V4 Racing Wheel FF - volant jako živý

Volantů s Force Feedbackem je na našem trhu stále málo a proto jsme vděčni za každý , který se na náš trh dostane. Za V4 Racing Wheel vděčíme firmě Multistik dodavateli volantů firmy Interact. A nakolik je kvalitní, či co všechno umí, si můžete přečíst v tomto článku.

Volantů s Force Feedbackem je na našem trhu stále málo, a proto jsme vděčni za každý, který se na náš trh dostane. Za V4 Racing Wheel vděčíme firmě Multistik, dodavateli volantů značky InterAct. Volant je velice důkladně zabalen, každá část je balena do igelitových pytlíků a to celé je umístěno do dvou polystyrénových výlisků. Proto vám dá trošinku práce, než všechno rozbalíte a zkompletujete. Do křížových děr zaklapnete 4 přísavky a přimontujete dvě svěrky k uchycení ke stolové desce. Do dvou zásuvek na horní části volantu zapojíme pedály a zdroj napájení. Zapojíte do gameportu a můžeme instalovat drivery z přiloženého CD.

  • uprostřed volantu jsou tři tlačítka, dvě programovací a jedno na vypnutí feedbacku
  • na levé příčce je osmicestný D-pad a dvě programovatelná tlačítka
  • na pravé příčce jsou čtyři tlačítka fire a na okraji volantu opět dvě tlačítka
  • od spodu volantu jsou dvě páčky pro řazení, u kterých mě nemile překvapil jejich tuhý chod
  • zezadu je stavěcí šroub pro nastavení naklonění a z boku těla je tentýž pro nastavení úhlu volantu
  • pedály jsou kompletně z umělé hmoty a jsou velikostně i co se týká síly sešlápnutí rozdílné
  • základna je velká a stabilní jak na koberci tak na nějakém hladším povrchu

Při kalibraci volantu máte možnost nastavit sílu feedbacku a komletní naprogramování tlačítek. Volant jsem zkoušel na pěti hrách /Monaco RS2, Viper Racing, Test Drive 5, Need for Speed III, Le Mans 24 hours/ a můžu říci, že nejlépe s feedbackem komunikoval NFS III. Ve hře je totiž možno nastavit několik hodnot třepání volantu a ještě navíc jejich sílu. Na maximální hodnoty budete mít velké problémy s udržením volantu, který je velmi neposedný. Při rychlosti kolem 50 km/h se volant otáčí lehce a naopak při 300 km/h je síla otočení mnohem větší. Jakmile ztratí kola styk z vozovkou, ihned to ve volantu cítíte. Řekl bych, že kvalita feedbacku záleží hodně na tom, jak je hra naprogramována a na její komunikaci s volantem. Mnoho dnešních her - zvláště pak starší hry - nepodporují funkci Force FeedBack. Ovládací software volantu V4 dokáže toto kompenzovat. Umožňuje naprogramovat pod dané tlačítko určitý typ Force FeedBack efektu. Například, když hrajete Grand Prix od Microprose, můžete naprogramovat efekt rozbité silnice, když stisknete tlačítko C. Pokaždé, když software detekuje stisknutí tlačítka C, pošle instrukce "Rozbitá cesta" do V4. Tímto způsobem můžete simulovat Force FeedBack efekt ve starších hrách. Kdo má zájem zajezdit si s pocitem reality v rukou můžete si jej v klidu koupit. S tak nízkou cenou totiž nemá na našem trhu konkurenci.