Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkorozpočtové hry trpí nedostatkem inovace, říká autor Deus ex a Thief

  17:34aktualizováno  17:34
Ačkoliv se o něm příliš nemluví, patří Warren Spector mezi nejostřílenější návrháře videoherního průmyslu. Je otcem řady milovaných sérií, například her Wing Commander, Ultima: Underworld, Thief, Deus Ex či System Shock.

Ilustrační obrázek k nejnovějšímu dílu hry Thief

Spector se po několika letech v akademickém prostředí vrací k vývoji her a nechal se slyšet, že nedostatek inovace ve velkorozpočtových hrách zachraňují nezávislé projekty.

„Nemůžu uvěřit tomu, že to řeknu nahlas. Už mě potom v herním průmyslu asi nikdy nezaměstnají. Ale u velkorozpočtových her nevnímám výrazný pokrok. Zdá se, že vycházejí vyladěnější a hezčí verze titulů, které již bylo možné hrát před lety,“ řekl Spector v rozhovoru pro server Gamasutra.

„Díky bohu za nezávislou scénu. Existují v ní lidé, kteří experimentují se zajímavými věcmi,“ dodal. Legendární návrhář sám chce experimentovat s posouváním laťky.

Warren Spector

Warren Spector

„Chtěl bych vidět propracovanější postavy a robustnější umělou inteligenci. Hodně jsme se zlepšili v programování soubojů. Ale řekl bych, že se příliš nezměnilo u umělé inteligence mimo boj a při interakci s lidmi. Nijak zásadně jsme neposunuli konverzaci ani vytváření emocionálního pouta s postavami. S tím bych si rád hrál,“ vysvětluje Spector.

Zároveň však uznává, že společnost Arkane Studios alespoň částečně pokračuje v šlépějích studií Origin a Looking Glass, kde Spector pracoval. V Arkane totiž vznikla značka Dishonored, která nepřímo navazuje na jeho plíživou hru Thief.

Podobně jako Spectorovy staré projekty se totiž i tituly od Arkane Studios pokouší hráčům umožnit „psát jejich vlastní příběhy“. A vývojář by v tomto ohledu rád pokročil ještě dále.

Příležitost pro to ostatně bude mít s tituly System Shock 3 a Underworld Ascendant, jejichž vývoj povede, a díky nimž se k tvorbě videoher vrátil (čtěte více).

Autor:




Nejčtenější

SOMA
Hlavní inspirací hrůzostrašné hry Amnesia byla série Resident Evil

Resident Evilu 6 fanoušci vyčítali přílišnou akčnost, právě starší díly série však byly hlavní inspirací pro tituly od Frictional Games. Tedy děsivé hry jako...  celý článek

We Happy Few
Nejočekávanější nezávislé hry roku 2017

I letos nás jistě čeká nejeden zajímavý projekt, za nímž bude stát méně známé studio. Navíc hned osm titulů, které jsme čekali loni, se nám přehouplo do...  celý článek

Ilustrační foto
Hacker z provozu vyřadil giganty. Vlastní firmu, která před útoky chrání

Hackerská síť Mirai měla loni na svědomí výpadky služeb Twitteru, PlayStation Network, ale třeba i magazínu The Verge. A podle obsáhlé investigativní reportáže...  celý článek

Resident Evil 7: Biohazard ve virtuální realitě PlayStation VR
RECENZE: Poznáte, co je strach. Resident Evil 7 se vrací ke kořenům hororu

Série, která etablovala žánr hororu, ho postupem času sama zavrhla. Sedmý díl je však vzkříšením všudypřítomného strachu i hádanek, zkrátka všeho, co dělalo...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.