Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King

  12:02
Že mají pécéčkáři Oblivion? Vysmějte se jim. Na PS2 dorazil Dragon Quest VIII - hra, kterou lze bez nejmenších pochybností považovat za vcelku slušný herní zázrak.

BonusWeb HIT Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King Cesta prokletého krále je neuvěřitelně výstižný podtitul jednoho z nejlepších a nejkrásnějších RPG pro PS2 poslední doby. Série Dragon Quest se tímto dílem poprvé dostává na evropský trh a věřte, že nyní pochopíte, proč je v Japonsku tak populární. Je to vážně dokonalá hra, na které se prakticky nedá najít chyba, slabé místo, cokoliv negativního. Jen pár mušek tu proletí a ty snadno odeženete.

Přes vysoké číslo za názvem hry nemá příliš význam zabíhat do minulosti série, protože u nás nikdy nebyla v prodeji, ale to že v Japonsku její popularita přesahuje modlu jménem Final Fantasy, mluví za vše. Nakonec jsou to slavné vzpomínky na boje tehdejšího Square s FF sérií a Enixu s DQ, co nám sérii DQ vrylo do mozků, aniž by u nás kdy vyšla. Pak nám firmy fúzovaly do Square-Enix, ale naštěstí jsme se nedočkali "Dragon Fantasy" či "Final Quest", ale obě série si jdou nadále svojí vlastní cestou.

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King

Soubojový systém je klasicky tahový a velmi rychlý.

DQ VIII jednoznačně nic nekopíruje, jen rozšiřuje hranice které sám stanovil, je tou největší klasikou a přesto je moderní a neokoukaný. Nestaví na realismu, na ohromujících videosekvencích, je pohádkou tvořenou pomocí "kreslené" cel shaded grafiky a přesto epickou. Příběh je podáván s takovou lehkostí, samozřejmostí a profesionalitou, jakou jsem ještě nezažil. Jen se připravte na to, že v této hře nepotkáte létající stroje ani žádnou směs supertechnologie a magie, tolik známou z konkurenční FF.

Dragon Quest VIII, to je příběh o dlouhém putování s vážnou zápletkou, humorem a plný dobrodružství. Charakteristika a uvěřitelnost jednotlivých postav je vybalancována s maniakální přesností, po padesáti hodinách hraní jsem měl tendence s postavami hovořit. Buď si zajdu na vyšetření hlavy, nebo to má právě takhle fungovat. Grafickému zpracování se nedá prakticky Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King nic vytknout. Na zastaralém hardwaru PS2 se tvůrcům podařilo vytvořit svět, který v rámci žánru nemá obdoby.

V DQ VIII najdete gigantický detailní svět plný nádherných lesů, barev, velkých měst a hlavně s dohledem, který neomezuje žádná distanční mlha. Velikost prostoru, kde se budete pohybovat, je až zarážející. Například cesta z města do města může klidně zabrat několik desítek minut a pak si všimnete, že jste na mapě vlastně urazili jen kousek. Připomíná vám to něco? Ano, Morrowind a Oblivion. Asi se vám to nebude chtít věřit, ale DQ VIII má svět rozlehlejší než legendární Morrowind. Oblivion dosud dohraný nemám, takže tady se zdržím spekulací.

Ovládání hry je dobře rozvrženo, lze volně rotovat okolo postavy a rozhlížet se z pohledu vlastních očí.

Nejde o žádné monotónní pochodování, ráz krajiny se neustále mění, půjdete zelenými loukami a hustými lesy, vyprahlou pouští, Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King zimní oblastí a spoustou dalších. Všechno je krásné, barevné a oku lahodící. Stromy i tráva se pohybují ve větru, na loukách poletují motýli, díky grafice si skutečně připadáte jako v nějaké úchvatné pohádce. Střídání dne a noci není jen pro efekt, v noci ve městech lidé spí a obchody jsou zavřené a venku pobíhají silnější a početnější nepřátelé. Jelikož svět je skutečně obrovský, poměrně brzy získáte teleportační kouzlo, díky kterému můžete snadno navštívit každou lokaci, kterou jste již prošli. Později ve hře se dostanete k různým dopravním prostředkům, jako například k tygrovi, na jehož hřbetě můžete krajinu brázdit tryskovou rychlostí.

Soubojový systém je klasicky tahový a velmi rychlý. Vaše postava reprezentuje tradiční skupinku, která se při boji rozestoupí. Výhodou je, že tu nejsou žádné dlouhé a úmorné souboje á la Xenosaga, což je při jejich množství (tisíce) jedině dobře. Nepřátel je ve hře přes tři stovky druhů a frekvence náhodných soubojů je velmi vysoká. Občas narazíte na nepřátele, kteří jsou vidět už z dálky. Jde o jakési minibossy a porazit je dá daleko větší práci než běžné potvory v dané oblasti

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King Každá z postav vaší skupinky ovládá určitou sadu zbraní a s nimi spojených speciálních útoků. V rozumné časové době (100 hodin) nelze dosáhnout mistrovství ve všech zbraňových specializacích, takže distribuci skill pointů je potřeba chytře rozvážit. Zbraně se dají koupit, nalézt, ale nejlepší je, že se dají různě kombinovat a vyrábět ve speciálním alchymistickém hrnci, který časem získáte. V něm se dá ostatně vyrobit kdeco, stačí jen nalézt ten správný recept.

