Ještě nedávno to vypadalo, že si FPS TimeShift užijí jen majitelé PC a Xboxu 360, ale naštěstí nakonec padlo rozhodnutí, že ani obdivovatelé PS3 nebudou o tento titul ochuzeni. A to je pro nás dobrá zpráva, protože TimeShift vypadá zajímavě a určitě nepůjde o jen tak obyčejnou akci.
Možnost ovlivňovat tok času sice už není ve hrách zase tak nová, takzvaný „bullet time“ nebo jeho různé variace se objevují v každém druhém titulu, ale TimeShift by se měl právě na možnost manipulovat s časem hodně soustředit. Není třeba říkat, že to poskytne celému projektu úplně nový rozměr a jestli si na tom dají tvůrci záležet, tak se máme na co těšit. Například možnost vrátit zpět to, co se stalo, se ukázala být skvělou volbou už v prvním Prince of Persia.
Jiná věc ovšem je, pokud mu ustřelíte nohu. Když se vám to podaří, zřítí se nekompromisně na zem. Brutální, ale zábavné.
Je jasné, že vývojářské studio nenechává nic náhodě, protože TimeShift už byl několikrát přepracován. Jediný důvod byl ten, že autoři chtějí, aby hra byla co nejlepší a poskytla hráčům zážitky jako žádný jiný titul před ní. Nebo alespoň skoro žádný. A podle obrázků se dá soudit, že minimálně po vizuální stránce se neustálé úpravy vyplatily. Snad nepůjde jen o to, aby vás TimeShift posadil vizuálně na zadek, ale bude ohlídáno i to, aby byla hra dostatečně zábavná a chytlavá.Hlavní postavou je … vlastně není nikdo. Nemá jméno, neuvidíte jeho tvář a pravděpodobně bude na vás, abyste si vytvořili jeho identitu. Tato osoba bude mít k dispozici oblek nazývaný S.S.A.M (Strategic Systems for Adaptable Metacognition), který je jeho hlavní zbraní. Právě on disponuje technologiemi, které vám umožní takové laskominky jako je vyhnutí se střele z tanku, úniku granátu, který explodoval těsně vedle vás, brát zbraně nepřátelům atd.. Tyto hrátky s časem ale netrvají věčně, jejich efekt je omezený, nicméně oblek by se měl dobíjet po několika desítkách vteřin.
Hlavním padouchem bude maniak Chrone toužící jak jinak než po moci, který přeskočil z roku 2007 do alternativního časového proudu a podařilo se mu ovládnout Zemi. Jistě, že to se lidem nelíbí, a tak vznikne skupina rebelů. Jenže se jim zrovna nedaří a zdá se, že jejich vzdor bude brzy potlačen. Poslední nadějí se tak stanete samozřejmě vy se svým S.S.A.M. oděvem, který hnutí odporu poskytuje novou výhodu.
Jestli to vyjde, tak půjde o luxusní střílečku, která potěší každého příznivce řádné akce.
Hráč by měl mít k dispozici poměrně slušný arzenál střelných zbraní a výbušnin a to spolu s destrukci podléhajícím okolím určitě potěší každého virtuálního ničitele. A jestli si budete chtít od agrese odpočinout, můžete si třeba zpomalit čas ve chvíli, kdy prší a tančit mezi kapkami. Dobře, tančit ne, ale opravdu nebude problém v TimeShiftu sledovat vodní proudy padající z nebe nebo kochat se pomalu plápolajícími plameny.TimeShift je vytvářen v Havocu 4.5 a měl by běžet v rozlišení 1080p bez viditelných problémů. Velká pozornost je věnována obligátní práci se světlem. Pokud například hráč vyjde z temných prostor do přímého světla, ovlivní to i grafické zpracování přibližně tak, jak by na takovou situaci reagovalo lidské oko. Zní to jako zajímavý nápad, alespoň tedy na papíře, a tak doufáme, že v reálu to bude dobře fungovat a neznepříjemní to hraní.
Další zajímavostí je, že pokud někoho zasáhnete do paže, neznamená to, že mu zabráníte v boji. Protivník si jen prohodí zbraň do druhé ruky a začne po vás opět pálit. Jiná věc ovšem je, pokud mu ustřelíte nohu. Když se vám to podaří, zřítí se nekompromisně na zem. Brutální, ale zábavné.
Do TimeShiftu byl samozřejmě zakomponován i multiplayer s klasickým módy jako Capture the Flag nebo Deathmatch a ani v nich nebudete ochuzeni o šanci pohrát si s časem. Samozřejmě ale dojde k určitým úpravám. Zmrazit 15 živých protivníků může znít jako bezva legrace, ale s vyváženou hratelností to nemá nic společného. Schopnosti manipulace s časem budou pro hru více hráčů upraveny tak, abyste ovlivnili jen malou část arény. Stačí jen dostat dalšího pařana do dosahu Chronos granátů, které v mutliplayeru slouží k zpomalení/zmrazení času, a je to.
Ale nepůjde jen o násilí, čas od času si vyzkoušíte i nějaké to puzzle, které by mělo zaměstnat i vaše mozkové obvody a podle všeho dojde i na šplhání a skákání. V centru dění, ale zůstává akce. A nebudeme lhát, jsme za to rádi. Pokud budou možnosti práce s časem tak zábavné, jak se zdají být, tak strávíte u TimeShiftu mnoho herních hodin. Je otázka, jak si tvůrci ze Saber Interactive poradí s některými aspekty (zmíněná práce se světlem nebo mutliplayer), ale doufáme, že dohlédnout na to, aby tak ambiciózní projekt neskončil fiaskem. Opravdu se bojíme toho, že nakonec zvítězí forma nad obsahem, ale snad jsou to jen naše pesimistické a nepravdivé vize.
Jestli to vyjde, tak půjde o luxusní střílečku, která potěší každého příznivce řádné akce. Pokud to nevyjde, pak to bude jedno z největších zklamání roku 2007. TimeShift by se měl objevit na pultech ve třetím kvartálu tohoto roku, takže zatím budeme napjatě vyčkávat a těšit se, že vydavatel Vivendi Games dohlédne na to, abychom dostali do rukou hru, která nás dostane do kolen. Upřímně řečeno, Saber Interactive zase nemá tolik zkušeností, na „triku“ má jen zběsilou střílečku Will Rock pro PC, ale ta nedopadla zas tak špatně. Jenže zatímco Will Rock byla bezhlavá akce, TimeShift už slibuje o něco větší komplexnost. Snad tedy nejde o sliby plané.
Index očekávání: 85 %