Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kvůli konzolím jsme hru zjednodušili, tvrdí vývojář Falloutu: New Vegas

Mnozí si to myslí, ale málokdo to řekne takto nahlas. Kvůli vydání na konzolích museli autoři skvělého Fallout: New Vegas hru zjednodušovat, aby vyhověla nižším hardwarovým specifikacím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27í14t 40Č87e14c34h22l59o98v40s30k35ý 8272769830636

Ach ty konzole...

0/0
10.10.2017 22:16

A52l29e82š 54A51d70a75m 7660260258189

Jsem v šoku

0/0
10.10.2017 17:52

F47i36l55i51p 10T18ř69e42b64a 6383360968436

Fallout neztratil většinu svého kouzla přechodem do 3D ale přechodem z rozvětvených příběhů a dialogů na příběhy a dialogy, které pochopí Bethesdou domělý průměrný konzolový hráč.

+2/0
9.10.2017 21:00

T87o70n15d56a 38H18e81j25l79í28k 1808913409747

O výkon nejde, ale o ovládání. Klávesnici a myš prostě nějaký gamepad nenahradí. Samozřejmě kvůli tomu gameplay brečí....osobně nechápu, kdo by stále cpal peníze do konzolí, ať jako vývojář, tak jako hráč.

0/−1
9.10.2017 19:13

M79a56r38i72a70n 87B26e74n33č52a87t 4308271565434

A teď tu o sněhurce :D To je zvláštní.. když se kouknu na to jak vypadá třeba Fallout4 a Horizon Zero dawn, tak by mi nepřišlo, že by je omezoval výkon :D

0/0
9.10.2017 14:22

P28a35v26e31l 48D66o80l64e29ž37a18l 3423926675176

Na minule generaci běželo i GTA V, tak nevím co si ztěžuje. Spíš Gamebryo je absolutní trash.

0/0
9.10.2017 11:27

J73a58n 68V43á89c84l36a64v64í19k 3272236471619

Nedávno tu byl článek, že neměli čas a peníze, aby do hry dali část plánovaného obsahu, a teď zase neměli chudáčci správně proudící vodu kvůli konzolím? Proti nim se normálně všechno spojilo...

+1/0
9.10.2017 9:49

J67a18k89u35b 80B60o91h63o70n90ě17k 8985906189457

Všechno jsme to měli promyšlené do detailů, jako třeba kudy se kam dostala voda.“ Tyhle detaily jsou důležité, i když si jich nakonec většina lidí ani nevšimne.

Zdroj: https://bonusweb.idnes.cz/fallout-konzole-0j9-/Novinky.aspx?c=A171006_185606_bw-novinky_srp

Možná nevšimne, ale prakticky každý si všimnul, jak je NV takové skutečnější než F3. A tohle je dost důležitý důvod

+3/0
9.10.2017 9:19

D61a55v33i17d 25K77ř38i60k82a66v57a 2910708615212

Vegas běhalo na PS líp, F3 mi často padal. Ale F3 se mi líbil víc, asi efekt novinky, DC prostředí znám z reálu, lepší vedlejší úkoly (mi přišlo). Nejraděj mám ale F4, jsem stavební typ. A Boston je jako DC (metro, patrový domy). Ve Vegas stačila sniperka skoro na všechno, ve městech je to lepší řezničina.

0/0
9.10.2017 13:54

T31o53m42á13š 61J29a28r17e22š 4162244190

No raději bych tu hru měl extrémě náročnou a počkal si na HW než osekanou hru co mohu hrát hned. Sam jsem to několikrát zažil. Např. když vyšlo Diablo2 skoro nikdo na to neměl místo na disku když už by to rozběhl. Nebo Quake 3 a Unteal Tounrnament, hned jak to vyšlo tak jsem to mohl hrát jen ve škole na 2 nejnadupanějších pc a na turnajích doma měl málokdo pc aby mu to běželo alesoň nějak. Kvůli F.E.A.R jsem kupoval novou 3D kartu abych si to mohl užít bez problikávajících textur. Na Prince of Persia SoT jsem dokonce odpálil nVidi 5950 Ti. 3 hodinky hraní a najednou kouř z pc... karata úplně černá... ale ta grafika byla tehdy opravdu skok dopředu.

0/−1
9.10.2017 8:14

T87o76m35á90š 93D28u28š13e63j93o16v31s82k38ý 3567163687320

Neřekl bych, že kompromisy musí být nutně zlo.

To spíše ty konzole a jsou nutné zlo. :-/ (Sám mám doma Xbox360 i PC.)

- Mají zastaralý hardware, který se moc často nemění (Xbox 360 už je tu s námi 12 let).

- Hry se nejprve vytvoří pro konzoli a pak jsou obtížně portovatelné. Ne jen kvůli HW ale kvůli pokřivenému designu, který nepočítá s myší a klávesnicí.