Další minihrou je aréna, kde proti sobě bojují potvory ze hry. Právě ony minibossy, které jsem zmiňoval výše, můžete po jejich poražení přijmout do vaší bojové skupiny do této arény. A právě tuhle skupinu si potom lze přivolat do reálného boje, takže plní funkci jakýchsi summonů, kteří mohou bojovat za vás. Tím minihry ještě nekončí, protože v několika městech jsou kasina, kde můžete v bingu, ruletě nebo v kartách prohrát všechno co máte.

Dragon Quest

Vždy mě iritovalo, že ze dvou japonských RPG sérií, nad kterými žasne celý svět, k nám do Evropy došlo jen FF a nezavítal sem ani jediný díl Dragon Questu. Favorizovaný byl zvláště sedmý díl ještě pro PSOne. Po úspěchu skvělého osmého dílu by hoši ve S-E mohli zauvažovat nad tím, zda stejným způsobem jako přinesli veškeré šestnáctibitové Final Fantasy na PSOne CD, neudělají totéž s Dragon Questy. Byl by to prima dárek. Ale i když se tak nestane, chvála bohu alespoň za díl osmý. Je to JRPG natolik nezvyklé a přitom dokonalé, že přijít o něj by bylo horší než v případě všech předchozích.

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King Přilétá první muška. Určitým zklamáním je vývoj postav. Kromě přidělování bodů ke skillům se vše děje automaticky, takže jen čekáte, až postava dosáhne dalšího levelu, a tím může získat nové kouzlo a zvýšení atributu. Naopak skvělá věc je encyklopedie potvor a předmětů a statistika hry. Hudební stránka je pak něco naprosto úžasného. Bombastická orchestrální muzika, kterou jsem ještě ve hře neslyšel. Nejvíce připomíná hudbu ke starým americkým filmům, ale tak nějak působí i moderně. Chce to slyšet, psát nemá smysl. Většina dialogů je namluvená a obsahuje anglický přízvuk, což mi osobně trochu vadí, ale nejsem na světě sám, takže někomu sednout může.

Ovládání hry je dobře rozvrženo, lze volně rotovat okolo postavy a rozhlížet se z pohledu vlastních očí. Loadingů je ve hře

Klady a zápory

Plus Grafika
Plus Příběh
Plus Obrovský detailní svět
Plus Hudba

Mínus Vývoj postavy

minimálně, a celý svět je tak takřka v jednom kuse. Načítání probíhá za chodu a nahrávají se jen města a souboje a to velmi svižně. Ve hře neexistuje obrazovka „Game Over“ a pokud je skupina poražena, automaticky se oživí v nejbližším kostele, kde je také jediná možnost hru uložit.

V podstatě není co dodat. Dragon Quest VIII je výjimečná a skvělá hra a nebýt odfláknutého vývoje postav, tento první vstup série na evropský trh by si zasloužil absolutní hodnocení. Pro všechny příznivce RPG je to nutnost a pro všechny ostatní milovníky dobrých her koneckonců také.

Dragon Quest VIII: Journey of The Cursed King
Výrobce/Vydavatel Square Enix/Square Enix
Platforma PlayStation 2
Multiplayer: ne
Vibrace/Analog: ne/ano
Paměťová karta: 176 kB
Verdikt: Pokud vám chybělo na PS2 RPG s rozsáhlým světem, který můžete donekonečna prozkoumávat, k tomu se skvělým příběhem a ve vynikající grafice, právě jste ho našli.
Hodnocení: 92% (info)

Autor:
Témata: Humor, Kasino
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Nová sexy herní hrdinka prý není dostatečně odhalená. Vznikla i petice

Aktuální korejský herní hit Stellar Blade s hrdinkou ve velmi vyzývavých oblecích byl údajně krátce...

Herní obchody slaví svátek Star Wars velkými slevami

V sobotu 4. května slaví miliony fanoušků sci-fi takzvaný Star Wars den. Digitální obchody Steam,...

Take-Two zavře studia, která vytvořila OlliOlli a Kerbal Space Program 2

Ačkoli Take-Two ještě v únoru tvrdilo, že propouštět nebude, opak je pravdou. Zásah se týká zejména...

Ambiciózní střílečka XDefiant od Ubisoftu vyjde v květnu

Zdá se, že Ubisoft je po mnoha odkladech připraven vypustit ven svou free 2 play multiplayerovou...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...