Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kvůli konzolím jsme hru zjednodušili, tvrdí vývojář Falloutu: New Vegas

aktualizováno 
Mnozí si to myslí, ale málokdo to řekne takto nahlas. Kvůli vydání na konzolích museli autoři skvělého Fallout: New Vegas hru zjednodušovat, aby vyhověla nižším hardwarovým specifikacím.

Fallout: New Vegas | foto: Bethesda

Minulý týden oslavila kultovní série Fallout krásných 20 let od svého vzniku. První díl ve své době působil jako zjevení a dodnes na něj většina fanoušků nedá dopustit. 

Fallout 1.5: Resurrection

Jediný správný Fallout je podle mnohých ten isometrický.

Ani ostatní díly nejsou špatné, ale přechodem do 3D hra ztratila podstatnou část svého kouzla. Jako ten jediný pravý Fallout ve třech rozměrech tak fanoušci vnímají odbočku bez pořadového čísla s názvem Fallout: New Vegas od veteránů z firmy Obsidian. Že ani její vývoj nebyl žádnou procházkou růžovým sadem připomněli autoři ve vzpomínkovém rozhovoru pro internetový magazín PCGamesN.

Celý tým měl na tvorbu hry pouhých 18 měsíců a i když použili už hotový engine z Fallout 3, museli se s ním nejprve naučit pracovat. Jejich největším strachem tak byla představa, že se lidi na hru podívají a řeknou si, že je to vlastně jen Fallout 3, jen ne tak dobrý. Nakonec to dopadlo přesně opačně a Fallout: New Vegas byl přijat daleko lépe, než originál od Bethesdy. Přesto dodnes autoři přemýšlejí o tom, že šlo mnoho věcí udělat lépe.

Fallout: New Vegas, Fallout,

Hraní Falloutu na PC má i mnoho jiných výhod. například uživatelské mody.

Jeden z hlavních autorů hry Scott Everts se pustil na tenký led, když uznal, že by hra byla o dost jiná, kdyby vyšla pouze na PC. „Původně jsme měli spousty plánů - tady budou zásoby vody, támhle farmy a tuhle zase vládní centrum. Všechno jsme to měli promyšlené do detailů, jako třeba kudy se kam dostala voda.“ Tyhle detaily jsou důležité, i když si jich nakonec většina lidí ani nevšimne.

Podle svých slov mohli spoustu věcí dotáhnout mnohem dále, ale nakonec museli zjednodušovat. Důvod? Spousta vymyšlených věcí zpomalovala herní engine. Autoři proto mimo jiné museli rozdělit mapu do více menších zón, jinak by to prostě neběhalo. 

Bohužel, to je realita tvorby moderních her. Vývojáři začínají projekt se stovkami nápadů v hlavě, ale pak z nich musejí pomalu slevovat, aby to vůbec fungovalo. Kdyby se nemuseli ohlížet na hardwarové kapacity hráčů a snažili se vytvořit maximum, asi by si hrstka fanoušků mohla vychutnat o něco lepší hru. Jenže zbytek by ostrouhal a vývojáři zkrachovali. Kompromisy jsou prostě nutné zlo.

Autor:



Nejčtenější

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...



Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Jednomu z prvních profesionálů ve hře Fortnite je teprve 13 let

Fortnite

Navzdory tomu, že je mu teprve 13 let, se stal Kyle Jackson jedním z prvních lidí na světě, kteří si budou pravidelně...

Na portálu GOG můžete nově spravovat svůj uživatelský profil

GoG Galaxy

Digitální obchod GOG, věnovaný především klasickým starým hrám, nově podporuje socializaci uživatelů. Můžete se...

Autoři oscarového Wallace a Gromita pracují na hře z první světové války

11-11: Memories Retold

První světová válka je v počítačových hrách málo využívané téma. Nová hra, vznikající ve spolupráci s animátorským...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz