Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvalita před kvantitou. Rozbor české středověké hry Kingdom Come

aktualizováno 
Vývojáři svou hru přirovnávají k oscarovému filmu Statečné srdce. Titul prý nabídne velkolepé hrady, obrněné rytíře, bitvy na rozlehlých prostranstvích i politické pletichaření. To vše se české studio Warhorse pokouší zpracovat s důrazem na realističnost.

Prostředí ve hře Kingdom Come: Deliverance je modelované podle skutečné české krajiny.

Ačkoliv tedy jde o hru na hrdiny, magii ani pohádková stvoření v ní neobjevíte.

Titul se jmenuje Kingdom Come: Deliverance a autoři projektu slibují otevřený svět modelovaný podle skutečné české krajiny a s příběhem, který vychází z historických událostí 15. století. Prostředí má zabírat zhruba devět kilometrů čtverečních a pro rychlejší pohyb světem jsou dostupní koně, na kterých lze také bojovat. První ze tří částí hry slibuje okolo třiceti hodin herního času a vyjít má koncem roku 2015.

První díl začíná v roce 1403. Starý král zemřel, jeho dědic je slaboch a dědicův bratr lační po moci. Spojí se proto s částí šlechty, krále unese a do země vpadne se svou vlastní armádou. Šlechta se tak rozdělí na dva tábory. Jeden ho podporuje, druhý se bouří. A blíží se proto občanská válka.

Hráč se vžije do role kovářova syna, který kvůli vpádu armády přišel o rodinu i střechu nad hlavou. Jeho úkolem je tedy pomstít rodinu, zachránit právoplatného krále a obnovit pořádek v zemi. Kingdom Come je však příběhem obyčejného člověka a splnit tyto cíle je heroický výkon, ve kterém bude třeba využít důvtip.

Kingdom Come: Deliverance

Titul se hraje z pohledu první osoby. Postava v něm plní úkoly, zlepšuje své dovednosti a učí se různým řemeslným zručnostem. Hráč si tak může vytvářet vlastní zbraně či se stát třeba alchymistou. Dbát však musí i na zachovávání zdraví. Postava potřebuje spát i jíst a potrava v inventáři se po čase kazí.

Titul lze hrát za jedno ze tří povolání. Podle vývojářů je však s každou postavou možné využít všech dovedností. Na výběr je rytíř, který se specializuje na agresivní boj a pro ostatní na první pohled představuje děsivého nepřítele

Zvolit však lze i zloděje, který se plíží ve stínech a protivníky likviduje spíše neslyšně. Třeba dýkou do zad, udušením či tichým šípem z povzdálí. Ostatní postavy může také okrádat a získávat od nich informace vyhrožováním.

Třetím povoláním je bard. Ten je mistrem slov a hrou postupuje zejména díky působivému řečnictví a vztahům s významnými lidmi. Postavy tak může obrátit proti sobě či je v nečekanou chvíli jednoduše bodnout do zad.

Kingdom Come: Deliverance

Svět lze prozkoumávat volně a nezávisle na ději

Vývojáři v rámci důrazu na realističnost slibují precizní systém soubojů. Inspirovali se technikami využívanými v patnáctém století a autoři je konzultují s odborníky na středověká bojová umění. Vývojáři přesto tuto část hry označují za největší výzvu. Zahrnuje totiž něco, čemu přezdívají inverzní kinematika. Pokud tedy hráč něco zasáhne například mečem, ovlivní to i jeho ruce. Nikoliv jen ty soupeřovy.

Tvůrčí mantra Warhorse zní: kvalita nad kvantitou. Místo maximálně obsáhlé hry tak chtějí vyvinout titul, který bude zahrnovat výjimečná a poutává prostředí. "Místo dvou set nevýrazných kobek bychom se rádi zaměřili jen na několik a vytvořili každou z nich jako výjimečnou, zapamatovatelnou a nestandardní," uvádějí na serveru Kickstarter.

Podobný přístup se podle nich vztahuje i na další části hry, například na úkoly. Ty by měly být detailně propracované a nabízet různé možnosti řešení. Příběh samotný pak nemá být lineární a je pouze na hráčích, zdali se stanou padouchem či spasitelem.

Svět lze navíc prozkoumávat nezávisle na dějové linii. Hráč tak může odhalovat jednotlivá zákoutí herní plochy a hlavní úkoly plnit až později. V mezičase může například vytvářet zbraně, vařit, zabývat se postranními úkoly či lovit zvířata. A řemeslné práce mají probíhat prostřednictvím rozličných miniher.

Zločin a trest

Hra zahrnuje právní systém, který reaguje na vaše činy. Nehráčské postavy tak vaše kriminální skutky hlásí úřadům a ty vás za nekalé akce potrestají. Jejich reakce závisí na typu přečinu a zahrnovat může například pokutu, čas za mřížemi či mučení. Vaše kriminální činnost ovlivní i herní ekonomiku a chování ostatních postav.

Fotogalerie

Hráč též musí brát v potaz svou reputaci. Na tu má vliv každá volba a vaše činy již nebude možné vzít zpět. Významné jsou proto dialogy, ve kterých hráč může volit své reakce a děj se podle nich bude odvíjet.

Autoři hry navíc slibují vydání vývojářských nástrojů a podporu modifikací, která by do budoucna mohla zajistit další desítky hodin hraní. Řada titulů totiž díky kvalitní fandovské tvorbě vzkvétá ještě několik let po vydání.

Titul bude k dispozici pro PC, Mac, Linux i konzole PlayStation 4 a Xbox One.

Warhorse a komunitní financování

Úvodní vývoj projektu financoval český podnikatel Zdeněk Bakala. Podle původních plánů pak vývojáři další kapitál měli získat od tradičních vydavatelských domů. Smlouvu se jim však nepodařilo uzavřít a obrátili se tak na server Kickstarter, kde během třiceti šesti hodin vybrali přes deset milionů korun. To je zhruba jen desetina rozpočtu, zbytek má však zaplatit soukromý investor (čtěte více). 

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.