Age of Wonders 2: The Wizard's Throne

  • 56
Ačkoliv se jeden čas zdálo, že milovníci tahových fantasy strategií se žádné své vytoužené hry nedočkají, blýská se na lepší časy. Měli jsme tu Etherlords, chystá se čtvrtý díl ságy HoMaM a v dílnách společnosti Triumph Studios se dokončuje hra Age of Wonders 2. První díl měl jisté mouchy, nebudou se opakovat i tentokrát?

Age of Wonders 2: The Wizard's Throne Jeden čas se již zdálo, že příznivcům tahových fantasy strategií nastanou krušné časy. Jejich takřka jediný vytoužený titul - čtvrtý díl RPG ságy Heroes of Might and Magic - byl neustále odkládán a jeho vydání bylo v nedohlednu. Nyní se již blýská na lepší časy. HoMaM IV zde bude za pár měsíců a nedávno dokonce i vyšla hra Etherlords, která mnohé hráče překvapila svým originálním systémem soubojů. A není to zdaleka vše, na co se mohou příznivci tohoto žánru těšit - neodvratitelně se blíží vydání hry Age of Wonders 2: The Wizard's Throne, která by mohla úspěch nových Heroes silně ohrozit. Před časem jsme vám nabídli první obrázky z tohoto titulu a nyní je konečně na čase vás s ním seznámit poněkud blíže.

První díl série Age of Wonders vyšel na jaře minulého roku a v hráčské obci způsobil rozporuplné reakce. Na některé hra zapůsobila vysokou hratelností a zábavností, jiné zklamala tím, že pouze kopírovala prvky z jiných oblíbených tahových strategií. Všichni se ale shodovali na tom, že vizuální zpracování mohlo být o poznání lepší a že nepřítomnost editoru misí a generátoru map výrazně snižuje životnost tohoto titulu. Druhý díl by to měl všechno napravovat a dokonce se snaží zbavit se oné nepříliš slušivé plagiátorské nálepky tím, že rozvíjí několik vlastních nápadů a na nich staví celý herní systém.

Age of Wonders 2: The Wizard's Throne Jak tedy hra Age of Wonders 2: The Wizard's Throne vypadá? Začněme příběhem, který plynně navazuje na předchozí díl. Jsme tedy svědky útěku čaroděje Merlina v jeho vzducholodi, která je však napadena a několika firebally sestřelena na zem. Tam Merlin potká svého průvodce Gabriela, jenž mu bude po celou hru oporou a rádcem. Dozví se též, že s lidstvem to v boji proti stvůrám vypadá všelijak a že jen malý krůček jej dělí od záhuby. Jediná naděje spočívá v magii. Bohužel, všech šest Velkých mágů je rozhádaných a místo aby své snahy napřeli stejným směrem, navzájem spolu bojují. Východisko je jen jedno - musíte je porazit, zaujmout jejich místo a nakonec usednout na vytoužený Čarodějný trůn. Jen tak se vám podaří lidské síly sjednotit a odvrátit od něj záhubu.

Jak nejspíš tušíte, velký důraz zde bude kladen na kouzla a magii. Ta je rozdělena do šesti skupin - země, vody, ohně, vzduchu, života a smrti. S tím souvisí i singleplayerová kampaň, která je rozdělena do šesti základních částí po třech misích. V každé části budete muset postupně ovládnout daný obor magie a porazit jejího současného Pána. Až se vám podaří překonat všech šest, můžete se pokusit dosáhnout i na samotný Čarodějný trůn. Kampaň ale nebude lineární, jak byste si mohli myslet, nýbrž si sami zvolíte, kam se budou vaše kroky ubírat. Nedaří se vám třetí mise v ohnivé magii? Pak si dopřejte chvíli oddechu a mezitím sesaďte z trůnu pána černé magie.

Age of Wonders 2: The Wizard's Throne Samozřejmě, že jako v každé pořádné fantasy strategii, i tentokrát přijdou ke slovu různí hrdinové, jejich povyšování, stavba a vylepšování měst, vynalézání kouzel a podobně. V tomto směru nás nečeká nic extra nového, originálním prvkem je ale využití magických věží. Ty jsou totiž hlavním prostředkem sesílání kouzel a také jejich epicentrem. Pokud totiž chcete seslat nějaké rozsáhlejší kouzlo na celé široké daleké okolí, musíte mít v onom prostoru postavenou magickou věž. A tu můžete mít postavenou pouze ve městě. A město potřebuje posádku a ta potřebuje jíst a jídlo získáte zase... Asi už tušíte, kterým směrem se úvahy tvůrců zatoulaly. Ano, magie je zde středobodem všeho a od ní se všechno odvíjí - od těch nejmenších maličkostí až po ty nejzákladnější principy. Pokud bude mít tento herní systém u hráčů úspěch, dopadne druhý díl Age of Wonders mnohem lépe než ten první - všechny ostatní chybky by totiž měly být vychytány. Grafika bude mixem 2D a 3D, přičemž prostředí by mělo být deformovatelné v reálném čase, těšit se můžeme i na pořádný multiplayer, sólové mise, generátor map a spoustu dalších věcí, jež nám minule tolik scházely. Finální rozsudek ohledně hry Age of Wonders 2: The Wizard's Throne by měl padnout již brzy - společnosti Triumph Studios a GOD Games ji totiž hodlají vydat na začátku příštího roku.