Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak vznikal bláznivý simulátor kozy. Rozhovor s autory

Před rokem bylo těžké si existenci titulu Goat Simulator jen představit. Dnes se v digitální distribuci Steam pyšní hodnocením 92 % od více jak dvaceti tisíc uživatelů.
Goat Simulator

Goat Simulator

Goat Simulator je titul, který se nesnaží o velkolepost. Je malý, absurdní a vznikl za nezvyklých podmínek.

Autoři z Coffee Stain Studios ostatně v minulosti prozradili, že grafiku stáhli z internetu (čtěte více), a titul byl profitabilní již deset minut po uvedení do prodeje. Vyzpovídali jsme proto herního návrháře a PR manažera studia, kterým je Armin Ibrisagic.

Četl jsem dvě verze, jak Goat Simulator vznikl. Jedna byla o veselém prototypu, ze kterého se nikdy neměla stát plnohodnotná hra. Druhá o člověku posedlém kozami, který se prostě rozhodl, že projekt zrealizuje. Musel proto prý vymyslet herní principy a přilákat k vývoji další členy týmu. Jak to tedy bylo?
Hehe, no v zásadě to byla kombinace obou verzí. Během našeho vývojářského jamu nebylo cílem vytvořit „příští velkou hru“. Chtěli jsme si odpočinout a dělat něco kreativního při čekání na konec předprodukční fáze dalšího titulu. A já vždy chtěl udělat opravdu tupou hru o koze. To jsem tedy navrhoval i svým kolegům.

Vyžádalo si to tři pokusy. Během těch jsem nápad opracoval dostatečně na to, aby se k práci na projektu na pár týdnů přidali i další lidé. Tedy do doby, než se vrátí k tomu druhému „opravdovému“ titulu. Ale nikdo z nás neplánoval, že hra bude tak velká jako dnes. Mým hlavním cílem bylo vytvořit něco opravdu šíleného, co ještě nikdo nikdy neudělal.

Kdyby si toho lidé na internetu nevšimli a nežádali po nás vývoj skutečného titulu, Goat Simulator by zůstal veselým prototypem někde na disku. Nebo by to bylo třeba pětiminutové demo na našem webu. Za vznik Goat Simulatoru musíme poděkovat šíleně psychotickým fanouškům koz.

Armin Ibrisagic je PR manažerem Coffee Stain Studios a autorem nápadu vytvořit Goat Simulator.

Krotili jste nějak očekávání spojená s hrou? Někteří lidé se zjevně těšili na příští Grand Theft Auto, jen s kozou jako hlavní hrdinkou.
Jo, hned po zveřejnění ukázky lidé začali očekávat velké věci. Řekl bych, že jedním z nejdůležitějších rozhodnutí bylo vydání hloupé hry plné chyb. Kdybychom chtěli, pravděpodobně by se nám podařilo objevit vydavatele a získat finance na vývoj dalšího Grand Theft Auta s kozou. Vytvořili bychom tuny filmových scén, vyvíjeli bychom to za miliony dolarů, hru vyladili a vydali s výslednou cenovkou okolo dvanácti set.

Ale to by bylo strašně lamácké a lámali bychom to přes koleno. Místo toho jsme se rozhodli udělat titul v duchu první ukázky. Hloupá, nevážná a plný chyb. Tak to video vypadalo a to bylo to, proč se stalo virálním. Hra měla být stejná. A myslím si, že je to klíčové i pro ten finální láskyplný výsledek.

Plánujete tvorbu pokračování, nebo je některé věci lepší opustit na vrcholu jejich popularity?
V současné době nic takového neplánujeme. Do Goat Simulatoru stále přidáváme bezplatné vychytávky. Myslíme si, že hra může nabídnout mnohem více. Raději na ní chceme ještě pracovat než ji teď opustit a vydat pokračování. Když chceme přidat něco nového a lákavého, prostě titul bezplatně aktualizujeme. Z naší strany tu žádná potřeba pro vývoj pokračování není.

Problém taky představuje, že ani nevíme, co bychom do dalšího dílu přidali. Vždyť teď můžete létat s raketovým batohem, jezdit na kole, obětovat lidi Satanovi a stát se démonickou kozou. I kdybychom někdy vytvořil pokračování, jak tohle překonáme?

Ale přesto nevylučuji, že se ke Goat Simulatoru v budoucnu vrátíme. Pokud někoho v kanceláři napadne skvělý koncept pro pokračování, můžeme to zvážit. Ale v současné době to v plánu nemáme.

Myslíte si, že úspěch Goat Simulatoru můžete v budoucnu zopakovat? Nejen vytvořením pokračování, ale možná i vývojem další méně seriózní hry?
Vážně doufám, že se objeví více přihlouplých titulů, co se neberou příliš vážně. I já miluji velkolepé epické hry, ale věřím, že je občas v pohodě i titul, který je malý a stupidní.

Co se týče zopakování našeho úspěchu, je fakt obtížné zreplikovat něco jako je Goat Simulator. Úspěch hry poháněla především komunita. Pokud by titul nesdílely a nemluvily o něm miliony lidí, nikdy by nebyl tak úspěšný.

