Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

aktualizováno 
Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Prostředí ve hře Kingdom Come: Deliverance je modelované podle skutečné české krajiny.

Ačkoliv tedy jde o hru na hrdiny, magii ani pohádková stvoření v ní neobjevíte.

Titul se jmenuje Kingdom Come: Deliverance a autoři projektu slibují otevřený svět modelovaný podle skutečné české krajiny a s příběhem, který vychází z historických událostí 15. století. Prostředí má zabírat zhruba devět kilometrů čtverečních a pro rychlejší pohyb světem jsou dostupní koně, na kterých lze také bojovat. První ze tří částí hry slibuje okolo třiceti hodin herního času a vyjít má koncem roku 2015.

První díl začíná v roce 1403. Starý král zemřel, jeho dědic je slaboch a dědicův bratr lační po moci. Spojí se proto s částí šlechty, krále unese a do země vpadne se svou vlastní armádou. Šlechta se tak rozdělí na dva tábory. Jeden ho podporuje, druhý se bouří. A blíží se proto občanská válka.

Hráč se vžije do role kovářova syna, který kvůli vpádu armády přišel o rodinu i střechu nad hlavou. Jeho úkolem je tedy pomstít rodinu, zachránit právoplatného krále a obnovit pořádek v zemi. Kingdom Come je však příběhem obyčejného člověka a splnit tyto cíle je heroický výkon, ve kterém bude třeba využít důvtip.

Kingdom Come: Deliverance

Titul se hraje z pohledu první osoby. Postava v něm plní úkoly, zlepšuje své dovednosti a učí se různým řemeslným zručnostem. Hráč si tak může vytvářet vlastní zbraně či se stát třeba alchymistou. Dbát však musí i na zachovávání zdraví. Postava potřebuje spát i jíst a potrava v inventáři se po čase kazí.

Titul lze hrát za jedno ze tří povolání. Podle vývojářů je však s každou postavou možné využít všech dovedností. Na výběr je rytíř, který se specializuje na agresivní boj a pro ostatní na první pohled představuje děsivého nepřítele

Zvolit však lze i zloděje, který se plíží ve stínech a protivníky likviduje spíše neslyšně. Třeba dýkou do zad, udušením či tichým šípem z povzdálí. Ostatní postavy může také okrádat a získávat od nich informace vyhrožováním.

Třetím povoláním je bard. Ten je mistrem slov a hrou postupuje zejména díky působivému řečnictví a vztahům s významnými lidmi. Postavy tak může obrátit proti sobě či je v nečekanou chvíli jednoduše bodnout do zad.

Kingdom Come: Deliverance

Svět lze prozkoumávat volně a nezávisle na ději

Vývojáři v rámci důrazu na realističnost slibují precizní systém soubojů. Inspirovali se technikami využívanými v patnáctém století a autoři je konzultují s odborníky na středověká bojová umění. Vývojáři přesto tuto část hry označují za největší výzvu. Zahrnuje totiž něco, čemu přezdívají inverzní kinematika. Pokud tedy hráč něco zasáhne například mečem, ovlivní to i jeho ruce. Nikoliv jen ty soupeřovy.

Tvůrčí mantra Warhorse zní: kvalita nad kvantitou. Místo maximálně obsáhlé hry tak chtějí vyvinout titul, který bude zahrnovat výjimečná a poutává prostředí. "Místo dvou set nevýrazných kobek bychom se rádi zaměřili jen na několik a vytvořili každou z nich jako výjimečnou, zapamatovatelnou a nestandardní," uvádějí na serveru Kickstarter.

Podobný přístup se podle nich vztahuje i na další části hry, například na úkoly. Ty by měly být detailně propracované a nabízet různé možnosti řešení. Příběh samotný pak nemá být lineární a je pouze na hráčích, zdali se stanou padouchem či spasitelem.

Svět lze navíc prozkoumávat nezávisle na dějové linii. Hráč tak může odhalovat jednotlivá zákoutí herní plochy a hlavní úkoly plnit až později. V mezičase může například vytvářet zbraně, vařit, zabývat se postranními úkoly či lovit zvířata. A řemeslné práce mají probíhat prostřednictvím rozličných miniher.

Zločin a trest

Hra zahrnuje právní systém, který reaguje na vaše činy. Nehráčské postavy tak vaše kriminální skutky hlásí úřadům a ty vás za nekalé akce potrestají. Jejich reakce závisí na typu přečinu a zahrnovat může například pokutu, čas za mřížemi či mučení. Vaše kriminální činnost ovlivní i herní ekonomiku a chování ostatních postav.

Fotogalerie

Hráč též musí brát v potaz svou reputaci. Na tu má vliv každá volba a vaše činy již nebude možné vzít zpět. Významné jsou proto dialogy, ve kterých hráč může volit své reakce a děj se podle nich bude odvíjet.

Autoři hry navíc slibují vydání vývojářských nástrojů a podporu modifikací, která by do budoucna mohla zajistit další desítky hodin hraní. Řada titulů totiž díky kvalitní fandovské tvorbě vzkvétá ještě několik let po vydání.

Titul bude k dispozici pro PC, Mac, Linux i konzole PlayStation 4 a Xbox One.

Warhorse a komunitní financování

Úvodní vývoj projektu financoval český podnikatel Zdeněk Bakala. Podle původních plánů pak vývojáři další kapitál měli získat od tradičních vydavatelských domů. Smlouvu se jim však nepodařilo uzavřít a obrátili se tak na server Kickstarter, kde během třiceti šesti hodin vybrali přes deset milionů korun. To je zhruba jen desetina rozpočtu, zbytek má však zaplatit soukromý investor (čtěte více). 

Autor:




Nejčtenější

Little Nightmares
RECENZE: Vynikající Little Nightmares působí jako noční můra vegetariánů

Vedle velkých herních trháků tu každý rok máme několik zdánlivě nenápadných projektů, které za nižší cenu nabízejí skromnější obsah. Ty méně kvalitní okamžitě...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
VIDEO: Porsche se poprvé objeví v závodech Gran Turismo, podívejte se

Vozy Porsche budou poprvé dostupné v závodní sérii Gran Turismo, konkrétně v dílu Gran Turismo Sport, který vyjde, alespoň v to doufáme, koncem letošního roku.  celý článek

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Call of Duty: WWII
Call of Duty se vrací do 2. světové války. Hráči prožijí nejznámější bitvy

Letošní díl Call of Duty se vrací ke kořenům, tedy do období 2. světové války. Poslední díl z této éry (World at War) vyšel v roce 2008.  celý článek

Další z rubriky

Zaklínač 3:  O Víně a krvi
Autor knih o Zaklínači žárlí na úspěch hry

Spisovatel Andrzej Sapkowski tvrdí, že popularita jeho knížek pomohla hernímu zaklínači stát se hitem, nikoli naopak.  celý článek

Oblivion
Velikost přirození či chrochtání. Nejpodivnější úpravy „vzhledu“ postav

Úpravy vzhledu postav jsou ve hrách velmi populární. Na začátku byla snaha o to, abychom se mohli s postavou co nejvíce sžít. Hráče však možná více baví...  celý článek

Sims 4 - WickedWhims
Vytváří erotické úpravy hry Sims 4 a slušně se tím živí

Přes 4000 dolarů měsíčně posílají lidé výrobci erotických úprav do Sims 4, aby se mohl této činnosti věnovat na plný pracovní úvazek.   celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.