Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkorozpočtové hry trpí nedostatkem inovace, říká autor Deus ex a Thief

  17:34aktualizováno  17:34
Ačkoliv se o něm příliš nemluví, patří Warren Spector mezi nejostřílenější návrháře videoherního průmyslu. Je otcem řady milovaných sérií, například her Wing Commander, Ultima: Underworld, Thief, Deus Ex či System Shock.

Ilustrační obrázek k nejnovějšímu dílu hry Thief

Spector se po několika letech v akademickém prostředí vrací k vývoji her a nechal se slyšet, že nedostatek inovace ve velkorozpočtových hrách zachraňují nezávislé projekty.

„Nemůžu uvěřit tomu, že to řeknu nahlas. Už mě potom v herním průmyslu asi nikdy nezaměstnají. Ale u velkorozpočtových her nevnímám výrazný pokrok. Zdá se, že vycházejí vyladěnější a hezčí verze titulů, které již bylo možné hrát před lety,“ řekl Spector v rozhovoru pro server Gamasutra.

„Díky bohu za nezávislou scénu. Existují v ní lidé, kteří experimentují se zajímavými věcmi,“ dodal. Legendární návrhář sám chce experimentovat s posouváním laťky.

Warren Spector

Warren Spector

„Chtěl bych vidět propracovanější postavy a robustnější umělou inteligenci. Hodně jsme se zlepšili v programování soubojů. Ale řekl bych, že se příliš nezměnilo u umělé inteligence mimo boj a při interakci s lidmi. Nijak zásadně jsme neposunuli konverzaci ani vytváření emocionálního pouta s postavami. S tím bych si rád hrál,“ vysvětluje Spector.

Zároveň však uznává, že společnost Arkane Studios alespoň částečně pokračuje v šlépějích studií Origin a Looking Glass, kde Spector pracoval. V Arkane totiž vznikla značka Dishonored, která nepřímo navazuje na jeho plíživou hru Thief.

Podobně jako Spectorovy staré projekty se totiž i tituly od Arkane Studios pokouší hráčům umožnit „psát jejich vlastní příběhy“. A vývojář by v tomto ohledu rád pokročil ještě dále.

Příležitost pro to ostatně bude mít s tituly System Shock 3 a Underworld Ascendant, jejichž vývoj povede, a díky nimž se k tvorbě videoher vrátil (čtěte více).

Autor:




Nejčtenější

Mafia
Nejznámější české hry očima zahraničních recenzentů

Zdaleka ne každá česká hra si našla cestu i do zahraničí. A zdaleka ne každá v zahraničí uspěla. Jaké reakce sklidily nejznámější české hry? Vybíráme ze...  celý článek

Andrej Kiska a Peter Vasterbacka
Slovenský prezident jednal s tvůrcem Angry Birds o hrách do škol

Slovenský prezident Andrej Kiska se na svém Facebooku pochlubil fotkami ze setkání s vývojářem populárních Angry Birds.   celý článek

Blizzcon 2016
Co budete hrát o víkendu?

Prozraďte, na které hry se chystáte o víkendu. Pustíte se do něčeho nového, nebo rozehrajete nějakou klasiku?  celý článek

Sniper: Ghost Warrior 3
RECENZE: Sniper: Ghost Warrior 3 se příliš veze na vlně zájmu

Série Sniper: Ghost Warrior se vždy řadila spíše mezi ty, od kterých se toho očekávalo méně. Mezi vydáním druhého dílu a tím současným však uběhly čtyři roky a...  celý článek

Mario Kart 8 Deluxe
RECENZE: Mario Kart 8 Deluxe vylepšuje už téměř dokonalé akční závody

Nejprodávanější a z mého pohledu také nejlepší hra na Wii U se dočkala vylepšené verze na Switch. Pokud novou konzoli máte a chcete akční závody s parádně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.