Je mi jasné, že vývoj her je jednodušší, když víte pro jaký HW software píšete (a komunita PC hráčů je "banda zlodějů", kteří si hry nekupují). Ale podřizovat design třeba 10 let starému HW je podle mě jeden z důvodů, proč vývojáři zabili některé skvělé série her. Druhým důvodem je pokřivení herního designu v rámci hesla "Všechno pro všechny". V rámci nasbírání co největších prodejů dochází k zjednodušování herních principů a z některých značek se postupně stal odpad, z RPG - střílečky a pod. (Fallout, Mafie, Mass Effect ...) :-(

Ale není všechno špatné. Třeba Zaklínač se moc povedl a jako pohlazení například působí Divinity: Original Sin II. Hra jak ze staré školy - propracovaná - vtipná - detailní - a nedá nic jen tak zadarmo. Tady prostě "velkého mutanta" neskolíte uskakováním a vystřílením 100 diabolek. ;-)

Takovou cestou měl jít podle mě Fallout. (Ne z něj udělat klišé 3D střílečku z prvky RPG a úkoly ve stylu - běž sem, zabij - Běž sem, zabij a přines. Jé hele pes. Pojď, teď budeš můj kámoš.)

+3/−2
9.10.2017 8:07

J68a31k12u59b 68B63o65h87o56n26ě43k 8485206109107

Zastaralý hardware je podle mě jediný plusový bod, který bych existenci konzolí přiznal. Ještě pořád si vzpomínám na druhou půlku 90. let, kdy se nároky na hardware hnaly tak rychle dopředu, že to chtělo každé 3 roky překopat PC, jinak si člověk neškrtnul.

Teď mám doma 2 roky staré železo a pořád je to podle benchmark testů špička.

0/0
9.10.2017 10:35

M68a50r83e57k 75Š63e73b51e58s57t37a 2473201293327

ale to není díky konzolím, ale díky tomu že se naráží na technický strop a ten se jen pomalu zvedá...

0/−1
9.10.2017 11:11

K71a21r48o88l 47S92e17f37c17i71k 2346160705128

Nemyslim. Bez konzoli by trh stupnoval naroky na HW kazdy rok. Vite proc? Protoze je to biznis. Sony vydalo PS PRO, X vyda Scorpio.. pry je to kvuli 4K ale Sony 4K nativne nezvlada a vacsina lidi nema 4K tv... takze oroc to vydali? Bizniiis, money :-P;-D kouknite se na Apple, kazdy rok novy iPhone s minimum inovacii ale ceny je vzdy navysena. Proc to delaji? Protoze ovce kupuji = biznis, moneyy

0/0
9.10.2017 12:09

J68a25k82u15b 31B24o87h72o58n91ě68k 8945796539117

Na jednu stranu to tak být může, ale tenhle trend v podstatě začal s příchodem konzolí a od té doby se drží, dokud ovšem nepřijde další generace konzolí, kdy se nároky často skokově navýší

0/0
9.10.2017 12:23

F41i25l54i67p 34T54ř32e98b31a 6623170618226

Ale ono to tak je. Stačí porovnat novější hry, které mají verzi pro předchozí generaci konzolí a ty které nemají. Na svém skoro dekádu starém PC bez problémů hraju Zaklínače nebo Crysis. S Doomem si ale ani neškrtnu (~15 FPS. lol), a rozhodně to není tím, že by vypadal o tolik líp....

0/0
9.10.2017 21:10

T75o85n50í57k 12K48u88t42t54m41a88n15n 6443978612

Jestli byly herní série zabity i proto, že se hry vyvíjely pro 10 let starý HW, je otázka zavádějící. Zeptejte se třeba, proč zanikly série jako Gothic, Crysis, !! Half-life !!, atd. - to byly přeci také hry vyvíjené primárně (nebo pouze) na PC. Zánik různých herních sérií s tím, jestli šly i na konzole nebo ne, vůbec nesouvisí. Třeba imho Dead Space série dobře reprezentuje, jak to s těmi herními sériemi dnes vlastně je.

Zjednodušení herních principů pak také nesouvisí s tím, na jaké platformě se hraje. Na PC máte přeci také celou řadu casual her s jednoduchými herními principy a návrhem, který by se klidně vyrovnal i hrám na sociálních sítích. (Naopak mi přijde, že na PC je díky službám typu Steam Greenlight atp. mnohem více plevele než na konzolích.) Vice versa na konzolích máte také propracované a obtížné hry.

Obecně mám dojem, že lidé si myslí, že před 20 lety bylo v herním průmyslu líp. No nebylo. Vyvíjely se úplně stejně bezduché hry jako dnes, jen se ten trh videoher díky novým prodejním platformám rozšířil v podstatě do každého domova, kde si můžete vybrat mezi tisíci her. Před dvaceti lety jste zašel do obchodu a byl rád, když jste si mohl vybrat z padesáti.

Mimochodem kritizovat nové 3D Fallout hry pramení dle mě imho z nepochopení - kritizujte Bethesdu, že není ochotna opustit svůj základní herní design, anebo takovou hru prostě nehrajte. Mně se taky F3 vůbec nelíbil, ale Skyrim mě naučil hry od Bethesdy chápat a užívat si je úplně jinak. Berte prostě novou éru Fallout her jako další produkt Bethesdy. Imho byl Far Harbor pro F4 ale zábavný rozšíření s náznakem toho, že i v Bethesdě by se to mohlo dělat postaru. (U F4 se toho dá kritizovat strašně moc, ale že zrovna Dogmeat...? :-P)

0/0
9.10.2017 17:14

T55o30n51d22a 62H36e75j55l78í47k 1468573469257

Zásadní problém, který zabil většinu sérií, byl schod z 32bit na 64bit, jedno->vícejádrové procesory atd. Přepsání všeho odznova....moc nákladné a časově náročné...

třeba tu o tom hovořil týpek ze Stardocku: http://www.ign.com/articles/2016/04/06/building-a-4th-generation-rts

0/0
9.10.2017 19:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.