Model ke hraní zdarma byl populární nejprve jen v Asii, po úspěšné aplikaci modelu i na americké hry se však stává čím dál běžnější součástí moderních titulů. Systém totiž oproti tradičnímu nákupu krabicových her nabízí potenciál pro větší zisky. A řada hráčů model chválí pro možnost vyzkoušet hru bezplatně.
Podle Jacobse je však současný stav neudržitelný. "Počkejme, co se stane v následujících třech až pěti letech. A sázím spíše na tři roky, kdy se model ke hraní zdarma stane jen alternativou. Momentálně se za ním všichni ženou a říkají si: ‘Není to skvělé? S modelem ke hraní zdarma vyděláme tolik peněz.’," říká Jacobs.
"Víte, model ke hraní zdarma je jen další možností a stejně jako všechny ostatní obchodní modely bude mít na chvíli výjimečné postavení a pak přijdou jeho následky," tvrdí vývojář. "Ty následky v několika dalších letech budou menší apokalypsou. Uvidíme konec řady vývojářů... Pokud se pro model rozhodnete, musíte soupeřit se všemi ostatními tituly ke hraní zdarma," vysvětluje Jacobs.
Model ke hraní zdarma
V tomto obchodním modelu je základ hry bezplatný a hráči mohou za drobné částky odemykat například další obsah, rychlejší postup hrou či vizuální úpravy. Řada her nabízí možnost utrácet peníze takřka do nekonečna, a skýtá proto potenciál pro větší výdělek.
Základní zážitek ze hry je však předem omezený, a hráče to tak nutí do otrockého odemykání možností (čtěte úvahu o souvislostech modelu).