Deus Ex zaujal pestrou paletou možností, jak ke hře přistupovat. Bylo možné se hrou prostřílet, zvolit taktičtější, plíživější způsob boje nebo se střílení vyhýbat třeba prostřednictvím hackování. Souboje s bossy oproti tomu vyžadovaly naplnit dostatečně zásobníky a pálit, dokud nepřítel nepadne.
Z hráčských řad se tak ozývala kritika, která souboje s bossy označovala za vytržené z kontextu. Podle vývojářů byla na vině skutečnost, že na bossech pracovala externí firma. Nově se však k situaci vyjádřil i ředitel herního návrhu Francois Lapikas.
"Vnímali jsme souboje s bossy spíše jako změnu tempa než jako zkoušku hráčových dovedností," vysvětluje Lapikas. Vývojáři prý předpokládali, že stačí nabídnout dostatek munice i zbraní a hráči tuto část hry přijmou.
Autoři hry si však během vývoje uvědomovali, že souboje s bossy jsou problematické. Míru kritiky, které se jim dostalo, nicméně neočekávali. "Herní testy označily souboje s bossy jako problém, ale neupozornily na jeho závažnost," vysvětluje Lapikas.
Lapikas proto uznal, že šlo o významnou součást hry a zasloužila by si důkladnější zpracování. "Upřímně se za to omlouvám. Příště nad tím budeme muset více přemýšlet," dodal Lapikas.
Deus Ex: Human Revolution je sci-fi střílečka, která se odehrává v době rozkvětu implantátů a rozličného vylepšování lidí za pomoci techniky. Bonusweb hru ohodnotil 90 %.
"Zcela určitě ale uspokojí všechny, kdo hledají inteligentní a dramatický příběh podepřený chytrými herními mechanismy," napsal o titulu David Sillmen (čtěte recenzi).