Kvůli konzolím jsme hru zjednodušili, tvrdí vývojář Falloutu: New Vegas

aktualizováno 
Mnozí si to myslí, ale málokdo to řekne takto nahlas. Kvůli vydání na konzolích museli autoři skvělého Fallout: New Vegas hru zjednodušovat, aby vyhověla nižším hardwarovým specifikacím.

Fallout: New Vegas | foto: Bethesda

Minulý týden oslavila kultovní série Fallout krásných 20 let od svého vzniku. První díl ve své době působil jako zjevení a dodnes na něj většina fanoušků nedá dopustit. 

Fallout 1.5: Resurrection

Jediný správný Fallout je podle mnohých ten isometrický.

Ani ostatní díly nejsou špatné, ale přechodem do 3D hra ztratila podstatnou část svého kouzla. Jako ten jediný pravý Fallout ve třech rozměrech tak fanoušci vnímají odbočku bez pořadového čísla s názvem Fallout: New Vegas od veteránů z firmy Obsidian. Že ani její vývoj nebyl žádnou procházkou růžovým sadem připomněli autoři ve vzpomínkovém rozhovoru pro internetový magazín PCGamesN.

Celý tým měl na tvorbu hry pouhých 18 měsíců a i když použili už hotový engine z Fallout 3, museli se s ním nejprve naučit pracovat. Jejich největším strachem tak byla představa, že se lidi na hru podívají a řeknou si, že je to vlastně jen Fallout 3, jen ne tak dobrý. Nakonec to dopadlo přesně opačně a Fallout: New Vegas byl přijat daleko lépe, než originál od Bethesdy. Přesto dodnes autoři přemýšlejí o tom, že šlo mnoho věcí udělat lépe.

Fallout: New Vegas, Fallout,

Hraní Falloutu na PC má i mnoho jiných výhod. například uživatelské mody.

Jeden z hlavních autorů hry Scott Everts se pustil na tenký led, když uznal, že by hra byla o dost jiná, kdyby vyšla pouze na PC. „Původně jsme měli spousty plánů - tady budou zásoby vody, támhle farmy a tuhle zase vládní centrum. Všechno jsme to měli promyšlené do detailů, jako třeba kudy se kam dostala voda.“ Tyhle detaily jsou důležité, i když si jich nakonec většina lidí ani nevšimne.

Podle svých slov mohli spoustu věcí dotáhnout mnohem dále, ale nakonec museli zjednodušovat. Důvod? Spousta vymyšlených věcí zpomalovala herní engine. Autoři proto mimo jiné museli rozdělit mapu do více menších zón, jinak by to prostě neběhalo. 

Bohužel, to je realita tvorby moderních her. Vývojáři začínají projekt se stovkami nápadů v hlavě, ale pak z nich musejí pomalu slevovat, aby to vůbec fungovalo. Kdyby se nemuseli ohlížet na hardwarové kapacity hráčů a snažili se vytvořit maximum, asi by si hrstka fanoušků mohla vychutnat o něco lepší hru. Jenže zbytek by ostrouhal a vývojáři zkrachovali. Kompromisy jsou prostě nutné zlo.

Autor:


Nejčtenější

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Sedm nejtypičtějších výmluv chudáka hráče

Hráč na kokainu - ilustrační foto (Angry Gamer)

Za okny pomalu vychází slunce, na krku spousta povinností a rozechvělé prsty ospalého hráče se jen velmi neochotně...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Mesut Özil po konci v německé reprezentaci začal streamovat Fortnite

Mesut Özil

Fotbalista Mesut Özil má rád videohry a za svoji vášeň se nestydí. Dokonce spustil vlastní kanál na streamovací...

Další z rubriky

Chystaná hra Tin Hearts vypadá jako Lemmings s cínovými vojáčky

Tin Hearts

Tým Rogue Sun složený ze zkušených vývojářů bývalé společnosti Lionhead chystá variaci na kultovní „lemíky“ pro...

Cyberpunk 2077 vyjde ještě na současnou generaci konzolí

Cyberpunk 2077

Vývojáři z polského CD Projektu uklidňují nedočkavé fanoušky tím, že si kvůli jejich hře nebudou muset kupovat nové...

Carmack ukončil jeden soudní spor se společností ZeniMax, druhý ještě běží

John Carmack

Legendární vývojář podle vlastního vyjádření nadobro ukončil spory se společností ZeniMax, která mu údajně dlužila přes...



Najdete na iDNES.cz