Guild Wars 2

Guild Wars 2 | foto: ArenaNet

Tvůrci hry Guild Wars propustili dva zaměstnance kvůli hádce na Twitteru

  • 9
Ostřejší výměna názorů s fanoušky na Twitteru skončila tím, že dva zaměstnanci firmy ArenaNET, která stojí například za Guild Wars, přišli o práci.

Jessica Priceová, vystupující na internetu pod přezdívkou Delafina777, ještě minulý týden pracovala pro společnost ArenaNET jakožto jeden ze scenáristů populární online hry Guild Wars 2. Na osobním twitterovém profilu občas nezištně dávala nahlédnout do zákulisí vývoje a poodhalovala, s jakými problémy se musí autoři herních dialogů potýkat.

04.července 2018 v 00:51, příspěvek archivován: 09.července 2018 v 16:47

@Delafina777 Really interesting thread to read! However, allow me to disagree *slightly*. I dont believe the issue lies in the MMORPG genre itself (as your wording seemingly suggest). I believe the issue lies in the contraints of the Living Story's narrative design; (1 of 3)

V úterý 3. června napsala na první pohled nevinný tweet o tom, jak složité je vytvořit uvěřitelný charakter v MMORPG oproti těm přednastaveným z příběhových RPG typu Zaklínač. Zareagoval uživatel s přezdívkou Deroir, který sice ocenil zajímavost jejího příspěvku, nicméně si s Priceovou dovolil lehce nesouhlasit, což následně věcně objasnil v sérii třech tweetů.

Nevinná poznámka se však od Priceové dočkala ostré reakce. Deroir do toho prý nemá co kecat, jelikož na projektu nepracuje a ani o její práci nic neví. Navíc do celého konfliktu zcela nečekaně zatáhla genderovou problematiku. Zdůraznila totiž, že je ženou. Deroir z diskuse vycouval s tím, že dotaz podal ve vší čestnosti a nemyslel tím nic zlého, do diskuse se však mezitím zapojili mnozí další.

04.července 2018 v 18:59, příspěvek archivován: 09.července 2018 v 16:47

Today in being a female game dev: "Allow me--a person who does not work with you--explain to you how you do your job." https://t.co/lmK0yJWqGB

Nedůstojná výměna názorů nakonec skončila tím, že Priceová i její kolega Peter Fries, který se jí zastal, přišli o svá pracovní místa. Společnost ArenaNET se od výroků obou distancovala a zdůraznila, že si připomínek fanoušků váží. Abychom byli fér, komunita k Priceové nebyla od jejího příchodu příliš nakloněna. Zřejmě jen dala po roce průchod nahromaděnému vzteku a frustraci.