Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kvůli konzolím jsme hru zjednodušili, tvrdí vývojář Falloutu: New Vegas

Mnozí si to myslí, ale málokdo to řekne takto nahlas. Kvůli vydání na konzolích museli autoři skvělého Fallout: New Vegas hru zjednodušovat, aby vyhověla nižším hardwarovým specifikacím.

Fallout: New Vegas | foto: Bethesda

Minulý týden oslavila kultovní série Fallout krásných 20 let od svého vzniku. První díl ve své době působil jako zjevení a dodnes na něj většina fanoušků nedá dopustit. 

Jediný správný Fallout je podle mnohých ten isometrický.

Ani ostatní díly nejsou špatné, ale přechodem do 3D hra ztratila podstatnou část svého kouzla. Jako ten jediný pravý Fallout ve třech rozměrech tak fanoušci vnímají odbočku bez pořadového čísla s názvem Fallout: New Vegas od veteránů z firmy Obsidian. Že ani její vývoj nebyl žádnou procházkou růžovým sadem připomněli autoři ve vzpomínkovém rozhovoru pro internetový magazín PCGamesN.

Celý tým měl na tvorbu hry pouhých 18 měsíců a i když použili už hotový engine z Fallout 3, museli se s ním nejprve naučit pracovat. Jejich největším strachem tak byla představa, že se lidi na hru podívají a řeknou si, že je to vlastně jen Fallout 3, jen ne tak dobrý. Nakonec to dopadlo přesně opačně a Fallout: New Vegas byl přijat daleko lépe, než originál od Bethesdy. Přesto dodnes autoři přemýšlejí o tom, že šlo mnoho věcí udělat lépe.

Hraní Falloutu na PC má i mnoho jiných výhod. například uživatelské mody.

Jeden z hlavních autorů hry Scott Everts se pustil na tenký led, když uznal, že by hra byla o dost jiná, kdyby vyšla pouze na PC. „Původně jsme měli spousty plánů - tady budou zásoby vody, támhle farmy a tuhle zase vládní centrum. Všechno jsme to měli promyšlené do detailů, jako třeba kudy se kam dostala voda.“ Tyhle detaily jsou důležité, i když si jich nakonec většina lidí ani nevšimne.

Podle svých slov mohli spoustu věcí dotáhnout mnohem dále, ale nakonec museli zjednodušovat. Důvod? Spousta vymyšlených věcí zpomalovala herní engine. Autoři proto mimo jiné museli rozdělit mapu do více menších zón, jinak by to prostě neběhalo. 

Bohužel, to je realita tvorby moderních her. Vývojáři začínají projekt se stovkami nápadů v hlavě, ale pak z nich musejí pomalu slevovat, aby to vůbec fungovalo. Kdyby se nemuseli ohlížet na hardwarové kapacity hráčů a snažili se vytvořit maximum, asi by si hrstka fanoušků mohla vychutnat o něco lepší hru. Jenže zbytek by ostrouhal a vývojáři zkrachovali. Kompromisy jsou prostě nutné zlo.

Autor:
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...