Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Studio Irrational Games končí. Světu dalo sérii BioShock

  12:13
Duchovní otec BioShocku Ken Levine se rozhodl zaměřit na vývoj menšího projektu pro hardcore hráče. V souvislosti s tím rozpustí své vlastní studio Irrational Games. Do nové společnosti však přejde zhruba patnáct bývalých zaměstnanců.

Obal krabicové verze BioShock Infinite

"Sedmnáct let je hodně pro každou práci, i pro tu nejlepší. A pracovat s úžasným týmem v Irrational Games rozhodně je tou nejlepší prací, kterou jsem kdy měl," píše Levine na oficiálním blogu společnosti. Na úspěchy své firmy je prý hrdý. Série BioShock je ostatně považována za jednu z nejlepších v herním průmyslu.

Levine však uvádí, že chce do budoucna pracovat na jiném typu her. "Abych budoucí výzvě mohl čelit, musím svou energii zaměřit na menší tým s plošší strukturou a přímějším vztahem s hráči. V mnoha ohledech to bude návrat ke kořenům: malý tým, který vytváří tituly pro hardcore publikum."

Studio Irrational Games proto končí. Jeho zaměstnanci však získají možnost přejít do jiných studií spadajících pod vydavatelství Take Two. Studio navíc plánuje den otevřených dveří, ve kterém jiná studia budou mít příležitost seznámit se s vývojáři z Irrational. Levine bývalým zaměstnancům také přislíbil dočasnou finanční podporu a přístup do studia po dobu potřebnou pro vytvoření portfolia.

Sám Levine pak založí novou společnost, zaštítěnou vydavatelstvím Take Two. "To znamená, že se rozloučím se všemi kromě zhruba patnácti členů z Irrational týmu. Pro propouštění lidí neexistuje dobrý způsob a naší hlavní starostí je, abychom lidem během přechodné doby pomohli co nejvíce," říká Levine jako zakladatel studia.

Cílem nové společnosti je vývoj příběhových her s opakovatelnou hratelností a zaměřením na hardcore hráče. Tituly proto budou vycházet pouze v digitální formě. Levine navíc předpokládá, že pro vývoj první hry bude potřeba dlouhé období pro návrh herních prvků.

"Nejprve jsem si myslel, že to půjde jen se založením nové nezávislé společnosti. A se souvisejícím rizikem jsem počítal. Ale pak jsem o nápadu hovořil s Take-Two, které mne přesvědčilo, že pro realizaci není lepšího místa než za jejich zdmi. Ostatně jsou to ti lidé, kteří věřili v BioShock a podpořili ho."

Vývoj série BioShock pak přejde do rukou studií 2K, která vytvořila například druhý díl.

Netradiční série

Přístup vývojářů k značce BioShock se vymyká všem učebnicím. První díl vyšel jako duchovní následovník série System Shock a ohromil podvodním světem Rapture, který představoval utopii v troskách. A hodnotili jsme ho 95 % (čtěte recenzi). Druhý díl pak vznikl v jiném studiu, lidé z Irrational se totiž rozhodli vytvořit nezvyklé pokračování. Tím byl BioShock Infinite, který nabídl nový svět i nové ústřední hrdiny. Řada prvků jej však stále spojovala s prvním dílem. Hru jsme hodnotili 92 % (čtěte recenzi).

Autor:
  • Nejčtenější

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v květnu

V květnu nás čeká skvělé dobrodružství z papíru, boj samurajů s Mongoly, utkáme se s Drákulovými...

Sedm letošních komiksových filmů a seriálů, které by měly stát za to

Premium Videoherní a komiksový svět jsou svým způsobem bratranci a není výjimečné, že lidé, kteří milují...

Nový herní seriál od tvůrců Life is Strange nás vrátí do devadesátek

Tvůrci milované série Life is Strange se ve své příští hře Lost Records: Bloom & Rage vrátí k...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...

Do Bolívie jsem odešla kvůli smrti rodičů, přiznala sestra Romana Vojtka

Mladší sestra herce Romana Vojtka (52) Edita Vojtková (49) je módní návrhářkou a žije v Bolívii. Do zahraničí odešla...