Ale já pochopitelně věřím, že budeme mít možnost znovu zažít tu atmosféru plnou očekávání. A ty skvělé pocity, které jsme prožívali ve studiu Coffee Stain, když ukázka začínala nabírat miliony zhlédnutí. Asi jsem nikdy nebyl tak šťastný jako týdny před vydáním hry. Bylo to neuvěřitelně úžasné.

Jak vás zkušenosti s Goat Simulatorem ovlivnily jako vývojářské studio? Projeví se to i ve způsobu, jak děláte jiné hry? Samostatnou otázkou je zisk z prodejů, ale ten na chvíli ponechme stranou.
Goat Simulator byl dost zběsilý i z produkčního pohledu. Neměli jsme žádné úkoly, každý místo toho mohl pracovat, na čem chtěl. Vůbec jsme neměli projektový plán. Hra se rozrůstala díky kolektivní práci, ke které každý přispíval. Je to rozhodně něco, co nefunguje u všech projektů. Ale to, že postup v případě Goat Simulatoru fungoval, znamená, že s tím nejspíše budeme experimentovat i v budoucnu.

Goat Simulator

V předchozích rozhovorech jste prohlásil, že Goat Simulator pomohl zaplatit vaši příští hru. Má to tentokrát být velký projekt? Mohl byste titul trochu přiblížit?
Předprodukci další hry jsme začali ještě před tím, než si Goat Simulator začal žít virálním životem. Projekt je od té doby u ledu, zatím se stále soustředíme jen na Goat Simulator. Časem se k tomu velkému projektu vrátíme, ale nemáme o něm v současné době co prozradit. Dosud jsme na tom pracovali jen málo a hodně věcí se ještě může změnit.

Konzolová verze vašeho titulu Sanctum údajně nebyla úspěšná. Proč si myslíte, že se PC verzi dařilo a konzolová pohořela?
Řekl bych, že hlavní problém pro nezávislé vývojáře na konzolích představuje viditelnost. Na Steamu se titul prodával vcelku dobře, protože nás bylo možné objevit na úvodní stránce a velký úspěch přestavovaly letní i zimní slevy. Ale na konzolích Sanctum 2 jen vyšlo a tím to skončilo. Naši fandové hru museli hledat a firmy Sony a Microsoft hru propagovaly jen minimálně.

A jak to ovlivnilo vaše budoucí plány? Budete i nadále vyvíjet verze her také pro konzole?
Těžko říct. Rozhodovat bychom o tom měli případ od případu. V současné době se soustředíme jen na přenesení Goat Simulatoru na Xbox. A pak uvidíme, jak to mečí.

Autor:
Témata: simulátor, Steam
  • Nejčtenější

Hráči poskytují výkon počítačů na generování AI porna. Dostávají za to cetky

Aby jejich draze zaplacený supervýkonný hardware nezahálel, pronajímají ho někteří hráči ke...

Korektnost kazí naší oblíbenou stolní válečnou hru, stěžuje si komunita

Zpětné upravování zavedených reálií se nevyhnulo ani oblíbené stolní válečné hře s miniaturami,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vývojářům Falloutu chodilo tolik výhrůžek, že si museli najmout ochranku

Na třetí díl kultovní série Fallout se dnes vzpomíná převážně v dobrém, v době oznámení však budil...

Herní průmysl má další megahit, Manor Lords vytvořil jediný člověk

Už během prvního víkendu od vydání se historické budovatelské strategii Manor Lords podařilo zcela...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Z Tomb Raidera byly odstraněny lechtivé plakáty, hráči se bouří

Dva měsíce od vydání remasterované trilogie klasických Tomb Raiderů se hráči dočkali nového patche....

Vydělali balík na Angry Birds, začátky měli krušné. Poznáte tyto hry?

Ještě před tím, než zbohatlo na sérii her Angry Birds, vyrábělo finské studio Rovio celou řadu...

VIDEO: Figurky Funko se chystají dobýt i svět videoher

Roztomilé plastové figurky známých popkulturních postaviček s disproporčně velkými hlavami na vás...

Česká střílečka Gray Zone Warfare je terčem kritiky, ale prodává se skvěle

Vojenská střílečka Gray Zone Warfare od brněnského studia Madfinger zažila úspěšný start. Celkem si...

Předplatitelé PS Plus dostanou v květnu fotbal i kyberpunkovou akci

Nabídka pro předplatitele služby PS Plus je tento měsíc mimořádně pestrá. Hlavním tahákem je...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

Dara Rolins je po další plastice. Kritiku fanoušků nechápe, cítí se svěží

Zpěvačka Dara Rolins (51) se na čas stáhla z veřejného života. V tom období prodělala „estetický zákrok“ a na sociální...

Natáčení Přátel bylo otřesné, vzpomíná herečka Olivia Williamsová

Britská herečka Olivia Williamsová (53) si ve čtvrté sérii sitcomu Přátelé zahrála epizodní roli jedné z družiček na...

Byli vedle ní samí ztroskotanci, vzpomíná Basiková na muže Bartošové

Byly každá z jiného těsta, ale hlavně se pohybovaly na opačných pólech hudebního spektra. Iveta Bartošová byla...

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40 bez posilovače...

Ukaž kozy, řvali na ni. Potřebovala jsem se obouchat, vzpomíná komička Macháčková

Rozstřel Pravidelně vystupuje v pořadu Comedy Club se svými stand-upy, za knihu Svatební historky aneb jak jsem se nevdala se...