spokojenosti nepotřebujeme už zhola nic. Jenže opak je pravdou a o tom nás přesvědčují vývojáři z Maxisu a jejich další, v pořadí již pátý datadisk The Sims: Unleashed.

Hlavní náplní těchto dvou CD jsou malí domácí mazlíčci a zahradničení, což přijde docela vhod, jelikož dodnes jsme se mohli potěšit jen obyčejným akváriem, a i když květin bylo o trochu více, tak "zahradničení" se tomu občasnému zalévání říkat rozhodně nemohlo. S datadiskem The Sims: Unleashed si můžete zasadit nejen květiny, ale i zeleninu (samozřejmě po zakoupení adekvátních semínek), a o rostlinky se následně starat (zalévat je a plít) a čekat, až vyrostou. V případě květin vás pak obdaří svoji krásou a v případě zeleniny svými chutnými plody, jež sklidíte a zkonzumujete, nebo je odnesete na trh a prodáte. Tomu se říká slušná možnost přivýdělku, ale nepočítejte s tím, že rostlinky zasadíte a nebudete se starat. Nic vám nevyroste – uschnou, nebo je zadusí přemnožený plevel.

Nyní máme tu méně důležitou a spíše přidruženou The Sims: Unleashedčást za sebou a pustíme se do té druhé, podstatnější – domácích mazlíčků. Ti se rozdělují do dvou skupin – na drobnější a tím pádem i méně náročné, mezi které patří třeba papoušek, želva a rybičky, a na ty větší, vyžadující mnohem více pozornosti, a obvykle i dražší, co se týče nejen pořizovací ceny, ale také nákladů spojených s dalším úspěšným chovem (žrádlo, hračky a další vybavení). Mezi takové potvůrky patří pes a kočka v několika rasách (např. dalmatinec, rotvajler, setr).

Malá zvířátka, narozdíl od těch větších, nedevastují byt a stačí je jen občas zkontrolovat a nakrmit. Takový pes má energie na rozdávání a spotřebuje spoustu času i nervů, jelikož někdy umí pěkně pozlobit a svoje roupy si vybít na vašem krásném nábytku. Nevyhnete se ani uklízení loužiček, což se stává hlavně v začátcích, kdy váš mazlíček ještě není ochočen a vy jste mu ještě nestačili vtisknout nějaké přijatelné zvyky. Pro tuto možnost chlupáč oplývá i ukazatelem, díky kterému se dozvíte, jak moc vycvičeného ho máte.

Zapomenout byste neměli ani na pravidelné procházky, kde z vašeho rošťáka vybijete energii (a hlavně z vás samotných) a můžete při nich potkat i stejně zainteresované občany a najít si mezi nimi přátele. Míst se vám nabízí habaděj - od normálních parků přes kavárny až po obchody s potřebami pro zvířata a venkovním posezením. Stejně jako v datadisku On Holiday, i zde máte možnost si tyto lokality přestavět k obrazu svému.

The Sims: Unleashed

Velké zvíře by, dle mého mínění, mělo třeba i hlídat byt. To se mojí dalmatince nějak nevedlo, a tak mě hned dvakrát po sobě vykradli. Ona přitom sladce spala a zdálo se jí o jídle. Milé... Nejdříve jsem jí chtěla potrestat a procvičit s ní pár povelů, ale nakonec jsem se vydala do obchodu a koupila jsem jí hračku. Ty mají psi obzvlášť rádi. Kočky jsou parádnice, a tak je víc potěší nějaká mašle na krk. Udržovaná a hlavně vychovaná zvířátka se mohou jít promenádovat na výstavu a jestliže jsou výjimečná, vyhrají i nějaký zajímavý pohár. Abych se přiznala, tuto možnost jsem nevyzkoušela, jelikož můj pejsek je dodnes pěkně nevychovaný a ani neumí přiběhnout, když se na něj zavolá.

Zvířata nejsou jen radost, umějí i pěkně potrápit, ale to už jsme si vylíčili v předchozích řádcích. Teď se budeme věnovat těm zdivočelým. Mezi ně patří hlavně skunk, co se vám zabydlí na zahradě a ani není pozvaný, nebo smečka nevychovaných psů a koček, která vás ohrožuje nebo se v lepším případě mrkne do vaší popelnice a všechny odpadky vyhází okolo ní. Nezbývá, než zvednout telefon a zavolat odborníkům, kteří si je už zkrotí a odvezou.

Přibyly také nové postavy panáků. Pro dospělé muže a ženy jich je přes deset pro každé pohlaví a jedna postava pro chlapce a holku. Převažují hlavně různé vystrojení pro volný čas – ležérní kalhoty a mikiny, venkovské šaty a zástěry..., ale zmínit se ještě musím o jednom hnědém elegantním sáčku pro ženy, z něhož jsem byla unešená. Vývojáři nezapomněli The Sims: Unleashedani na nová povolání a slibují jich dokonce více jak 50, přičemž valná většina z nich se samozřejmě točí kolem zvířecích miláčků a zahradničení. V novinách jsem narazila na velmi zajímavou práci – hlídače psů. Za dvě hodiny denně vytěžíte 100 dolarů a připadne vám, že jste v práci ani nebyli.

I předmětů je dostatek a týkají se (jak jinak) hlavně domácích mazlíčků. Setkáme se s vaničkou pro zvířata, kde ze špinavých příšerek uděláte pomocí mýdla a vody zase fešáky. Dále se nabízejí různé pelíšky, misky na krmení, nové obrazy s motivy zvířecích mazlíčků a s kuchyňskou linkou, vyzdobenou barevnými zvířecími šlápotami, či nové točité schody dokonce ve třech provedeních, květiny, stromy, tapety, světla atd.

Tentokrát se vývojáři vytáhli a ani jeden z bodů kvalitního datadisku nevynechali. Kromě všeho opět můžete slyšet kvalitní muziku, která výtečně navozuje atmosféru, a ani textury pejsků nejsou podprůměrné, takže se zvířata nechovají nepřirozeně a někdy se jim povede i docela milý pohyb nebo gesto. Domácí mazlíčky doporučuji všem, nejen zarytým fanouškům The Sims, pro které je tento datadisk, dle mého názoru, dokonce povinností.

The Sims: Unleashed
Výrobce: Maxis
Vydavatel: Electronic Arts